Nepriklausomos rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ pagal tabako gamintojų užsakymą atlikto Tuščių pakelių tyrimo (Empty Pack Survey) duomenimis, neapmokestintų tabako gaminių rinkos dalis per 2010-2013 metų laikotarpį sumažėjo nuo 41,3 proc. iki 28,2 proc. ir yra mažiausia nuo 2010-ųjų, kai buvo patvirtinta bendra vertinimo metodika. Tyrimas atliktas 27 Europos Sąjungos šalyse.
Pernai Lietuvoje atsakingų institucijų pajėgomis iš nelegalios apyvartos išimta 190,5 mln. vnt. cigarečių. Didžiąją dalį Lietuvos juodajai rinkai skirtų cigarečių sudaro cigaretės, pažymėtos Baltarusijos banderolėmis.
Šių rezultatų nebūtų pavykę pasiekti be sutelktų visuomenės bei tabako gamintojų pastangų. Vyriausybės kanceliarija drauge su kitomis atsakingomis institucijomis bei UAB „Philip Morris Baltic“ inicijavo informacinę kampaniją, kurios tikslas – didinti žmonių nepakantumą kontrabandai ir informuoti apie šio šešėlinio verslo žalą Lietuvos ekonomikai ir kiekvienam šalies gyventojui. Apie 73 proc. Lietuvos gyventojų susipažino su spaudoje, internete ir lauko stenduose pateikta informacija, beveik pusė iš jų nurodė manantys, kad kampanija turėjo įtakos kontrabandos toleravimo mažinimui.
Kontrolės ir teisėsaugos institucijos taip pat atkreipia dėmesį, jog padidėjus visuomenės aktyvumui, gyventojai glaudžiau bendradarbiauja su pareigūnais. Todėl siekiant ugdyti nepakantumą kontrabandai ir šešėlinei ekonomikai ir toliau ypatingas dėmesys bus skiriamas visuomenės švietimui ir informavimui.