• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Koncernui „Mažeikių nafta“ viešai pristačius planuojamo tiesti naftos produktų vamzdyno trasas, išlieka tikimybė, kad degalai ar mazutas tekės į Būtingę, Klaipėdą ir netgi į Latviją.

REKLAMA
REKLAMA

Tarp siūlomų alternatyvų pirmasis kelias numatytas sausuma - nuo „Mažeikių naftos“ iki Būtingės naftos terminalo. Tam jūroje reikėtų pastatyti dar vieną plūdurą, kur į tanklaivius būtų kraunami naftos produktai, ketvirtadienį rašo dienraštis „Klaipėda“.

REKLAMA

Bene didžiausias šio projekto trūkumas - pernelyg didelė oro sąlygų įtaka. Išsilieję naftos produktai pavojingesni nei nafta, nes iš karto tirpsta vandenyje ir jį užteršia. Be to, naujasis terminalas turėtų atsirasti visai arti Šventosios paplūdimio.

Antrasis siūlomas variantas - tiesti vamzdynus į Klaipėdą palei geležinkelio linijas. Tai būtų šiek tiek pigesnis projektas nei naujas terminalas jūroje. Šis variantas atrodė priimtinas ir Klaipėdos miesto merui Rimantui Taraškevičiui.

REKLAMA
REKLAMA

Vamzdynai būtų tiesiami iki Laukžemės kaimo, o vėliau eitų palei geležinkelio liniją Skuodas-Kretinga-Klaipėda. Tačiau šis projektas nežavi „Lietuvos geležinkelių“ atstovų. Baiminamasi, kad nutiesus produktotiekį, cisternomis geležinkeliu gali būti gabenama mažiau naftos.

„Mažeikių naftą“ valdančios lenkų bendrovės „PKN Orlen“ atstovai jau anksčiau yra pareiškę, kad jei jiems nebus suteikta teisė įsigyti „Klaipėdos naftos“ akcijų, partneriais rinksis Latvijos uostus.

Naftos perdirbimo įmonė neatmeta galimybės naftos produktų trasą tiesti į Ventspilio uostą. Buvo minimas ir Liepojos uostas, tačiau čia krauti naftos produktus nėra sąlygų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų