• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Iki 1,5 tonos tepalo, degalų ir oro filtrų geriausiomis aplinkai sąlygomis kas valandą perdirbs Kaune pradėjęs veikti naujasis įrenginys. Didžiausios Baltijos šalyse tokios linijos įrengimo projektą įgyvendina UAB "Lietmetas", bendradarbiaudama su kita tai pačiai įmonių grupei priklausančia bendrove "Žalvaris".

Iki 1,5 tonos tepalo, degalų ir oro filtrų geriausiomis aplinkai sąlygomis kas valandą perdirbs Kaune pradėjęs veikti naujasis įrenginys. Didžiausios Baltijos šalyse tokios linijos įrengimo projektą įgyvendina UAB "Lietmetas", bendradarbiaudama su kita tai pačiai įmonių grupei priklausančia bendrove "Žalvaris".

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Filtrų rūšiavimo procesas apima kelis veiksmus: išrūšiuoti ir susmulkinti filtrai patenka į centrifūgą, kur jie sausinami ir išskiriama panaudota alyva. Sausos filtrų medžiagos konvejeriu keliauja prie magnetinio skirtuvo, kuris sutraukia metalo atliekas. Likusios filtrų dalys (plastikas, guma ir popierius) supilami į specialias talpyklas. Automobilių filtrų perdirbimo metu gautos antrinės žaliavos panaudojamos 100 procentų. Surinktas panaudas tepalas regeneruojamas į bazinę alyvą, metalas - perlydomas, plastiko, gumos bei popieriaus mišinys naudojamas energijai gaminti.

REKLAMA

"Tai - labai moderni, naši ir ergonomiška įranga. Naujoje linijoje sumontuotos kompiuterinės sistemos leidžia fiksuoti darbo valandas, elektros sąnaudas ir gedimus. Labai svarbu, kad įrenginys turi tiesioginį ryšį su jį gaminusios bendrovės kompiuterinėmis sistemomis. Tai užtikrins operatyvų gedimų šalinimą ir atsarginių dalių pristatymą", - teigė "Lietmeto" plėtros direktorius Mantas Marcinkevičius.

REKLAMA
REKLAMA

Su Aplinkos ministerija pasirašius subsidijų teikimo sutartį šio įrenginio įsigijimui skirta 700 tūkst. litų. Viso projekto vertė - daugiau nei 3 mln. litų.

Iki šiol Lietuvoje tik labai nedidelė tepalo, degalų ir oro filtrų dalis buvo perdirbama rankomis. Visa kita buvo išvežama perdirbti į užsienį. Pagal galiojančius aplinkos apsaugos reikalavimus, degalų, tepalo ir oro filtrų importuotojai prisiima atsakomybę organizuoti jų atliekų perdirbimą ir perdirbti ne mažiau nei 80 proc. pagal verslo veiklą susidarančių atliekų kiekio.

"Sveikinu bendrovės "Lietmetas" vadovus, kuriems pavyko įgyvendinti didelius užmojus ir įrengti didžiausią Baltijos šalyse filtrų perdirbimo liniją. Naujoji tepalo, degalų ir oro filtrų perdirbimo linija liudija apie keletą labai svarbių dalykų. Viena vertus, tai rodo, kad verslo įmonės investuoja nemažas lėšas, plečia gamybos sritis bei kuria naujas darbo vietas. Taip pat nemažiau svarbu tai, kad ši įmonė nėra abejinga žaliosioms idėjoms ir imasi pati perdirbti surinktas kenksmingas atliekas", - teigė Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
  • Šventiniai atradimai su VILVI

TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų