Prieš kelias dienas TNS išplatino pirmųjų trijų šių metų ketvirčių reklamos apimčių apžvalgą ir palyginimą su praėjusiais metais. Šis tyrimas parodo tik apimčių pokyčius ir neatspindi realių pajamų, kainų, nuolaidų ar visų barterių, bet bent kažkokį vaizdą, kas dedasi reklamos rinkoje, susidaryti leidžia.
Taigi pradedant nuo grandų,TV reklamos apimtys, lyginant 2008 ir 2009 metų trijų ketvirčių rezultatus, sumažėjo 0,95%.
Pažvelgus į ankstesnę TNS ataskaitą, kuri lygino 2008 ir 2009 metų pirmojo pusmečio rezultatus, jų sumažėjimas fiksuotas 4,08%. Tad panašu, kad TV reklamos padėtis stabiliausia. Žinoma, nematome, kas vyksta už kadro ir kokias nuolaidas išsideri užsakovai. Kita vertus, tas pats vyksta perkant reklamą praktiškai visose priemonėse.
Spaudos padėtis turbūt pati skaudžiausia. Devynių mėnesių reklamos plotas laikraščiuose sumažėjo 30,6%, žurnaluose – 34,1%.
Tad nieko nuostabaus, jog laikraščiai vilioja prenumeratorius kaip priedus siūlydami reklamos plotus. Kiek tenka susidurti, stabiliau laikosi nebent tik gana nišiniai leidiniai, pasiekiantys specifinę auditorija ir sugebėję optimizuoti kaštus.
Radijo reklamos skaičiai irgi optimizmo neįkvepia. Per šių metų sausį-rugsėjį radijo stotys transliavo 24,3% mažiau reklamos negu per atitinkamą 2008 laikotarpį.
Internetas yra viena naujesnių reklamos formų, tad natūralu, kad ekonominių sunkumų akivaizdoje į ją imtą žiūrėti įtariau ir pajamos mažėjo, visgi ji laikosi stabiliau negu dauguma tradicinių reklamos kanalų. Šių metų sausio-rugsėjo mėnesiais, skaičiuojant gross reklamos pajamas, internetas surinko 16,3% mažiau negu kad pernai tuo pačiu laikotarpiu.
Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant 2009 ir 2008 metų trijų ketvirčių duomenis, buvo 19,3% mažesnis.
Ankstesnėje TNS ataskaitoje, kurioje lyginti 2009 ir 2008 metų pirmojo pusmečio duomenys, plotas buvo 10,8% mažesnis, tad tendencija optimizmu nekvepia.
Lauko video reklamos ACM (Actual City Media) vaizdo ekranuose per 2009 metų devynis mėnesius video reklamos apimtis sekundėmis padidėjo 17,4 %. Fillboard - reklamai ant degalinių degalų pylimosi pistoletų - išleista 0,2% daugiau gross reklamos pinigų. Visgi, vargu, ar šie padidėjimai atspindi realius reklamos formų pakilimus, o ne tik apimties nuolaidas ir barterinius susitarimus.