Taksi (nuotr. 123rf.com)

Taksi (nuotr. 123rf.com)

Socialiniuose tinkluose ir nespecializuotuose karjeros puslapiuose sparčiai plinta skelbimai, kviečiantys tapti pavežėjais. Naujienų portalas tv3.lt pasidomėjo, kiek galima užsidirbti iš šios veiklos ir vairuotojų užmokestį palygino su kitų specialistų gaunamais atlyginimais.

Vienoje facebook esančioje darbo skelbimų paskyroje, kurioje susibūrė daugiau kaip 11 tūkst. aktyvių vartotojų, gausu įmonių, siūlančių prisijungti prie pavežėjų komandos. Būtent čia darbuotojų ieško ir viena stambiausių sostinės taksi ir pavėžėjimo paslaugų bendrovė.

Jų pranešime pateikiamas darbo pobūdžio aprašymas ir reikalavimai kandidatams. Taigi, įmonė siūlo pamaininį darbo grafiką – nuo 7 val. ryto iki 19 val. vakaro, arba nuo 19 val. vakaro iki 7 val. ryto. Taip pat priduria, kad pavėžėjo veiklą galima derinti prie pagrindinio darbo kaip papildomą užsiėmimą.

REKLAMA

Reikalavimai šiam darbui pateikiami vos keli – tai B kategorijos vairuotojo pažymėjimas ir mandagumas.

Visgi, apie darbo užmokestį skelbime nutylima. Tačiau paskambinus nurodytu kontaktiniu numeriu pavyko išsiaiškinti daugiau detalių.

Telefonu atsiliepęs vyras papasakojo, kad pavežėjas įsipareigoja darbdaviui mokėti automobilio nuomos mokestį. Jo minimali kaina yra 18 eurų už pamainą, arba 10 euro centų už vieną pravažiuotą kilometrą. Tačiau pridūrė, kad jeigu vairuotojas per pamainą nepravažiuoja kilometražo už minėtąją minimalią nuomos sumą, vistiek privalo ją sumokėti. Taip pat pravažiavęs daugiau nei už 18 eurų, turi padengti viršytą likutį.

Taip pat pavežėjas privalo atsiskaityti už sunaudotą kurą, užsakymus. Jam tektų pakloti apie 18 proc. nuo vieno užsakymo, o kuro išlaidas tektų susiskaičiuoti pačiam – automobiliai varomi dujomis.

„Jei per dieną surenkama 90 eurų, pravažiavę 200 km, tai lieka 70 eurų, kuras – dujos, jis kainuoja apie 9 eurus. Ir užsakymų procentinė dalis apie 15-17 eurų. Taigi, neatskaičiavus mokesčių, 46 eurai lieka. Grubiai suskaičiavus, 40-50 proc. lieka darbuotojui“, – pasakojo pavežėjų įmonės atstovas.

„CV Online“ marketingo vadovė Rita Karavaitienė paaiškino, kad pavežėjams skirtuose darbo pasiūlymuose nurodomas mėnesinis atlygis į rankas siekia 800–1000 Eur.

REKLAMA

„Atlyginimas priklauso nuo darbo rezultatų. Dažniausiai pavežėjų ieškoma ne specializuotuose karjeros portaluose, o skelbimų tinklapiuose, socialiniuose tinkluose. Čia vyraujantys atlyginimai yra nuo 700 iki 1200 eurų. Manoalga.lt portalo duomenimis, pavežėjo atlyginimo vidurkis – 800 eurų atskaičius mokesčių“, – paaiškino R. Karavaitienė.

Ekspertė taip pat palygino pavežėjų gaunamą atlygį su kitų paslaugų sektoriaus darbuotojų uždarbiais.

„Bendrai paėmus paslaugų sektoriuje dirbančių darbuotojų atlyginimų vidurkis yra 700 eurų, bet, žinoma, priklauso nuo darbo pobūdžio, meistriškumo, paklausos rinkoje ir panašiai. Pavyzdžiui, kirpėjų atlyginimo vidurkis siekia 1000 eurų neatskaičius mokesčių (bruto). Palyginimui, patyręs vyr. buhalteris vidutiniškai uždirba apie 1500 eurų neto – tam reikalingi mokslai, darbo patirtis ir specifinių programų išmanymas, užsienio kalbų žinios. Pavėžėjui reikalavimų ne tiek ir daug“, – kalbėjo R. Karavaitienė.

