Daugelyje ES šalių papildomai apmokestinami ne tik automobilių degalai ar keliai, tačiau taip pat taikomi automobilių taršos, registracijos, naudotojo ir kt. mokesčiai. Lietuva – viena iš nedaugelio valstybių, kuri tokio neturi.

Jeigu jo neįsives ir nesumažins šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo, kaip yra įsipareigojusi Europos Sąjungai, jau netrukus turės mokėti šimtus milijonų eurų baudų.

Vis dėlto ekspertai abejoja, ar transporto priemonių taršos mokesčio modelis, apie kurį rašė portalas tv3.lt ir kuris bus pristatytas Vyriausybei, tikrai padės sumažinti taršą.

Sprendimo pirkti nepakeis

Automobilių rinkos ekspertas Vitoldas Milius priminė, kad šiomis dienomis viešumoje aptariamą mokestį vienaip ar kitaip mėginama įvesti bene trečią kartą.

„Sakyčiau, pirmieji du buvo iš viso apie nieką. Šitas jau panašesnis į tokį, apie kurį būtų galima diskutuoti. Vis dėlto jis nėra galutinai parengtas. Šiandien kyla daugiau klausimų, nei yra atsakymų.

Iš tiesų nelabai suprantu, ką juo norima pasiekti. Jis tarsi ir yra taršos, bet iš to, ką skaitau, esu tikras tos taršos nesumažins. Ar dėl jo surinks daugiau pinigų? Taip, kažkiek surinks.

REKLAMA

Tačiau jeigu pirmosios registracijos mokestis būtų suformuluotas teisingai, jis galėtų padėti uždaryti kelią į Lietuvą prastiems automobiliams. Juk yra šalių, kurios neleidžia įvežti pas save „šiukšlyno“. Dabar tiesiog automobilis pabrangs šimtu eurų ar kiek daugiau – tai tiek ir bus iš jo naudos“, – portalo tv3.lt studijoje svarstė V. Milius.

Anot jo, nors siūlomo mokesčio dydis priklausys nuo automobilio išmetamų CO2 dujų, politikai ir gyventojai neretai susipainioja galvodami, kad šiuo požiūriu dyzeliniai automobiliai taršesni nei benzininiai. Iš tiesų dyzeliniai automobiliai išmeta mažiau minėtų dujų.

„Bet projekte siūlomas toks koeficientas ir dyzeliniai automobiliai bus apmokestinti labiau“, – pripažino pašnekovas. Jo nuomone, teisingiau būtų mokesčio dydį susieti su europiniais automobilių taršos standartais:

„Nematau prasmės žlugdyti švarių dyzelinių automobilių įvežimą į Lietuvą. Aš to tikrai nesuprantu. Kodėl visus dyzelius automobilius apmokestinti siūloma labiau nei benzininius.“

Lietuvos laisvosios rinkos ekspertė Ieva Valeškaite taip pat abejojo ar paskelbtame taršos mokesčio įstatymo projekte numatytos priemonės padės sumažinti taršą.

„Akivaizdu, kad su tarša kovoti įvedant 40 eurų dydžio mokestį mums nepavyks. Jeigu tai vienkartinis mokestis, tai jis nepakeis sprendimo žmogaus, kuris nori pirkti automobilį. Net ir 150 eurų nekeičia sprendimo jei tai vienkartinis mokestis.

Jei tikrasis tikslas yra pasipinigauti, tai taip ir reikia deklaruoti, ir žmonėms aiškiai pasakyti. Valdžia turėtų pasakyti, kad visus lietuvius apmokestiname tam tikru mokesčiu – tai būtų sąžiningiau“, – kalbėjo ekspertė.

REKLAMA

Jos vertinimu, dabar valdžia veidmainiauja. Viena vertus, ji žada dosnias išmokas – didesnes pensijas, vaiko pinigus, paramą šeimos įsigyjant būstą. Kita vertus, apmokestindama automobilius, ji tuos pačius pinigus iš žmonių atima.

Ateityje mokestis tik didės?

I. Valeškaite beveik neabejojo, kad dabar siūlomas gana nedidelis vienkartinis mokestis tėra tik pradžia. Visai gali būti, kad ilgainiui gali atsirasti ne tik vienkartinis registracijos, bet ir kasmetinis automobilio naudotojo mokestis.

V. Milius sutiko, kad vienkartinis mokestis iš esmės nepakeis gyventojų elgesio ir neskatins rinktis mažiau taršių automobilių.

„Prie ko čia tarša? Pabrangs automobilis šimtu eurų. Tai yra tiek, kiek kainuoja viena žieminė padanga. Mano sprendimui, kokį automobilį nusipirksiu, tai nedaro nė mažiausios įtakos.

Kitos šalys pasirinkusios formatą, kad mokestį reikia mokėti kiekvienais metais. Gal tai galėtų formuoti žmogaus mąstymą“, – svarstė pašnekovas.

Jo nuomone, norint sumažinti labiausiai taršių automobilių skaičių, reikėtų visiškai uždrausti jų įvežimą.

„Manyčiau dabar į Lietuvą vežama gana nemažai prastų automobilių – techniškai netvarkingų ir taršių. Logiška būtų uždaryti patiems taršiausiems uždaryti duris apskritai Tiesiog negalima ir viskas.

Mes lietuviai labai dar esame prisirišę prie automobilių – jis tarsi tam tikra saviraiškos forma. Man atrodo, dažnas lietuvis automobilį perka nebūtinai pagal savo kišenę, ne pagal savo pajamas ir nebūtinai kažkokią logišką versiją.

Dažnai pasirenkamas visomis prasmėmis probleminis modelis, bet jis kiečiau atrodo ir dėl to jį renkamės, perkame – jis ir taršus, netvarkingas, remontuoti brangu ir dažnas važinėja galingu dūmijančiu monstru“, – komentavo V. Milius.

REKLAMA

Visą ekspertų diskusiją apie Transporto priemonių taršos mokestį galima pamatyti šio straipsnio viršuje paskelbtame vaizdo siužete.

Daugiau naujų detalių apie numatomą automobilio mokestį galima sužinoti šiame straipsnyje.

Bet
2019-10-01 17:57:38
tikrai. Kodėl mes perkame taršius senus automobilius, nukainuotus maisto produktus, rengiamės humanose. Kodėl niekam neįdomu, kiek mes uždirbame... Aš kartais pagalvoju, nejaugi mes esame kažkokių kastų tauta: vieni visko pritinę, kurie moko kaip mums, pragyventi. Kiti dar mokės ir už taršius automobilius... Paprasčiausiai neturės kuo pasiekti darbo vietos. Galbūt, nedirbs. Bet....
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Beprociai 2019-10-17 13:42:42
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Kaip jis taip gali! Mes ir taip neturim pinigu Lietuvoj gyvendami, o dar mes uz tai turim moketi, kad neistengiam geresnio automobilio nusipirkti!!!! Virsune!!!! Mes ir taip nuskriausti Lietuvoj gyvendami, kaip jie taip galejo nuspresti?? Kaip???? Nesikerta su logika, kaip mes nusipirksim geresni automobili, jei net ir is to sugebejo islupti pinigus!!!!! Daugiau mokekit, tada nusipirksim ta kuris netersia. Mokedamas valstybej uz NIEKA sveikatos neisgelbesi, visi kaip vazinejo ir vaziuos, o toksinais kaip kvepavom taip ir kvepuosim. Tai gal ieskokit problemos priezasties, tie kas ten sedi. KELKIT ALGA, O NEATIMINEKIT IS ZMONIU PINIGU, KURIE JU IR TAIP NETURI!!!   ATSAKYTI
Ali 2019-10-02 19:10:21
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Bet nei vienas seimo dundulis nesneka kaip bus panaudotos lesos skirtos ekologijai. Mes zinome kad kaip visada kazkas nori pasipelnyti. Avinu bandai pasaket moket o jie ir moka. Stebuklinga salis.    ATSAKYTI
tai 2019-10-02 09:35:50
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
kiek dar simtmeciu reikes,kad tvarka butu-paprasciausiai be pilnos istorijos negaletu registruoti ir lauzai aplenktu mus...bet kur tau jei parlamentariu broliukai traukiniais veza....regitroje gali rasti info kaip pasitikrinti svediska,daniska-kuriu net du skyrius baige vengia del supuvimo...dar arabu emiratu.....kur vokieciai???nera nes vokieciai nori lauzu atsikratyti....butu registruojant pateikiama info is visu praeitu TA,draudiminiai ivykiai tai dauguma atsisakytu pirkti....isvis 200 000 perlipus kas pusmeti TA ir be mokesciu jos isgaruotu...bande svediska kaip belgiska ikisti,tai tipo pauksciu kalba nera ko ziureti i dokumentus-pamaciau numeri prie akiu patikrinau ir 650 000 vietoje 201 000......radviliskyje stovi suomiska mondeo-dokumentuose nurasyta del avarijos-parduoda servise dirbantis-zegnojasi kad be ibrezimo,nori grynais,iki regitros nevaziuoja nors tik 150metru-neturi laiko....regitra zino-naudos jokios.....gaila tu kurie nupirks   ATSAKYTI
mindaugas 2019-10-02 09:28:52
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
sako lietuva yra valstybe bet jos niekas nevaldo tad lietuva yra tauta nuo kurios paskutinius triusikus nori pavogt kazkokie valdzia imituojantys vagys   ATSAKYTI
mindaugas 2019-10-02 09:23:36
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
mokam akcizus mokam uz kelius ir kur tie pinigai nukeliauja valdininku algoms pasikelti ?! keliai jau netoli ukrainos keliams tolygus .gerai dekit mokescius kad baudu isvengtmet bet tada akcizai kurui turi buti nuimti !!!    ATSAKYTI
tai 2019-10-02 09:43:32
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
galva nusiskutai-pamirsai pries tai buvusius mokescius.......  
Taip 2019-10-01 22:40:50
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Jau pasigirsta kalbų kad prie Ruso gyvenom daug geriau jiu girdisi kalbų kad norėtų kad rusai gryztu būtų geriau nu jo rusai taip neskriaude. kaip dabartine santvąrka dabar tik mokescei uždirbti neduoda , pencijos mažos žmonės supranta kad artėja krakas ,ovaldzezmogei maudosi prabangos išsirinkome prazidenta turbūt. neta , gal ir geriau būtų kad gryztu rusai ??????   ATSAKYTI
Darius 2019-10-01 22:21:51
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Turiu 3.5 litr 2012 Forda,su dujomis.Technikinek emisija 31,tad nesiekia nieko kas nurodoma.Tai uz ka turiu moketi?Kad tech. pase neirase.Lai matuoja.Ir tada skaiciuoja.Nes MB 2015 taksas su rida apie milijona meta n kartu daugiau.O kai motoriuks 2.1 (136AJ),tai uz ji moket nereiks   ATSAKYTI
Zemaitis 2019-10-01 21:23:32
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Cia tik pradzia nauju mokesciu, bus kaminu, karviu, paskui pievu ir t.t...kaip sakoma yra dar kur tobulet, bet ten tokie besmegenei sedi, kad nezino kaip bankam, prekybos tinklams uzdet apinasri.o paprastam varguoliui pyst ir yra jau geda profesoriai isnaudojat paprasta zmogu kaip tik begalit.   ATSAKYTI
xxL 2019-10-01 21:11:26
Pranešti apie netinkamą komentarą
-5
Manes niekas neitikins kad akis grauziantys juodi dumai is dyzeliniu automobiliu netersia oro. Gal CO2 dyzeliniai varikliai ismeta maziau uz benzininius ir taip kiek maziau kenkia atmosferai, bet akivaizdu kad dyzeliniai varikliai i ora ismeta zymiai daugiau kietuju daleliu sukelianciu vezi. Pasirinkimas, saugome pasaulio ora kurio pagrindinis tersejas Kinija, ar saugome Lietuvos zmones nuo veziniu susirgimu?    ATSAKYTI
zmogs 2019-10-01 19:14:10
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Lengviausia apmokestinti ir baigtas kriukis, naudos bus, kaip is ozio pieno.Kodel nepradedat nuo centralizuoto dujinio sildymo ivedimo?uzpakalius reikia pakrutint, ka?Kai uzsikuria visi pecius su visokiom padangom ir anglimis, kvepuot nera kuom, o jie mat masinytes apmokestins ir sumazins siltnamio duju efekta, pasvajokit berazumiai.   ATSAKYTI
As 2019-10-01 18:33:47
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Tai ten kur yra daugumoj valstybiu gal ir algos kitokios zmoniu   ATSAKYTI
Xxl 2019-10-01 18:32:23
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Tai mūsų išsigelbėjimas kaip mes be jų, aukokim kas pas mus liko tik, kad išgyventu VMI, SODRA, SEIMAS, MINISTRAI čia tai jau būtina, prezidentūra, visi jų patarėjai. Turim išties gražią žalia šaly, bet turim viršuje baisius monstrus kuriems nerūpi nei šalis, nei žmogus. Tik rūpi užversti mokesčiais ir toliau šaipytis.    ATSAKYTI
XXX 2019-10-01 18:21:01
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Tai gal tie klounai tegu pirmiausia algas pakelia iki europinių, o paskui svaigsta apie vienodus mokesčius. Kur yra moksliniai įrodymai, kad 116 CO2 išmetantis dyzeliukas yra labiau teršiantis nei 150 CO2 išmetantis benzininis??? Kokių dar nesąmonių prisigalvos? Dar ne taip seniai agitavo, kad žmonės pirktų dyzelinius auto, darė visokias nuolaidas dyzelio akcizams. Žmonės susipirko dyzeliukus, tai dabar paskutinius triusikus numaus, kad mašiną būtų galima išlaikyti??? Tai gal kompensuokit daugiau nei pusę kainos naujo automobilio? Ką, negalit? O mes iš vergiškų atlyginimų jau turim galėt???   ATSAKYTI
XXL 2019-10-01 19:37:49
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
reikalas tame, kad, važinėdami ekonomiškais dyzeliniais automobiliais, tautiečiai neišperka benzino. O kur dėti biznio tūzams tą benziną? Taigi sugalvojo pasaką apie "taršius" dyzelinius variklius. Nors kiekvienas mechanikas žino, kad Co2 dyzelinis išmeta mažiau. Žodžiu, gerbiami tautiečiai, nepateisinat milijardierių "teisėtų" lūkesčių, už ką ir būsite nubausti  
liubartas 2019-10-01 18:12:24
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Tas pats bus kaip su elektros galios mokesčiu: Koks gali būt galios mokestis jeigu nevartoji elektros? tai pavadinimas turėtų būt :'' Abonementinis mokestis"
   ATSAKYTI
Bet 2019-10-01 17:57:38
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
tikrai. Kodėl mes perkame taršius senus automobilius, nukainuotus maisto produktus, rengiamės humanose. Kodėl niekam neįdomu, kiek mes uždirbame... Aš kartais pagalvoju, nejaugi mes esame kažkokių kastų tauta: vieni visko pritinę, kurie moko kaip mums, pragyventi. Kiti dar mokės ir už taršius automobilius... Paprasčiausiai neturės kuo pasiekti darbo vietos. Galbūt, nedirbs. Bet....   ATSAKYTI
Rimas 2019-10-01 17:21:10
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Butu gera žinia kad praneštų koks mokestis nuimamas apie pridejima Lietuvai populiaru juk esam finansinėje padėtyje po Šveicarijos vėliau ir juos lenksim jei tautiečiai prives pinigų iš užjūrio.   ATSAKYTI
Emi 2019-10-01 17:04:59
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Na vat valdininkams vel pasipenymo saltinis arteja. Ekologija. Juk mokame uz kelius uz tarsa, o kur tie visi pinigeliai nukeliauja matau niekam ir nebeidomu, mat atvirciai idomu kokio dundulio kisene pastores ir nieko nebus padaryta kaip visada, nuostabus biznis.    ATSAKYTI
Arunas. 2019-10-01 16:20:07
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Man toks ispudis susidaro,kad Lietuva pasaulio bamba. Nu kartais grizus is uzsienio atrodo,kad lietuviai tikrai su naujesnemis masinomis vazoneja. O apie namu didumo statybas, tai uzsienieciams tik patyleti.   ATSAKYTI
Vestina 2019-10-01 18:10:57
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Va tas irgi mane stebina ko tik lt nera visko rasi   

Top Video

Tiesioginio eterio įrašas atskleidė vagystę: kuriozas tapo sensacija
DABAR RODOMA
Tiesioginio eterio įrašas atskleidė vagystę: kuriozas tapo sensacija
DABAR RODOMA
Dėl gyvūno pikantiško poelgio modeliui teko raudonuoti
DABAR RODOMA
Moteris palikusi atvirus automobilio langus labai greitai to pasigailėjo
DABAR RODOMA
Darbuotojai užfiksavo poros akimirką restorane: visi internautai ėmė jų ieškoti
DABAR RODOMA
Pamačius šalia važiavusį automobilį išsitraukė kamerą: to dar nebuvo regėję
DABAR RODOMA
Keistos išvaizdos žuvis sukėlė sąmyšį: atrodo, kaip su žmogaus veidu
DABAR RODOMA
Venckienės palaikymo mitingo dalyvė: aš buvau pas Neringą kameroje
DABAR RODOMA
Šokiruojantis įrašas: policija elektra kratė vyrą, kurio rankose – vienerių metų vaikas
DABAR RODOMA
Vyras renka žmonių nagus: nepatikėsite, kam juos naudoja
DABAR RODOMA
Šuo tapo sensacija – šeimininkui moka pasakyti žodžiais, ko nori
REKLAMA
Pinigai (Fotobankas)
Į neįvykusį koncertą bilietus įsigijęs vyras pasijuto neviltyje. Panoręs susigrąžinti sumokėtus pinigus jis tikino buvęs priverstas eiti kone kryžiaus žygius. „Rugsėjo 12 ...
Eurai (nuotr. Fotodiena.lt)
Daliai bankų toliau perkeliant grynųjų pinigų operacijas iš skyrių į savitarnos erdves, kredito įstaigų atstovai padėtį aiškina ir kintančiais klientų poreikiais.  ...
Kas laukia šilauogių augintojų Lietuvoje – ar jų ne per daug? (nuotr. TV3)
Dar prieš keletą metų labiausiai Lietuvoje populiarėjo remontantinių bei vasarinių aviečių ir braškių auginimo ūkiai, tačiau šiemet į priekį išsiveržė šilauogės. Pastaraisiais ...
Taros supirkimo punktas (nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)
Prie nuo 2016-ųjų veikiančios taros užstato sistemos visuomenė jau spėjo priprasti, o taromatuose surenkamų pakuočių statistika byloja apie tokios sistemos naudą – vien per ...
Pirmasis tinklo restoranas Marijampolėje
Praėjusią savaitę su „McDonald‘s“ restoranų tinklą valdančios įmonės Lietuvoje atstovais susitikusi Alytaus miesto savivaldybės vadovybė norėtų mieste atidaryti ...
REKLAMA

TELEVIZIJA

TVPlay
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų