Įvairius greituosius užkandžius 16-55 metų amžiaus Lietuvos gyventojų perka kartą per mėnesį ar rečiau. Iš viso juos vartoja beveik aštuoni iš dešimties minėtos amžiaus grupės gyventojų (77 proc.), o jų neperka – penktadalis. Renkantis greitus užkandžius dažniausiai atkreipiamas dėmesys į galiojimo datą (60 proc.), o beveik kas antras (45 proc.) skaito gaminio sudėtį. Tai paaiškėjo „Mantingos“ užsakymu atlikto tyrimo metu.
Trečias kriterijus pagal svarbumą po gaminio galiojimo datos ir sudėties – konservantai – į juos dėmesį atkreipia trečdalis (28 proc.). Beveik penktadalis tikrina, ar yra skonio stipriklių (22 proc.), dar mažiau vartotojų įvertina kalorijų ir riebalų kiekį. Penktadalis apklaustųjų pripažįsta, kad perka užkandžius nekreipdami dėmesio į tai, kas parašyta ant pakuotės.„Gaminio skonis visuomet yra svarbiausia, tačiau šiandien vartotojai visame pasaulyje nori žinoti, ką valgo. Progozuojame, kad ši tendencija stiprės ir ateityje pirkėjai bus dar atidesni gaminio pakuotei bei sudėčiai. Besikeičiantys poreikiai diktuoja sąlygas maisto pramonei, todėl visame pasaulyje daugėja užkandžių, kuriuose daugiau daržovių, grūdų, sėklų ar kitų mitybą praturtinančių ingridientų“, – komentuoja Klemencas Agentas, „Mantingos“ valdybos pirmininkas.
Į tai, kiek kalorijų yra perkamame gaminyje, dažniau atkreipia dėmesį moterys, jauni respondentai (16–25 metų) bei didmiesčių gyventojai. Į skonio stipriklius dažniau pasižiūri vyrai, o į galiojimo datą – žmonės, gyvenantys kartu su vaikais.
„Žmonės yra priversti ieškoti alternatyvų namuose gamintam maistui visų pirma dėl laiko stokos ir itin aktyvaus gyvenimo būdo. Tyrimas rodo, kad pusė vartotojų perka greitus užkandžius komandiruotės ar kelionės automobiliu metu. Maždaug penktadalis apklaustųjų užkandžius vartoja naktipiečiams arba pietų metu darbe ir universitete“, – pasakoja Klemencas Agentas.
Remiantis tyrimo duomenimis, greituosius užkandžius dažniausiai vartoja jauni žmonės nuo 16 iki 35 metų. 45–55 metų apklaustieji dažniau buvo tie, kurie neperka greitųjų užkandžių.
Reprezentatyvų Lietuvos gyventojų maitinimosi įpročių tyrimą atliko tyrimų bendrovė „RAIT“ šių metų kovo mėn. Tyrimas buvo atliktas internetinės apklausos (CAWI) metodu. Iš viso buvo apklausta 400 16–55 m. gyventojų.