Toks sprendimas priimtas, nes pandemijos sukelti finansiniai iššūkiai aviacijos sektoriui apsunkino projekto finansavimo paieškas ir neleido jo pradėti laiku – statybos darbai buvo sustabdyti daugiau nei keturis mėnesius, pranešė Lietuvos oro uostai.
„Mitnijos“ vadovas Julius Gendvilis teigė apgailestaujantis, jog įmonė turi atsisakyti terminalo statybos.
„Šio projekto labai norėjome ir buvome rimtai pasiruošę. Deja, daugiau nei keturis mėnesius trukusi pauzė per daug kainuoja: be darbo laikėme projektui dedikuotą komandą, negavome numatytų pajamų ir pelno, negalėjome įsipareigoti naujiems klientams“, – pranešime teigė jis.
Anot Lietuvos oro uostų vadovo Mariaus Gelžinio, jau užtikrintas dalinis projekto finansavimas iš Šiaurės investicijų banko (ŠIB), o Susisiekimo ministerijos sprendimo dėl likusios sumos laukiama artimiausiu metu.
„Tai yra labai svarbus projektas, lemsiantis mūsų konkurencingumą regione atsigaunančios aviacijos kontekste. Todėl „Mitnijai“ sustabdžius dalyvavimą projekte, esame pasirengę tęsti pasiruošimo darbus ir nedelsiant skelbti naujo rangovo paiešką“, – pranešime sakė M. Gelžinis.
M. Gelžinis BNS teigė, jog ŠIB paskola būtų galima kompensuoti iki 65 proc. projekto vertės, tačiau reikia turėti ir likusią finansavimo dalį. ŠIB pernai trijų šalies oro uostų modernizavimui paskolino 70 mln. eurų.
„Paskola yra ne tik Vilniaus projektams, didelei daliai ir kitų projektų, iš tos paskolos galėtume apie 65 proc. finansuoti viso projekto vertės, tai jeigu išeisim į antrą pirkimą, kai turėsime rangovus, žinosime, kokia yra projekto vertė“, – sakė jis.
Pasak jo, tikimasi, kad Vyriausybė ras lėšų Vilniaus oro uosto terminalo plėtrai.
„Mes iš savo pusės turime sutartis tiek su bankais, kurie garantuotų mūsų dalį, dabar itin svarbu, kad Vyriausybė priimtų sprendimus ir atsirastų finansavimas“, – BNS teigė Lietuvos oro uostų vadovas.
„Mitnijos“ atstovas Audrius Valatkevičius BNS sakė, kad sutartis su Lietuvos oro uostais nutraukta būtent dėl neaiškaus projekto finansavimo.
„Mes su klientu kalbėjomės apie perspektyvas šio projekto, nes finansavimas jam nebuvo užtikrintas. Mums buvo labai svarbu žinoti, kada jis bus. Jie (oro uostas – BNS) negalėjo tiksliai pasakyti, kada tas finansavimas bus užtikrintas. Tai įvertinus tiek mūsų interesus, tiek jų, kartu nusprendėme, kad geriausia yra susitarti ir nutraukti tą sutartį“, – sakė „Mitnijos“ komunikacijos konsultantas A. Valatkevičius.
Pasak jo, bendrovė kol kas nesvarstė planų dalyvauti naujame konkurse
„Nežinom dar. Priklausys ir nuo mūsų situacijos, nes mes turime ir kitų projektų. Kai bus paskelbtas, tada ir vertinsime. Kol kas apie dar negalvojome“, – teigė A. Valatkevičius.
Lietuvos oro uostai tikisi, kad naujas konkursas vyks sklandžiai, todėl planuoja, kad su nauju rangovu sutartis bus pasirašyta dar iki šių metų pabaigos.
„Mitnija“ ir Lietuvos oro uostai sutartį pasirašė pernai liepą. Tuomet planuota, jog terminalas iškils iki 2022-ųjų pabaigos. M. Gelžinio teigimu, tikėtina, kad projektas užsitęs iki 2023 metų pabaigos arba 2024-ųjų pradžios.
Naujas keleivių išvykimo terminalas Vilniaus oro uoste bus statomas šiaurinėje uosto dalyje, tarp naujojo VIP terminalo su konferencijų centru ir senojo terminalo.