Atlyginimų vidurkių pagal darbo sritis informacija pateikta žemiau lentelėje. (Šaltinis – www.manoalga.lt)

Atlyginimų vidurkių pagal darbo sritis informacija pateikta žemiau lentelėje. (Šaltinis – www.manoalga.lt)

Atlyginimų vidurkiai pagal darbo sritis (Šaltinis – www.manoalga.lt)

Atlyginimų vidurkiai pagal darbo sritis (Šaltinis – www.manoalga.lt)

Kaip naujienų portalui tv3.lt pasakojo papildomai pavežėju kitoje sostinės įmonėje kone 2-ejus metus su pertraukomis dirbęs 23-ių vilnietis, krepšinio teisėjas Marius (pavardė redakcijai žinoma), sprendimą tapti pavežėju lėmė ne tiek noras papildomai užsidirbti, kiek pati darbo specifika.

REKLAMA

„Mėgstu vairuoti, puikiai pažįstu miestą, todėl apsispręsti nebuvo sunku. Reikėjo tik gauti individualios veiklos pažymą iš VMI, pažymą dėl neteistumo, savivaldybės leidimą vykdyti pavežėjo veiklą, neturėti galiojančių nuobaudų už kelių eismo taisyklių pažeidimus. Reikiamus dokumentus gavau per savaitę“, – patikino vaikinas.

Vilnietis patikino, kad darbui rinkosi savą, nors buvo galimybė nuomotis įmonės, automobilį. Šiam buvo pateikta keletas reikalavimų: automobilis turi būti keturių durų, techniškai tvarkingas ir ne senesnis nei 15 metų.

„Dirbau su nuosavu automobiliu, tad nuomotis nereikėjo. Turėjau užregistravęs du automobilius – vieną 2015 metų gamybos, o kitą – 2003-ių. Kurą pildavausi pats, 100 kilometrų nuvažiuoti kainuoja apie 6-7 eurus. Nuo visos uždirbtos sumos įmonė atskaičiuodavo 20 proc., mokesčiams valstybei tekdavo atsidėti panašiai dar tiek pat. Tie, kas nuomojasi automobilius, per mėnesį už jų nuomą moka apie 100-150 eurų, patys moka už degalus, tačiau jiems nekainuoja automobilio priežiūra, remontas“, – pridūrė pavežėju dirbęs Marius.

Jis taip pat papasakojo, kad darbo užmokestis priklausydavo nuo laiko, kurį praleisdavo kelyje, paros meto bei savaitės dienos.

„Per valandą kartais galima užsidirbti ir 15-20 eurų, o kartais liksi tik su vienu keleiviu ir 5 eurais. Kartais būdavo ir taip, kad užsakymai plaukdavo vienas po kito. Ypatingai pasisekdavo, kai būdavo įjungti daugikliai, didinantys kainą.

REKLAMA

Pavyzdžiui, Naujųjų naktį įprasta kaina pakildavo netgi 5 kartus, t.y., jei kelionė įprastai kainuotų 5 eurus, tai tą kartą už ją keleivis sumokės 25 eurus. Įprastomis dienomis kainų daugikliai daugiau dviejų kartų nepakyla.

O per 8 valandų laikotarpį vidutinė suma galėtų siekti apie 65-75 eurus. Taigi, paskaičiavęs kuro išlaidas, mokesčius įmonei ir valstybei, galima nuimti lygiai pusę nuo uždirbtos sumos – tai apytikslis paskaičiavimas, tačiau gauta suma bus labai arti tiesos“, – paaiškino Marius.

fake sraipsnis
2019-04-18 07:27:07
tai is kur cia geri atlyginimai
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Giedrius 2019-04-18 10:00:31
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Pats dirbu šį darbą 5 metus. Galiu pasakyti: pinigų už dyką niekas neduoda, apie čia pasakojamus uždarbius reikėtų pbrėžti, buvo du, trys metai atgal. Šiuo metu galiu pasakyti vidutiniškai į dieną po visų mokesčių gaunasi 15-25EUR 10val. pamaina. Norėčiau paaiškinti specifiką darbo: šventės visos - darbe, išeiginės- darbe, avarijų tikimybė- didelė, užpuolomo tikimybė-didelė, dėmesio koncentracija- pastoviai įtempta, kas diba naktį - regėjimo gadinimas. Be to, labai didelė nepagarba iš girtų ar apsirūkiusių keleivių. Būtinas labai geras miesto žinojimas. Žinokit - tarifas nuo euro įvedimo nepadidėjo, o automobilio remontas pabrango tris kartus, detalės-tris kartus, kuras taip pat pabrango, automobilio amortizacija taip pat reikia įskaičiuoti. Taip, kad jei nusprendėt būti pavežėju ar taksistu (realiai tai niekuo nesiskiria), gerai pagalvokit ar verta!? Asmeniškai aš tikrai nedirbčiau, jei turėčiau alternatyvą, bet pas mus reik jaunų ir nesvarbu, kad tu savo srities profesionalas(čia kalbu apie kitą specialybę). Taigi sėkmės trąsoje, o legendų nesiklausykte, nes tai nesamonės- kas giriasi, o kas, iš "lempos" pasakoja!!!   ATSAKYTI
fake sraipsnis 2019-04-18 07:27:07
Pranešti apie netinkamą komentarą
-5
tai is kur cia geri atlyginimai   ATSAKYTI
Mi 2019-04-18 09:42:16
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Dar is tu 800 lai atmeta "amortizacija" jei su savo masina vaziuoji. Padangos, tepalai IR T.T girtu nakti vezamu kliantu nuvemti salonai, cheminiai valymai po nacnykuose prisipirktu vazu "neislaistymo". Per pamaina nuvaziuot po 200 400 reikia tai jei men dirbi 24d darbo tai nuvaziuoji apie 8000km tai kas pusantro men tepalus filtrus viska keist reikia (apie 130eu) matematika paprasta dirbau du men tai uztekdavo bandelei kurui nu ir dar gal koki mokesteli susimoket. O visko gale deklaruojant pajamas dirbant su individuolia veikla gale metu pareina dar menesio atlyginimo saskaitele uz visus metus :) Gero darbo vergai :D  
GAUK NEMOKAMĄ tv3.lt NAUJIENLAIŠKĮ Į SAVO PAŠTO DĖŽUTĘ:
UŽSISAKYTI

Top Video

Pasirodė skandalingasis Rolando Skaisgirio vaizdo įrašas: panašumai su asmeniniu gyvenimu
DABAR RODOMA
Pasirodė skandalingasis Rolando Skaisgirio vaizdo įrašas: panašumai su asmeniniu gyvenimu
DABAR RODOMA
Vilniaus daugiabutį užpuolė žiurkės: gyventojai panikuoja
DABAR RODOMA
Prasidėjo išankstiniai prezidento ir parlamento rinkimai
DABAR RODOMA
Saulio Prūsaičio daina „Namo reiks pareiti“
DABAR RODOMA
Tragedija studentų miestelyje: kvailiodama žuvo studentė
DABAR RODOMA
Kandidatai ir jų skirtumai: kas yra kas?
DABAR RODOMA
Kraupiai sužalotas šuo kankinosi kelias savaites: ieško niekadėjų
DABAR RODOMA
Elektromagnetinės bangos baugina ligonius
DABAR RODOMA
Fenotipologas rėžė, kokios moters geidžia kiekvienas vyras: paskui tokią vyrai eina šniūrais
DABAR RODOMA
R. Karbauskis apie sprendimą likti valdžioje
REKLAMA
Oro uostas (nuotr. pixabay)
Kelionės oro transportu yra neatsiejamos nuo privalomų oro uosto procedūrų: patikros, bagažo registracijos ir jam keliamų saugumo reikalavimų. Tačiau ką daryti, jei į skrydį ...
Apie idėją atsisakyti dujų balionų prakalbo ugniagesiai – tai išsaugos gyvybes (nuotr. stop kadras)
Dujų balionai daugiabučiuose netrukus gali būti uždrausti. Juos iš daugiabučių Energetikos ministerija užsimojo išguiti po trejų metų. Pavojų ir kaimynams galinčiais sukelti ...
Pinigai (stopkadras)
Susidomėjimas Europos Parlamento rinkimais Lietuvoje, kaip ir kitose šalyse, yra kur kas mažesnis nei kitų rūšių rinkimais. Tačiau jų laimėtojams darbas Briuselyje garantuoja ...
Lietuvos bankas (nuotr. Fotodiena.lt)
Vienos didžiausių turto valdymo grupių Baltijos šalyse „Invalda INVL“ grupės įmonei „INVL Asset Management“ Lietuvos bankas (LB) skyrė 140 tūkst. eurų baudą už pažeidimus, ...
Nerijus Mačiulis (Fotodiena/Justinas Auškelis)
Lietuvos ekonomika nuo krizės laikų tapo dar atviresnė, o dėl to – dar labiau pažeidžiama išorės veiksniams, sako banko „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis. ...
REKLAMA

TELEVIZIJA




×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų