• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo gimimo iki piršlybų, nuo darbo santykių iki šeimos įkalbėjimo rinktis vieną ar kitą kelionės tikslą – visur pristatome savo idėjas ir visada norime, kad jos būtų priimtos teigiamai. Deja, blogas pristatymas – net ir geriausios idėjos žudikas.

16

Nuo gimimo iki piršlybų, nuo darbo santykių iki šeimos įkalbėjimo rinktis vieną ar kitą kelionės tikslą – visur pristatome savo idėjas ir visada norime, kad jos būtų priimtos teigiamai. Deja, blogas pristatymas – net ir geriausios idėjos žudikas.

REKLAMA

Štai tokiais žodžiais savo pranešimą „Gyvenimas – idėjos pristatymas, todėl geriau mokėkite prisistatyti“ Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros metinėje konferencijoje pradėjo vokietis Christophas Sollichas.

Prisistatymas – visas gyvenimas

Idėjų pristatymo gydytoju prisistatantis verslininkų konsultantas akcentuoja, kad sėkmingas idėjų pristatymas gyvybiškai svarbus ne tik startuoliams, bet ir kiekvienam iš mūsų.

„Manau, kad žinau, kada prisistatėte pirmą kartą... Prisistatymas – visas jūsų gyvenimas. Pirmą kartą prisistatėte dar būdamas kūdikiu. Buvote mielas, tėvai darė viską, ko norėdavote. Gyvenimas bėgo, grožis blėso, todėl jums tenka pasitelkti kitas strategijas“, – konferencijoje „How to get into Horizon 2020: Challenges and Opportunities?“ kalbėjo Ch. Sollichas.

REKLAMA
REKLAMA

Jis išskiria ir kitą gyvenimo įvykį, kurį laiko bene svarbiausiu jūsų idėjos pristatymu – tai piršlybos.

REKLAMA

„Peršatės savo mylimajai? Tai vienas didžiausių jūsų gyvenimo prisistatymų, geriausiai iliustruojantis, kaip jaučiasi verslas – kažką siūlote, o tada laukiate tik teigiamo atsakymo“, – pasakojo pranešėjas.

Žingsniai į sėkmingą pristatymą

Didelę savo karjeros dalį Ch. Sollichas skyrė būtent konsultuoti startuolius, kaip šie turėtų pavergti potencialius investuotojus, juk viskas ko reikia sėkmingam startuoliui – pakerintis idėjos pristatymas. Antraip startuoliai nepritrauks ne tik investicijų, bet ir darbuotojų.

REKLAMA
REKLAMA

„Svarbiausia – įrodyti savo klientui, kad esate ypatingas, o jie turi naudotis būtent jūsų kūriniu. Jei šis darbas jums nesiseka, negausite pinigų, o startuolis nebeaugs. Manau, kad sėkmingo idėjų pristatymo gali išmokti absoliučiai kiekvienas. Tai tarsi raumuo, kurį turite nuolat treniruoti“, – kalbėjo Ch. Sollichas.

Jis pasiūlė kelis žingsnius, kurie padės sėkmingai pristatyti savo idėją.

Pirmas žingsnis – idėjos pristatymas. Nesvarbu kam, kur, kada, svarbiausia tai daryti. Antras žingsnis – idėjos pristatymas. Nesvarbu kam, kur, kada, svarbiausia tai daryti. Trečias žingsnis – idėjos pristatymas... Na, toliau supratote. Svarbiausia, nuolat treniruoti savo įgūdžius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kalbant rimtai, Ch. Sollichas akcentuoja, kad pirmiausiai turite perprasti savo auditoriją – žmogų, į kurį kreipiatės, iš kurio tikitės pagalbos ar pritarimo.

„Tai asmuo, kuris gali priimti lemiamą sprendimą. Šie žmonės kasdien girdi šimtus idėjų. Todėl turite priversti juos jus išgirsti, bet tai pasieksite ne faktais, ne keliu į jų smegenis, o į jų širdis. Idėjos pateikimas – labai emocionalus procesas. Priklausomai nuo jūsų idėjos, gali tekti juos prajuokinti arba pravirkdyti. Žinoma, tai turi atitikti jūsų idėją. Jei pirmoji idėja nepakelia mano pulso – net neklausysiu toliau“, – sakė konsultantas.

REKLAMA

Trys svarbiausi gero pristatymo komponentai: kokybiškas turinys, įdomus pristatymas, gera vizualizacija.

Septynios tabletės

Juokais gydytoju save vadinantis Ch. Sollichas pasakoja apie „7 tabletes“, kurios detaliau atskleidžia kelią sėkmingo idėjos pristatymo link:

1 tabletė – galvokite apie savo auditoriją. Dauguma kūrėjų savo idėjas, sukurtus produktus išmano tobulai, bet pamiršta, kad jų auditorija nežino nieko. Būtent todėl dauguma pristatymų dažnai būna niekam tikę. Ch. Sollichas siūlo atsitraukti ir pagalvoti, kokia jūsų auditorija ir kaip jai viską galite paaiškinti paprastai.

REKLAMA

2 tabletė – pradžia. Idėjos pristatymas turi prasidėti nuo klausimo „Kodėl?“ Jei nesugebate žmonėms paaiškinti, kodėl darote tai, ką darote, kaskart sugadinsite savo idėjos pristatymą. Anot Ch. Sollicho, klausimas „kodėl“ svarbus dėl to, kad jūsų idėja gimė jums nusprendus išspręsti kokią nors problemą – supažindinkite žmones su šia problema, sudominkite juos, o tada jūsų pristatymas bus labiau įtaigus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

3 tabletė – pateikite visą informaciją. Kas sudaro jūsų komandą? Kokiai problemai siūlo sprendimo būdą? Koks tas sprendimo būdas? Koks jūsų produktas? Kokiai rinkai jis skirtas? Kokį verslo modelį taikysite? Kaip jums sekėsi iki šiol? Kas jūsų konkurentai? Kokias technologijas taikote? Koks jūsų verslo planas? Ko jūs prašote?

4 tabletė – aiškiai suformuluokite savo prašymą investuotojui ar auditorijai.

5 tabletė – jums nereikia vaidinti. Būkite savimi, kai pateikiate idėja. Jauskitės jaukiai, antraip auditorija tai jaus. Ant scenos atsineškite savo emocijas, kitaip nieko nesudominsite. Galite linksmintis, tik turėkite energijos.

REKLAMA

6 tabletė – ieškokite idėjos pristatymo Šventojo Gralio. Nepamirškite, kad jūsų pristatymas turi trukti neilgai, bet negali būti ir labai trumpas, antraip kalbėsite per greitai ir neperteiksite svarbiausios informacijos. Sakykite tik tai, ką reikia, ne tai, ką galite pasakyti po poros savaičių, jei juos sudomins jūsų idėja.

7 tabletė – būkite atsargus su „Power Point“. Nesugalvokite kurti prezentacijos, kurioje tik galybė žodžių. Geriau žaiskite nuotraukomis ir vizualizacijomis, o savo idėją pristatykite įtaigiai kalbėdamas. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų