Pastaruoju metu naudotų automobilių parduodama iki 20 proc. daugiau negu anksčiau, teigia didesnioji dalis lrt.lt kalbintų Lietuvos mašinų turgų vadovų. Kainų tendencijos skirtingos: Rietavo ir Panevėžio turguose jos krito, o Gariūnuose, palyginti su pernai, padidėjo, kitur liko nepakitę. Tuo metu Lietuvos autoverslininkų asociacija patebi, jog naujų automobilių rinka šiemet susiaurėjo.
Tiesa, mašinų turguose didesniąją dalį automobilių pirkėjų sudaro ne Lietuvos, bet kitų šalių piliečiai: baltarusiai, kazachai, lenkai, tadžikai, kirgizai, estai, suomiai.
Kaip pastebi pašnekovai, baltarusiai, lenkai ir lietuviai mašinų turguose dažniau ieško ne senesnių kaip 10 metų automobilių su dyzeliniais varikliais.
Pardavimai kyla dėl automobilių stygiaus
Bendrovės „Autocentrum A5“, valdančios automobilių prekybos aikšteles Marijampolėje, vadybininkas Erlandas Šukys sako, jog automobilių pastaruoju metu parduodama iki 10 proc. daugiau, tačiau kainų kilimo jis neužfiksavęs.
„Pagyvėjo pirkimas, nes Vakarų Europa dar atostogauja, nėra per daug ką iš ten parvežti. Daug vokiečių, italų, prancūzų firmų, užsiimančių naudotų automobilių prekyba, vis dar atostogauja“, – aiškina pašnekovas.
Kaip pastebi E. Šukys, didesniam automobilių pardavimui įtakos turėjo ir liepos mėnesį įsigaliojęs lengvatinių muitų tarifas į Kazachstaną įvežamoms naudotoms mašinoms.
„Po Naujų Metų, kada buvo paskelbta apie keičiamą muitų sistemą, mašinų pirkimas buvo pagyvėjęs, paskui jis vėl aprimo – pirkėjai iš Kazachstano ir Baltarusijos atvykdavo, bet pirko vangiai. Dabar, nuo birželio mėnesio, vėl jaučiame pagyvėjimą“, – pasakojo UAB „Autocentrum A5“ vadybininkas.
Rietavo ir Panevėžio turguose perka lietuviai
Rietavo automobilių turgaus direktorius Zigmonas Dirvonskas sako, kad čia pirkėjų išliko tiek pat kaip ir anksčiau. Tačiau jis pastebėjo, jog jo vadovaujamame turguje automobilių kainos krito, tačiau nenorėjo detalizuoti, kiek procentų.
Panevėžio turgaus administracija informavo, kad kainos sumažėjo apie 20 proc. Beveik tiek pat esą išaugę mašinų pardavimai.Tiek Rietavo, tiek Panevėžio automobilių turguose didžioji dalis mašinas įsigyjančiųjų, pašnekovų teigimu, yra Lietuvos piliečiai.
Ruošiamo likviduoti Utenos automobilių turgaus vadovas Rolandas Grižas teigė, jog pirkimai buvo sumažėję, tačiau nuo vasaros pradžios vėl ėmė kilti. Didžiąją dalį mašinų, anot jo, įsigyja kazachai ir baltarusiai.
„Pigumą ar brangumą padiktuoja automobilio modelis“
Gariūnų automobilių turgaus direktorius Algirdas Milčiūnas pastebėjo, jog „dabar mašinų kainos yra didesnės negu buvo prieš metus, nes Lietuvos automobilių pardavėjai jų nebenuperka tokiomis kainomis, kokios buvo anksčiau“.
Pardavimai, anot jo, suintensyvėję. „Bendra tendencija, galiu patvirtinti, automobilių pirkimas yra suintensyvėjęs. Vieniems labiau sekasi, kitiems mažiau. Vienas ateina verkia: „Viskas, neina biznis, atsisakome aikštelės, nutraukiame sutartis“. Kitas ateina ir sako: „Padidinkite man plotą, pirkimai pagerėjo, automobilių daugiau turiu“. Vieni parduoda ir 20 proc. daugiau mašinų, kiti gal tik kokiais 5 proc. daugiau“, – pasakojo A. Milčiūnas.
Kauno automobilių turgaus direktorius Valentinas Naujanis pabrėžė jog „kainos priklauso nuo mašinos modelio“.
„Jeigu stovi aikštelėje koks nors nepopuliarus „Citroen C3“, tai jo kaina neauga. Kadangi jį prasčiau perka, kaina gali net nukristi. Bet jeigu aš atsivešiu „Opel Zafira“, varomą dyzeliu, kaina padidės, nes juos perka“, – sakė pašnekovas.
Kazachai, anot V. Naujanio, jau apsipirko, todėl dabar mašinų nuperkama net šiek tiek mažiau negu pavasarį – 70 proc. Kauno automobilių turgaus pirkėjų, anot pašnekovo, sudaro atvykėliai iš kitų šalių.
Autoverslininkų asociacija: naujų automobilių rinka susitraukė dar labiau
Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidento Petro Ignoto teigimu, naujų automobilių rinka, kaip ir praeitais metais, smuko.
„Šiais metais ji krito dvidešimt keliais procentais, lyginant su praeitais metais. Pernai per visus metus ji nukrito beveik 70 procentų“, – informavo pašnekovas.
Dėvėtiems automobiliams, anot P. Ignoto, paklausa buvo ir išliko.
„Mes prekiaujame, kiek pas mus atsiranda, ir naudotais automobiliais. Paprastai tie dėvėti automobiliai patenka mums iš mūsų pačių klientų. Ta prasme, galbūt nusipirko žmogus prieš 3–5 metus automobilį, pavažinėjo juo, pasikeitė situacija, nori naujo. Tada mes jo seną automobilį atperkame, parduodame jam naują, o naudotą pardavinėjame.
Taigi mes labai didelės dėvėtų automobilių statistikos ir neturime, lyginant su Lietuvos bendra dėvėtų automobilių rinka – tai yra lašas jūroje“, – pasakojo Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas.
P. Ignotas pastebėjo, jog „netiesa, kad Lietuvoje nuperkama daugiau automobilių negu prieš pusmetį“.
„Automobilių Lietuvoje perkama mažiau. Automobilių turgus – ne rodiklis. Jam labai stiprios įtakos turi užsieniečių pirkimai. Kazachai važiuoja pirkti – lietuviai parduoda automobilius, baltarusiai važiuoja pirkti – lietuviai parduoda“, – teigė pašnekovas.
P. Ignotas pažymėjo, jog naujų automobilių kainos kyla, nes automobilių gamintojai šiandien brangiau moka už visas jų gamybai reikalingas žaliavas.
„Dėvėti automobiliai priklauso šešėliniam verslui – kainos neapskaičiuosi niekada gyvenime. Kainos šiuo atveju nėra, yra šešėlis. Šešėlinės kainos nežinau“, – sakė P. Ignotas.
Absoliuta Andželika Lukaitė