• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rugpjūčio 1 diena yra tarptautinė alaus, kuris gaminamas ir Lietuvoje, diena. Verta pažiūrėti, kaip sekasi alaus ir kitiems alkoholio gamintojams.

Rugpjūčio 1 diena yra tarptautinė alaus, kuris gaminamas ir Lietuvoje, diena. Verta pažiūrėti, kaip sekasi alaus ir kitiems alkoholio gamintojams.

REKLAMA

Jau galima apžvelgti pusės 2025 metų duomenis, iš kurių matosi, kad visose alkoholio grupėse yra krintantys pardavimai. Lietuvoje alkoholio parduodama vis mažiau ir tikrai negalime įtarti, kad tai nelegalios rinkos sąskaita, nes gyventojų pajamos augo ženkliai sparčiau nei pinigų nuvertėjimas – paskatų judėti į šešėlį darosi vis mažiau. Greičiausiai, sportas ir sveika gyvensena laimi.

Džiugu, kad alkoholio parduodama vis mažiau Lietuvoje, tačiau proporcijos toliau keičiasi stipresnio alkoholio linkme.

REKLAMA
REKLAMA

Silpno alkoholio vartojimas traukiasi sparčiau nei stipraus, kas reiškia, kad toliau išliekame labiau Rytų pusėje nei Vakarų, kur proporcijos priešingos – Vokietijoje, Prancūzijoje ar Italijoje kartais skiriasi, kiek gyventojai išgeria alkoholio vartodami vyną ar alų palyginus su stipriaisiais.

REKLAMA

Rytuose, tame tarpe ir Lietuvoje, daugiau nei 40 proc. alkoholio suvartojama per stipriuosius gėrimus, o Vakaruose – vos apie 20 proc.

Per paskutinius šešis šių metų mėnesius lyginant su praėjusių metų analogišku laikotarpiu sidro pardavimai krito 15 proc., vynų – beveik 9 proc., o putojančių vynų – kiek daugiau nei 7 proc. Tuo pat metu, per pusmetį labai ženkliai krito nykstančių (spirituotų kokteilių ir spirituotų vynų) grupė – atitinkamai 26.5 ir 15 proc..

REKLAMA
REKLAMA

Pavyzdžiui, iš nykstančių alkoholio rūšių surinkto akcizas kiekis per pusmetį siekė vos 2,5 mln. Eurų, o iš vynų – 30 mln. eurų.

Didžiausios alkoholio akcizo grupės, kurios pildo valstybės biudžetą yra stiprus alkoholis ir alus. Per pusmetį sunešė atitinkamai 133 mln. eurų ir 62 mln. eurų. Įdomu tai, kad nepaisant pardavimų kritimo, stiprus alkoholis prie biudžeto prisidėjo 5 proc. daugiau akcizo mokesčio, o alus – 5.5 proc. surinko daugiau mokesčio.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nepaisant surinktų didesnių mokesčių, stipraus alkoholio pardavimai mažėja 7 proc., o alaus daugiau nei 9 proc., tad mažėjančioje tendencijoje silpno alkoholio (sidro, vyno ar alaus) atsisakymas tampa daug spartesnis nei stipraus. Labai tikėtina, kad mokesčių politika lemia, kad toliau stipriname sąlyginę alkoholio pasiūlą Lietuvoje.

Artėjant trimečių planų peržiūrai, ar biudžeto formavimui, kur dažnai pažvelgiama į akcizus, reikėtų toliau siekti, kad alkoholio pardavimai Lietuvoje ne tik mažėtų, bet ir lengvėtų. Taip pat visada riekia įsivertinti kontrabandos rizikas bei legalaus alkoholio migracijos iš kaimyninių Europos sąjungos šalių – Lenkijos ir Latvijos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų