• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Giedrė Sankauskaitė / Ekonomika.lt

Per ateinančius penkerius metus lietuviška interneto rinka turėtų išaugti dvigubai. Taip pat turėtų padidėti vartotojų skaičius. Jis gali ūgtelėti iki papildomų 200 tūkst. pirkėjų.

REKLAMA
REKLAMA

Taip apie lietuviškos e. komercijos rinkos perspektyvas progreso konferencijoje „Login 2014“ kalbėjo internetinių grupinių pirkimų bendrovės „Cherry Media LT“, Lietuvoje valdančios portalus beta.lt ir grupinis.lt, generalinis direktorius Vilius Juraitis. Pasak jo, per ateinančius penkerius metus priartėsime prie tokių išsivysčiusių e. rinkų, kokios dabar yra Danijoje ar Jungtinėje Karalystėje. „Po penkerių metų 8 iš 10 vartotojų jau pirks internete“, – prognozavo „Cherry Media LT“ generalinis direktorius.

REKLAMA

Bandant suprasti, kokios tendencijos artimiausiu metu įsivyraus interneto rinkoje, dažnai tenka atsakyti į esminius klausimus: ar užsienio žaidėjai privers trauktis vietinius, ar vietiniai gali būti konkurencingi?

„Užsienio gigantai, tokie kaip ebay.com ar amazon.com gali pasiūlyti daug didesnį prekių asortimentą“, – užsienio milžinių e. parduotuvių privalumus vardijo V. Juraitis. Jis atkreipė dėmesį, kad 52 proc. perkančiųjų interneto parduotuvėse neaplenkia ir užsienietiškųjų.

REKLAMA
REKLAMA

„Įdomu, kad ebay.com ir amazon.com pelnė lietuvių simpatijas be jokių reklamos kampanijų, – teigė V. Juraitis. – Lietuviai perka užsienyje ne dėl to, kad būtų pigiau ar daug didesnis asortimentas, bet dėl to, kad tai yra madinga.“ Pasak jo, tik mažesnioji dalis pirkėjų, t. y. apie 10 proc., perka dėl didesnio prekių pasirinkimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Praranda populiarumą

V. Juraitis pasakojo, kad pasauliniai interneto prekybos milžinai populiariausi tapo 2006-aisiais. Šiuo metu jie pamažu tik praranda vartotojus. Skaičiuojama, kad nuo 2006-ųjų jų sumažėjo net 46 proc. „Pastebimi kainų skirtumai tarp užsienio ir lietuviškų e. parduotuvių. Pastarosiose galima žymiai pigiau apsipirkti“, – konferencijoje kalbėjo V. Juraitis. Jis atkreipė dėmesį, kad perkant Lietuvoje galima išvengti ir didelių pristatymo išlaidų.

REKLAMA

„Pristatymo išlaidos, perkant užsienio e. parduotuvėje prideda dar maždaug 23 proc. prie bendros sumos“, – skaičiavo „Cherry Media LT“ generalinis direktorius. Taigi ir lokacijos prasme lietuviškų e. parduotuvių kūrėjai gali pranokti užsienio gigantus.

„Be to, lietuvis pirkėjas yra linkęs prekes atsiimti pats, o ne laukti, kol jas pristatys“, – apie tautiečių įpročius pasakojo V. Juraitis. Pasak jo, pirkėjams gali trukdyti ir kalbos barjeras bei atsiskaityti skirtų įrankių ribotumas. „Užsienio milžinui taikytis prie liliputinės rinkos yra neefektyvu, tad tam dėmesio jis tikrai neskirs. Taigi lietuviškos e. parduotuvės yra visiškai pasiruošusios konkuruoti dėl lietuvių pirkėjų su užsienio milžinais“, – optimizmo nestokojo V. Juraitis.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų