Atskleidė pokytį, kurį pastebi ne visi: trečdalis bankų skyrių išnyko

Per ketverius metus bankų skyrių Lietuvoje sumažėjo kiek daugiau nei trečdaliu. Šiuos duomenis atskleidusi bankų asociacija tikina, kad pagrindinė to priežastis – menkstantis Lietuvoje veikiančių komercinių bankų skaičius. Ir nors šie skyriai tampa vis didesnė retenybe šalyje, bankų darbuotojų skaičius pučiasi.

Banke (nuotr. 123rf.com)

370 banko skyrių 2014 m. trečiąjį ketvirtį ir jau tik 253 vietos tuo pačiu laikotarpiu pernai. Tokią banko skyrių kaitą Lietuvoje teigia fiksuojanti bankų asociacija (LBA).

„Tačiau reikėtų priminti, kad Lietuvoje sumažėjo ir veikiančių bankų – „Nordea“ ir DNB susijungė, o „Danske Bank“ nutraukė privačių klientų aptarnavimą. Mažėjant bankų, mažėjo ir skyrių“, – aiškina LBA komunikacijos vadovė Valerija Lebedeva.

Tiesa, per šį laiką pagrindinių šalies bankų darbuotojų skaičius kaip tik išaugo nuo 8 700 prieš ketverius metus iki 10 tūkstančių dabar.

„Europos bankų federacijos duomenimis, 2017 m. Lietuvoje vienam banko darbuotojui teko 332 gyventojai. Pagal šį rodiklį tarp kitų Europos Sąjungos šalių esame antri. Palyginimui, Estija yra ketvirta“, – sako V. Lebedeva.

Ji pažymi, kad Vakarų Europoje vienam darbuotojui tenka aptarnauti mažiau klientų ir dėl ne menkiau skaitmenizuotų tenykščių bankų.

Darbuotojus perkelia kitur 

Šiuo metu du didžiausi šalies bankai – SEB ir „Swedbank“ – bendrai turi 88 klientų aptarnavimo skyrius, o pernelyg didelio jų skaičiaus mažinimo šįmet nenumato.

REKLAMA

„Mažesniuose miesteliuose padalinių skaičius išlieka stabilus, tačiau keičiantis klientų poreikiams prie jų pritaikome ir savo darbo modelį. Vis dažniau klientai dėl sudėtingesnių finansinių klausimų konsultuojasi iš anksto susitarę dėl vizito laiko“, – tikina S. Abraškevičius.

Tiesa, jis pripažįsta, kad resursai vis dažniau kreipiami populiarėjančioms elektroninėms paslaugoms vystyti.

SEB mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius Vaidas Žagūnis pastebi, kad kintanti klientų elgsena lemia ir darbuotojų pokyčius.

„Nuo 2014 m. klientų aptarnavimo skyriuose darbuotojų sumažėjo trečdaliu, tačiau per tą patį laiką trečdaliu išaugo Konsultacijų centro darbuotojų skaičius. Jie dirba visą parą ir atsiliepia į klientų skambučius bet kuriuo paros metu“, – sakė V. Žagūnis.

Pašnekovo teigimu, šiuo metu į bankų skyrius dažniausiai ateinama pasikonsultuoti finansiniais klausimais.

Skyrių nelaidoja

Vis dėlto, dėl skaitmenizacijos tikėtis visiško bankų skyriaus išnykimo nederėtų. Bent jau taip mano bankus vienijanti asociacija.

„Fiziniai bankų skyriai veiks ir toliau – šitaip bankai puoselėja savo verslo tradiciją, kurios sudėtinė dalis visada buvo asmeniškas kontaktas su klientais“, – pastebi V. Lebedeva.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų