Viena didžiausių šalies ekspedijavimo bendrovių UAB „Medva“, dirbanti su prekės ženklu „Medva Cargo Services“, per praėjusius metus pasiekė 59,3 mln. Lt apyvartą – 16% didesnę nei prieš metus, kai ji sudarė 51 mln. Lt.
„Praėjusiais metais sėkmingai plėtėme klientų ratą – iš viso organizavome krovinių gabenimą beveik 800 užsakovų. Didžiąją dalį jų sudarė mūsų nuolatiniai klientai Lietuvoje, 17% užsakovų buvo iš Latvijos, dar dešimtadalis – iš kitų šalių“, – sako „Medvos“ direktorius Vaidotas Pranys.
Bendrovė organizuoja stambių ir smulkių (dalinių) krovinių vietinį bei tarptautinį gabenimą tarp Baltijos šalių/ Rusijos – Lenkijos/ Vokietijos/ Beniliukso šalių/ Skandinavijos/ Italijos bei kitų Europos Sąjungos valstybių.
Didžiąją dalį – 69% – bendrovės apyvartos pernai sudarė krovinių gabenimo organizavimo paslaugų pardavimai Lietuvoje. Latvijoje, kur „Medva“ dirba jau trečius metus, buvo pasiekta 15% apyvartos. Likusi dalis teko pardavimams Rusijoje ir kitose šalyse.
„Latvijoje pernai pasiekėme 9% mažesnius rezultatus nei planavome praeitų metų pradžioje ir artimus tiems, kuriuos numatėme atlikdami plano korekcijas rugsėjį. Tai lėmė šalyje kaimynėje kiek anksčiau nei Lietuvoje išryškėjusi transporto rinkos krizė. Apskritai transporto sektorius pirmiau už kitas verslo sritis pastebi tiek ekonomikos pakilimus, tiek nuopuolius. Nors vartojimas Latvijoje vis dar gana energingas, krovinių srautai sumažėję ir nėra požymių, rodančių, kad greitu metu jie atsigaus“, – teigia „Medvos“ vadovas.
Praėjusiais metais atidariusi smulkių (dalinių) krovinių terminalą, „Medva“ išplėtė ir tokių krovinių gabenimo geografiją. „Penktus metus veikiančią smulkių krovinių gabenimo liniją Nyderlandai/ Belgija – Baltijos šalys pratęsėme iki Didžiosios Britanijos“, – džiaugiasi V.Pranys.
Smulkūs ir maži kroviniai praėjusiais metais sudarė 17% visų „Medvos“ organizuotų krovinių gabenimų, likusi dalis teko stambių krovinių pervežimams. Pagrindinės gabentų krovinių rūšys – maisto prekės, tekstilė, žaliavos, statybinės medžiagos ir gaminiai statybai, chemijos bei medienos pramonės produkcija, buities prekės, namų apyvokos daiktai, buitinė technika ir automobilių prekės.
„Manome, kad šie metai bus neįprasti visos Europos transporto sektoriui. Per pastaruosius metus transporto įmonių pajėgumai gerokai pranoko transporto paslaugų poreikio didėjimą ir tai jaučiama ne tik Lietuvoje bei Latvijoje, bet ir kitose Europos šalyse“, – pastebi „Medvos“ vadovas.
Pasak jo, kartu stebima ir krovinių gabenimo savikainos didėjimo tendencija, nes nuolat kyla degalų kainos, darbo užmokestis, brangsta transporto priemonės, taip pat – paskolos ir lizingo paslaugos.