Automobilių taršos mokestis: jo nesumokėjus – uždraustų vairuoti

Po neoficialaus aptarimo ministrų kabinete trečiadienį teisės aktų registre oficialiai registruotas Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektas, apie kurį portalas tv3.lt skelbė dar pirmadienį. Dokumente įtvirtintos ir griežtos sankcijos už mokesčio nemokėjimą.

(nuotr. Raimundo Maslausko)

Aplinkos ministerijos parengtame projekte nurodoma, kad nauju mokesčiu apmokestinami būtų M1 ir N1 klasėms priskirti automobiliai.

M1 klasės automobiliai yra skirti keleiviams vežti ir turi ne daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui.

N1 klasės automobiliai yra skirti kroviniams vežti. Jų techniškai leistina pakrautos transporto priemonės (bendroji) masė ne didesnė kaip 3,5 t.

Mokestį mokėtų Kelių transporto priemonių registre įregistruotos transporto priemonės valdytojas (tai gali būti tiek gyventojas, tiek įmonė). Mokestis nebūtų taikomas tik istorinėms minėtų klasių transporto priemonėms.

Kaip numatyta projekte, mokestį tektų mokėti kiekvieną kartą atlikus registraciją per 30 d. nuo registracijos dienos. Pvz., jeigu jūsų vardu automobilis būtų registruotas sausio 2 d., tai mokestį už jį tektų sumokėti iki vasario 1 d.

REKLAMA

Mokesčio dydžiai, apskaičiuoti pagal mokesčio mokėtojo transporto priemonės išmetamą CO2 kiekį ir jos degalų rūšį.

Kiekvienais metais konkretus mokesčio dydis keistųsi. Apskaičiuojant mokestį, jis dauginamas iš mokestinių metų vartotojų kainų indeksavimo koeficiento.

Kai registre nėra duomenų apie išmetamą transporto priemonės CO2 kiekį, šis būtų apskaičiuojamas pagal įstatyme nustatytas formules.

Naują mokestį administruotų Valstybinė mokesčių inspekcija. Projekte įtvirtinta nuostata, kad nesumokėjus transporto priemonių taršos mokesčio būtų: 1) stabdomas transporto priemonės leidimas dalyvauti eisme; 2) draudžiama atlikti jos techninę apžiūrą; 3) draudžiama valdytojui išduoti ar pakeisti vairuotojo pažymėjimą.

Projekte nurodoma, kad 5 proc. sumokėto mokesčio būtų įskaitoma į valstybės biudžetą. Šios lėšos naudojamos valstybės biudžeto reikmėms. 95 proc. lėšų būtų naudojama Klimato kaitos programos tikslams įgyvendinti. Beje, ekspertai skeptiškai vertina pasiūlytą mokesčio modelį.

Senesniems – skirtingos formulės

Kaip jau skelbta, „Regitra“ kaupia duomenis apie automobilių CO2 tik nuo 2011 m. Dėl to šis rodiklis senesniems automobiliams būtų apskaičiuojamas pagal projekte siūlomas formules.

Kai transporto priemonė varoma benzinu, benzinu/dujomis, benzinu/etanoliu, benzinu/etanoliu/dujomis, etanoliu ir etanoliu/dujomis, išmetamas CO2 kiekis gramais vienam kilometrui apskaičiuojamas:

kai transporto priemonė yra su rankine pavarų dėže: QB = 0,047 × m + 0,561 × p + 56,621,

čia: QB – benzinu (dujomis, etanoliu) varomos transporto priemonės išmetamas CO2 kiekis, g/km, m – parengtos eksploatuoti transporto priemonės masė, kg, p – didžiausia transporto priemonės variklio galia, kW,

kai transporto priemonė yra su automatine pavarų dėže: QB = 0,102 × m + 0,328 × p + 9,481.

Kai transporto priemonė varoma dyzelinu ir dyzeliniu/dujomis, išmetamas CO2 kiekis gramais vienam kilometrui apskaičiuojamas:

kai transporto priemonė yra su rankine pavarų dėže: QD = 0,108 × m – 11,371,

čia: QD – dyzelinu (dujomis) varomos transporto priemonės išmetamas CO2 kiekis, g/km,

kai transporto priemonė yra su automatine pavarų dėže: QD = 0,116 × m – 6,432,

Kai transporto priemonė varoma benzinu/elektra, benzinu/elektra/dujomis, dujomis/elektra ir dyzelinu/elektra, išmetamas CO2 kiekis gramais vienam kilometrui apskaičiuojamas: QE = 0,116 × m – 57,147,

čia: QE – elektra (dyzelinu, benzinu, dujomis) varomos transporto priemonės išmetamas CO2 kiekis, g/km.

Patį įstatymo projektą galima rasti Teisės aktų registre.


Rašyti komentarą...
R
Romas
2019-10-02 18:58:41
Pranešti apie netinkamą komentarą
Nieko greitai kad kvėpuojat mokėsit o valdininkai milijonus krausis ir tičiosis iš žmoniu tilėkit toliau kol be kelniu liksit ,kaip be pensijos be bilioteniu be gero medicinos aptarnavimo tilėkit dar daugiau gal jau laikas atsibusti profsajungu normaliu neturim tik kaška panašus i nieka tauta niekas
Atsakyti
-2

P
Pipen
2019-10-02 18:58:54
Pranešti apie netinkamą komentarą
O tai kur dingo tie 20 euru kur is pradziu siule? Ir kodiel visi galvoja kad dizelis yra tarsesnis uz benza, paziurekit kiek kokie ismeta ta CO2, na daleiskim gera ims ta mokesti kaskart registruojant ta masina naujam savininkuj, taip niekas nepirks tuos senus masinas, bet ju niekas ir nepardavines ir visi vazines su savo senais masinikem iki gali pakol jinai visai nesubires
Atsakyti
0

k
kazimieras
2019-10-02 19:01:51
Pranešti apie netinkamą komentarą
ir vel esam viduramziuos,vel baudziavine santvarka,tik baust baust ir visa tai eiliniu zmogeliuku saskaita....taip ir dingsta paskutinios viltys gryzt i LT
Atsakyti
-1

SKAITYTI KOMENTARUS (23)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų