Valstybės valdomos bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ klientams nebebus taikomos išimtys ir privilegijos, teigia susisiekimo ministras Rokas Masiulis. Anot jo, geležinkelių sprendimas panaikinti krovinių vežimo tarifų išimtis „Achemos grupės“ valdomai jūrų krovinių krovos bendrovei „Klasco“ niekaip nesusijusi su tuo, kad grupė įtraukė jį į bylinėjimąsi teismuose.

„Rail Baltica“ (nuotr. Fotodiena.lt/Audriaus Bagdono)

„Rail Baltica“ (nuotr. Fotodiena.lt/Audriaus Bagdono)

„Aš teigiamai vertinu tokį „Lietuvos geležinkelių“ sprendimą, nes išimtys ir privilegijos yra praeitis“, - BNS sakė R.Masiulis.

Jis tikino neturintis informacijos apie „Lietuvos geležinkelių“ ir „Klasco“ sutarties detales, nes apie jos keitimą sužinojo tik antradienį, apie tai pranešus viešai.

REKLAMA

„Achemos grupės“ įmonės bylinėjasi su „Klaipėdos nafta“, kuriai R.Masiulis yra vadovavęs, pavyzdžiui, Krovinių terminalas teismo prašo nubausti ir patį susisiekimo ministrą. Tačiau R.Masiulis tikino, kad geležinkelių sprendimas panaikinti nuolaidas „Klasco“ nėra nesutarimų su „Achemos grupe“ pasekmė.

„Keršto jokio nėra, reikia suprasti, kad yra objektyvūs kriterijai, kai vienai bendrovei taikomos išimtys, o didžiausiam klientui („Orlen Lietuvai“ - BNS) nėra taikomos tokios išimtys“, - BNS teigė R.Masiulis.

Jis svarstė, kad „Achemos grupė“ trintį siekė sukurti, užbėgdama įvykiams už akių: „Manau, trintį iniciavo pati „Achemos grupė“, užbėgdama už akių, nes žinojo mano principinę poziciją, kad išskirtinumo negali būti“.

„Mes visi žinome, kaip „Achema“ (grupė - BNS) kūrėsi ir augo. Nors ji yra nebloga įmonė, sukūrė daug darbo vietų, bet tas augimas buvo nomenklatūrinis“, - pridūrė R.Masiulis.

„Achemos grupės“ pagrindinis akcininkas iki mirties 2011 metais buvo Bronislovas Lubys, 1992-1993 metais vadovavęs Vyriausybei, garsėjo puikiais ryšiais su buvusiu premjeru ir Socialdemokratų partijos lyderiu Algirdu Brazausku - žiniasklaidoje skelbta, kad pastarasis už „Achemos“ lėšas vykdavo į Maskvą, kur su „Gazprom“ derėjosi dėl dujų kainų. Daug metų vadovaudamas Lietuvos pramonininkų konfederacijai, B.Lubys buvo įtakingas tarp politikų.

Jonavos „Achemą“ (tuometinį „Azotą“) tuometinis įmonės vadovas B.Lubys su savo komanda privatizavo 1994 metais - netrukus po to, kai paliko premjero postą. Tuo metu viešumoje piktintasi, kad už įmonę sumokėta per mažai - 30,9 mln. litų. Vėliau - 1999 metais - B.Lubio kontroliuojama „Achemos grupė“ privatizavo „Klasco“.

REKLAMA

„Per trumpą laiką jis sugebėjo pasinaudoti įstatymų spragomis, kurios leido jam, buvusiam Jonavos „Azoto” direktoriui, tapti vienu stambiausių savininkų. Gal ir gerai, kad įmonė nežlugo, o buvo tokiu būdu privatizuota. Tačiau tai, kaip ir vėlesnis B.Lubio įsitvirtinimas Klaipėdos uoste, tikriausiai įvyko ne be šešėlinių valdžios ir verslo struktūrų ryšių“, - prieš keliolika metų yra teigusi buvusi premjerė Kazimiera Prunskienė.

Antradienį „Lietuvos geležinkeliai“ pranešė panaikinantys „Klasco“ išskirtines sąlygas, tačiau jų įmonė nedetalizuoja. Geležinkelių vadovas Mantas Bartuška stebėjosi, kad „Klasco“ buvo lengvai taikomos nuolaidos, tuo metu su „Orlen Lietuva“ nuolat vyko ginčai dėl nuolaidų.

M. Bartuška iki darbo geležinkeliuose vadovavo naftos krovos bendrovei „Klaipėdos nafta“ - tarp jos ir „Achemos grupės“ pastaraisias metais buvo nemažai trinties. Grupės įmonė „Achema“ nesutiko mokėti suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo išlaikymo mokesčio ir dėl to keletą metų bylinėjosi teismuose - juos pralaimėjusi, „Achema“ 2015 metais pagaliau sumokėjo 51 mln. eurų skolą.

Be to, „Klaipėdos nafta“ ir „Achemos grupės“ valdomas Krovinių terminalas konkuruoja dėl naftos produktų krovos. Pastarasis siekia panaikinti „Klaipėdos naftos“ ir „Orlen Lietuvos“ 2011 metais pasirašytą sutartį ir prisiteisti beveik 6 mln. eurų.

Šioje byloje už konkurenciją Klaipėdos uoste ribojančius veiksmus ir žalą taip pat prašoma nubausti buvusį „Klaipėdos naftos“ vadovą, dabartinį susisiekimo ministrą Roką Masiulį, kuris, pasak Krovinių terminalo, organizavo ir pasirašė tokią sutartį. R.Masiulis tai vadina spaudimu, siekiu politizuoti bei vilkinti bylą.

atejo laikai
2017-01-04 13:48:33
nu ka, broliai lietuviai, uz lietuvos vairo stoja nauja galinga jega. Dabar aisku, kodel visi apzvalgininkai prognozuoja kainu augima ir visokia kitokias blogybes. Balsavome uz valstiecius - liaudininkus, gavome energetikus- naftininkus
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

atejo laikai 2017-01-04 13:48:33
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
nu ka, broliai lietuviai, uz lietuvos vairo stoja nauja galinga jega. Dabar aisku, kodel visi apzvalgininkai prognozuoja kainu augima ir visokia kitokias blogybes. Balsavome uz valstiecius - liaudininkus, gavome energetikus- naftininkus   ATSAKYTI

Top Video

TV3 Žinios. Profesorius Kasiulevičius įvardijo Lietuvos ir pasaulio galimus scenarijus dėl koronaviruso
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Profesorius Kasiulevičius įvardijo Lietuvos ir pasaulio galimus scenarijus dėl koronaviruso
DABAR RODOMA
Nepaprasta prieglaudoje gyvenančio keturkojo istorija: visus pasitinka su šypsena
DABAR RODOMA
Sunku patikėti: išsitraukė kamerą pamačius, kaip moteris pilasi kurą
DABAR RODOMA
Farai. „Farų“ operatorius tapo neblaivaus taksisto įniršio taikiniu: tokio protrūkio nesitikėjo
DABAR RODOMA
Moterys parduotuvėje susimušė dėl tualetinio popieriaus: pamatykite vaizdo įrašą
DABAR RODOMA
Užfiksuotas smurto protrūkis vienoje Lietuvos mokykloje
DABAR RODOMA
Farai. Pamatę, kas po avarijos liko iš BMW, pareigūnai liko priblokšti: išgirdo fantastinę istoriją
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Vaikų teisės su tarnybomis laužėsi į butą: mama ir dukra laukė susigūžusios
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Alkoholikės mama kreipėsi į politikus: maldauja dukrą gydyti priverstinai
DABAR RODOMA
Visi mes žmonės. Maldeikienė parodė jautriausią savo pusę: prakalbo apie tėčio mirtį
REKLAMA
Eurai (nuotr. Fotodiena.lt)
Karantino dėl koronaviruso metu visuomenėje kilo nerimas dėl neva mažėsiančių pensijų, vaiko pinigų ir kitų išmokų. Tačiau socialinės apsaugos ir darbo ministras pabrėžia, kad ...
Picerija (nuotr. BFL / K. Vanago)
Pirmadienį paaiškėjo, kad „Charlie Pizza“, „La Crepe“, „Katpėdėlė“ ir kitas maitinimo įstaigas valdančioje bendrovė „Amber food“ darbuotojų skaičius sumažėjo beveik ...
Simonas Gentvilas (Fotodiena nuotr.)
Parlamentinės liberalų frakcijos nariai siūlo liberalizuoti suminio darbo laiko apskaitą – kai kuriems darbdaviams leisti ją taikyti ir tais atvejais, kai tokio režimo jie iki ...
Elektra (nuotr. Jūratės Juodytės)
Biržoje sumažėjus didmeninei elektros kainai, iki metų vidurio gali būti perskaičiuota jos kaina buitiniams vartotojams. Nuo liepos elektra jiems galėtų pigti iki 10 proc. ...
Eurai (nuotr. Fotodiena.lt)
Lietuva derasi su Šiaurės investicijų banku (ŠIB, Nordic Investment Bank) dėl paskolos, kad sumažintų koronaviruso krizės pasekmes. „Taip, mes esame pateikę prašymą ŠIB dėl ...
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų