Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) liepos 16 dieną atmetė fizinio asmens skundą – teismas patvirtino Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) išvados teisėtumą, pranešė teismas.
Ginčas kilo LTSA netenkinus keleivio skundo dėl „Air Baltic“ veiksmų, kai šiai atšaukus skrydį ir nepasiūlius kito tą pačią dieną bei nesutikus pakeisti skrydžio į keleivio prašytą maršrutu Vilnius–Ryga, Ryga–Amsterdamas ir Amsterdamas–Frankfurtas, žmogus pats įsigijo bilietus tokiu maršrutu bei dar traukinio bilietą Frankfurtas–Berlynas, prašydamas oro bendrovės kompensuoti jo išlaidas – 679 eurus.
LTSA nurodė, jog žmogaus pasirinkta kelionė nelaikytina kelione panašiomis sąlygomis, taigi, „Air Baltic“ neprivalėjo atlyginti jo išlaidų.
„LVAT pritarė LTSA išvadai, jog pareiškėjo išreikštas pageidavimas neatitinka „panašių kelionės sąlygų“, (...) nes atsiranda 2 papildomi persėdimai bei kelionė kita transporto rūšimi, gerokai pailgėja kelionės laikas – vietoj originaliai įsigytos 1 valandos 35 minučių keleivio pageidaujama kelionė prailgėja iki 13 valandų 18 minučių“, – rašoma pranešime.
Teisėjų kolegija pastebėjo, jog abiejų kelionių trukmės panašumas yra gana subjektyvus vertinimas, tačiau keleivio prašyta kompensuoti kelionė yra 8,4 karto ilgesnė už pirminę, todėl atsižvelgiant į įveiktą atstumą (Vilnius–Berlynas) ji vertintina kaip neatitinkanti panašumo reikalavimo.
Be to, „Air Baltic“ pasiūlė žmogui tris kompensavimo variantus – pinigų grąžinimą, bilieto kainos ir dar 20 eurų dovanų kuponą, skrydžio pakeitimą vėlesniam laikui, tačiau jis visų pasiūlymų atsisakė, pareiškęs pageidavimą skristi tik 2021 metų vasario 2 dieną, kai tiesioginių skrydžių Vilnius-Berlynas nebuvo – tuomet jam buvo pasiūlytas skrydis vasario 3 dieną.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!