Į Lietuvą per metus įvežama daugiau kaip 200 tūkst. automobilių, kurių atliekų tvarkymas nebus finansuojamas.

Lietuvoje galioja tokia tvarka, kai visų automobilių atliekų tvarkymą turi finansuoti automobilių gamintojai ar importuotojai. Visi į Lietuvą automobilius įvežantys asmenys turi būti registruoti Gamintojų ir importuotojų registravimo sąvade, organizuoti ir finansuoti atliekų tvarkymą bei vykdyti kitas pareigas. Praktikoje automobilių gamintojai ir importuotojai jiems nustatytų pareigų vykdymą yra pavedę licencijuotai organizacijai – Gamintojų ir importuotojų asociacijai (GIA), kuri organizuoja ir finansuoja automobilių atliekų tvarkymą atsižvelgiant į asociacijos narių įvežtų automobilių kiekį.

2014 metais GIA nariai į Lietuvą įvežė beveik 35 tūkst. automobilių, pagal šį kiekį ir buvo finansuojamas automobilių atliekų tvarkymas. O VĮ „Regitra“ duomenys rodo, kad per metus į Lietuvą įvežama ir įregistruojama apie 230 tūkst. automobilių. Vadinasi, per metus mūsų valstybėje susidaro apie 200 tūkst. automobilių, už kurių atliekų tvarkymą niekas nemoka.

REKLAMA

Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimir Jankoit sako, jog visomis išgalėmis yra siekiama kiek įmanoma labiau padidinti automobilių atliekų tvarkymo finansavimą, nes tik taip galima sustabdyti aplinkos taršą.

„Nuolat raginame susimąstyti, kaip atrodys mūsų šalis po kelių ar keliolikos metų, tačiau automobilių importuotojų sąmoningumas vis dar nėra pakankamas“, – sako V.Jankoit.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų