Lietuviai išgali nusipirkti vis brangesnius automobilius, rodo tyrimas

Įperkamo automobilio vertė Lietuvoje toliau didėja, vidutinį darbo užmokestį gaunantis ir kitų finansinių įsipareigojimų neturintis gyventojas šiemet lizingu gali įsigyti 900 eurų brangesnį automobilį nei pernai.

(nuotr. Fotodiena/Justino Auškelio)

Palyginti su 2019 m., dviejų asmenų šeimai įperkamo automobilio vertė padidėjo 1,9 tūkst. eurų. Vieno asmens lizingu įperkamo automobilio vertė Lietuvoje šiemet pasiekė 13,1 tūkst. eurų, šeimos įperkamo automobilio – 26,2 tūkst. eurų.

SEB banko ekspertai, paskelbę naują automobilių įperkamumo indeksą, atkreipia dėmesį ir į kitą tendenciją – nuosekliai augantį gyventojų susidomėjimą aplinkai draugiškesnėmis transporto priemonėmis. Banko iniciatyva atlikto gyventojų nuomonės tyrimo duomenimis, tarp kriterijų, į kuriuos atsižvelgiama renkantis automobilį, ekologiškumo svarba per pastaruosius dvejus metus išaugo labiausiai. 

Augo pajamos ir galimybė įpirkti

„Pandemijos smūgis šalies ūkiui ir gyventojų finansams buvo gerokai švelnesnis nei būgštavome metų pradžioje. Daugelio Lietuvos ekonomikos sektorių būklė trečią metų ketvirtį gerėjo, padėtis darbo rinkoje ir žmonių pajamos stabilizavosi. Vidutinis darbo užmokestis šalyje buvo daugiau nei 8 proc. didesnis negu prieš metus, todėl ir įperkamo lizingu automobilio vertė per metus taip pat išaugo.

Vidutinė lietuvių įperkamo lizingu automobilio dar pernai pralenkė latvių įperkamo automobilio vertę, šiemet šis atotrūkis didėjo toliau. Nors Lietuvoje įperkamumo rodiklis vis dar atsilieka nuo Estijos ir yra maždaug ketvirtadaliu mažesnis, palyginti su praėjusiais metais šis skirtumas taip pat kiek sumažėjo“, – komentuoja SEB banko ekonomistas Tadas Povilauskas.

REKLAMA

Nuo 2016 metų ir vieno asmens, ir dviejų asmenų šeimos įperkamo automobilio kaina Lietuvoje paaugo 44 proc. Tai iš dalies atspindi ir banko statistika: vidutinė privačių klientų lizingo sutarties vertė įsigyjant naujus automobilius per pastaruosius penkerius metus augo 17 proc. iki 28 tūkst. eurų. Lizingu įsigyjamų naudotų automobilių vidutinė vertė padidėjo 34 proc. iki maždaug 17 tūkst. eurų. 

Kaina – svarbiausia, bet auga ir ekologiškumo svarba

„Nepakito nuo 2016 m. stebima tendencija – lizingu Lietuvos gyventojai labiau linkę įsigyti naujus nei naudotus automobilius. Pirmąjį šių metų pusmetį 6 iš 10 lizingu perkamų automobilių buvo nauji. Vis dėlto, pastebime, kad Lietuvos gyventojai tebėra linkę rinktis pigesnius automobilius nei galėtų įpirkti pasitelkdami tokias priemones kaip lizingo paslaugos“, – pažymi SEB banko Lizingo departamento vadovas Saulius Mickus.

Anot jo, lietuviams itin svarbu kitų nuomonė apie jų automobilius, tad dažnai renkamasi nebūtinai ekonomiškesnius, bet aukštesnės klasės naudotus automobilius.

Šio banko iniciatyva atlikto tyrimo duomenimis, dauguma (61 proc.) automobilį įsigyti ketinančių Lietuvos gyventojų pirkiniui ketina skirti iki 10 tūkst. eurų. Net 73 proc. iš šių respondentų planuoja pirkti senesnę nei 3 metų transporto priemonę. S. Mickus pastebi, kad skirdami pirkimui numatytą sumą lizingo pradinei įmokai, gyventojai galėtų įsigyti naują, dažnai – saugesnį, patogesnį ir ekonomiškesnį automobilį. 

„Nors dėl pandemijos įtakos pirmąjį šių metų pusmetį šalies automobilių lizingo rinka kiek smuktelėjo, žvelgdami į pastarojo dešimtmečio duomenis matome, kad rinka nuo 2010 m. nuosekliai augo. Kylant ekonomikai ir didėjant pajamoms, gyventojai vis palankiau vertina galimybę pasitelkti lizingą naujesniam automobiliui įsigyti, tačiau pastebime, kad automobilių lizingo rinka turi dar daug erdvės plėstis”, – komentuoja S. Mickus.

REKLAMA

Keisti automobilį gyventojus pirmiausia skatina turimos transporto priemonės amžius (42 proc.), ekonomiškumas (28 proc.) ir dažni gedimai (28 proc.). 

Svarbiausiu kriterijumi renkantis automobilį lieka kaina – 77 proc. gyventojų jį nurodo kaip labai svarbų, – taip pat mažos eksploatacijos sąnaudos (69 proc.) ir kuro sąnaudos (67 proc.). Tačiau palyginti su 2018 m. gerokai išaugo ekologiškumo svarba: 40 proc. respondentų automobilio draugiškumą aplinkai laiko labai svarbiu kriterijumi, ir tokių gyventojų padaugėjo 10 procentinių punktų.

„Ekologiškesnių automobilių paklausa Lietuvoje auga. Tai lemia Europos Sąjungos ir Lietuvos taikomos priemonės, tokios kaip automobilių taršos mokestis, didėjanti elektra varomų ir hibridinių automobilių pasiūla, taip pat – augantis visuomenės sąmoningumas. Jei išvengsime didesnių ekonominių sukrėtimų, labai tikėtina, kad naujų, mažiau aplinką teršiančių automobilių pardavimas šalyje didės ir toliau“, – teigia S. Mickus.

Jis atkreipia dėmesį, kad turėdami galimybę, 43 proc. Lietuvos gyventojų rinktųsi automobilius su hibridiniu varikliu. Trečdalis (33 proc.) teiktų pirmenybę automobiliui benzininiu varikliu, o iš trečios patraukliausiųjų sąrašo vietos dyzelinius automobilius šiemet išstūmė elektromobiliai (26 proc.). Pastarųjų plitimą kol kas labiausiai stabdo taip pat ekonominiai motyvai – du trečdaliai apklaustųjų teigia nesvarstantys įsigyti elektromobilio dėl didelės jo kainos. Vis dėlto, beveik tiek pat (61 proc.) respondentų sutinka ar greičiau sutinka, kad finansinis skatinimas ir papildomos naudos tokį jų sprendimą galėtų pakeisti.

REKLAMA

Nagrinėdami geriausiai Lietuvoje parduodamų naujų ir naudotų automobilių duomenis ir atsižvelgę į automobilių įperkamumo indeksą, SEB analitikai sudarė populiariausių lizingu įperkamų automobilių sąrašą:

Vieno asmens įperkami automobiliai:

1.    „Škoda Octavia“ (2018 m.)

2.    „Toyota C-HR“ (2017 m.)

3.    „Toyota Corolla“ (2018 m.)

4.    „Toyota RAV4“ (2015 m.)

5.    „VW Golf“ (2018 m.)

Šeimos įperkami automobiliai (nauji ir senesni modeliai):

1.    „Škoda Octavia“ 

2.    „Toyota C-HR“ 

3.    „Toyota Corolla“

4.    „Toyota RAV4“ 

5.    „VW Golf“

SEB banko analitikų apskaičiuotas automobilių įperkamumo indeksas rodo, kokios vertės automobilį galėtų įsigyti vidutinį darbo užmokestį gaunantis vienas asmuo arba šeima, jei ne mažiau kaip 15 proc. perkamo automobilio kainos yra padengiama turimomis lėšomis, o lizingo sutartis yra sudaroma penkeriems metams ir lizingo įmokų bei pajamų santykis neviršija 25 procentų. Atliekant skaičiavimus taikyta atsargi 5 proc. palūkanų norma.


Rašyti komentarą...
N
Noriu bet neišgaliu
2020-10-25 13:53:34
Pranešti apie netinkamą komentarą
Negi iš Lietuvos atlyginimų įmanoma nusipirkti, geriau tyrėjai pasakykite kiek procentų Lietuvos pirkėjų realiai gauna normalius atlyginimus.
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (1)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų