„Balsas.lt“ laimėjo kovą su Valstybine tabako ir alkoholio kontrolės tarnyba (VTAKT).
Peržengtos logikos ribos
Tarnyba pasipiktino interneto svetainėje „Balsas.lt“ pernai pasirodžiusiais straipsniais „Vynas – jaunystės eliksyras, nustatė mokslininkai“, „Baltasis vynas naudingas sveikatai, atskleidė tyrimas“ ir „Kaip išgyventi iki 114 metų?“ Šiuose iš užsienio spaudos verstuose straipsniuose, parengtuose remiantis moksliniais tyrimais, VTAKT įžvelgė alkoholinių gėrimų reklamą ir „Balsas.lt“ nubaudė net 30 tūkst. litų bauda. Tada bendrovė kreipėsi į teismą.
Konstitucinis Teismas yra priėmęs nutarimą, kad ne visa spaudoje pateikiama informacija apie alkoholį gali būti traktuojama kaip reklama, tačiau VTAKT, advokatės Redos Kurlavičienės teigimu, to nepaiso.
Jos įsitikinimu, VTAKT pretenzijos kartais peržengia logikos ribas. „Jeigu pateikiama informacija tiesiogiai sieja alkoholio vartojimą su sveikatos pagerėjimu ir tai nėra mokslinių tyrimų išvados, tada jau yra alkoholio reklama. Bet šiuose straipsniuose buvo minimas saikingas alkoholio vartojimas, nurodomi ir mokslinius tyrimus paskelbę šaltiniai“, – aiškino R. Kurlavičienė.
Yra ir pliusų, ir minusų
Advokatė mano, kad portalui „Balsas.lt“ panaikinusią baudą teismo nutartį VTAKT tikriausiai apskųs Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.
„VTAKT visada eina iki galo. Esame tam pasiruošę, nes teismo nutartis mums palanki. Taip pat buvo atsižvelgta į Pasaulinės sveikatos organizacijos (PSO) ataskaitą, kurioje rašoma, kad tam tikros ligos yra gydomos nedideliu alkoholio kiekiu.
VTAKT argumentas, kad PSO požiūris į alkoholį yra tik neigiamas, taip pat nepasitvirtino, – sakė teisininkė. − Yra mokslinių tyrimų ir apie neigiamą alkoholio įtaką organizmui, ir apie teigiamą. VTAKT neturi teisės siekti, kad vartotojas gautų informaciją vien apie neigiamą alkoholio poveikį. Tai pažeidžia žmogaus prigimtines teises. Ši byla i yra nauja patirtis Lietuvos teismų praktikoje.“