Įstatymai dėl naujo taršių automobilių mokesčio, platesnio gyventojų nekilnojamojo turto apmokestinimo, griežtesnės darbo laiko apskaitos ir kt. turėtų būti priimti dar šiemet ir įsigalios nuo kitų metų pradžios arba vidurio.

(nuotr. Broniaus Jablonsko)

(nuotr. Broniaus Jablonsko)

Šios ir kitos priemonės numatytos 2019–2020 m. Tarybos rekomendacijos įgyvendinimo priemonių plane, kuriam trečiadienį pritarė Vyriausybė. Iš paskelbto dokumento, be kita ko, darosi aišku, kaip ir kada turėtų būti įvesti nauji ar padidinti esami mokesčiai. 

Automobilių taršos mokestis

Patvirtintame dokumente nurodoma, kad Automobilių taršos mokesčio įstatymas kartu su valstybės biudžetu planuojamas priimti 2019 m. IV ketv. Jis turėtų įsigalioti nuo 2020 m. liepos 1 d.

Automobilių taršos mokestis skatins pirkėjus, planuojančius įsigyti naujas, į Lietuvą įvežamas naudotas, arba keičiantis automobilio savininkui, M1 ir N1 kategorijos transporto priemones įsigyti mažiau taršius automobilius, nes mokesčio dydis priklausys nuo CO2 išmetimo kiekio ir degalų rūšies.

Siekiant maksimaliai paveikti vartotojo elgseną – įsigyti kuo mažiau taršų automobilį, nuo 2020 m. liepos 1 d. Lietuvoje registruotiems automobiliams atliekant jų techninę apžiūrą bus taikomas ir naudotojo mokestis (kasmetinis, mokamas techninės apžiūros metu)“, – rašoma priemonių plane.

REKLAMA

Kartu su mokesčiu būtų taikomos ir mažataršių automobilių skatinimo priemonės iš Klimato  kaitos specialiosios programos lėšų (30 mln. eurų) ir šio mokesčio įplaukų. Kaip jau skelbta, pradėti mokėti po 1 tūkst. eurų kompensaciją atsisakantiems seno ir perkantiems naujesnį automobilį, Aplinkos ministerija žada jau nuo šių metų lapkričio 1 d.

Primename, kad M1 klasės transporto priemonė yra skirta keleiviams vežti, ji turi ne daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui (t.y. lengvasis automobilis).

N1 klasės transporto priemonė yra skirta kroviniams vežti. Techniškai leistina tokios pakrautos transporto priemonės (bendroji) masė yra ne didesnė kaip 3,5 t (t.y. lengvasis krovininis automobilis). Tokias transporto priemones dažniausiai perka įmonės, tad panašu, kad naują mokestį mokės ne tik gyventojai.

Be kita ko, numatoma įvesti ir privalomą transporto priemonių sandorių registravimą.

Nekilnojamojo turto mokestis

Patvirtintame rekomendacijos įgyvendinimo priemonių plane taip pat numatyta Parengti ir pateikti pasiūlymus dėl nekilnojamojo turto mokesčio bazės išplėtimo.

Išplečiant fizinių asmenų nekilnojamojo turto apmokestinimą, esą būtų išplėsta ekonomikos augimui mažiau žalingų mokesčių bazė. Šio mokesčio įstatymo projektą ketinama parengti ir pristatyti šių metų IV ketv.

Primename, kad jau prieš metus dabartinė Vyriausybė siūlė apmokestinti antrą ir paskesnį gyventojų nekilnojamąjį turtą. Tačiau po diskusijų Seime tokio apmokestinimo buvo atsisakyta.

REKLAMA

Šiuo metu nekilnojamojo turto mokesčiu apmokestinama tik ta turto vertė, kuri viršija 220 tūkst. eurų. Priklausomai nuo vertės dydžio tarifas svyruoja nuo 0,3 proc. iki 3 proc.

Kelių ir aplinkos teršimo mokesčiai

Vyriausybės patvirtintame plane taip pat numatoma laikinę kelių naudotojo apmokestinimo sistemą (eurovinjetę) pakeisti į atstuminę elektroninę mokesčio sistemą, atitinkančią principą „teršėjas moka – naudotojas moka“.

„2020 m. sausio 1 d. kelių naudotojo mokestis, mokamas transporto priemonių valdytojų už laikotarpį, kuriuo yra naudojamasi kelių infrastruktūra, keičiamas į kelių rinkliavą, mokamą už keliais nuvažiuotą atstumą, siekiant užtikrinti principus „teršėjas moka“ ir „naudotojas moka“, – rašoma dokumente.

2018 m. kelių naudotojo mokesčio surinkta – 38,8 mln. eurų, planuojama, kad įdiegus kelių rinkliavą už nuvažiuotą atstumą, bus papildomai surenkama apie 50–70 mln. eurų.

Be kita ko, priemonių plane numatoma peržiūrėti ir mokesčius už aplinkos teršimą atliekomis, siekiant nustatyti atliekų mažinimą ir perdirbimą skatinančius tarifus.

Vairuotojų darbo laiko apskaita

Ne ką mažiau gyventojus ir įmones turėtų paveikti priemonių plane numatytas darbo laiko ir poilsio laiko apskaitos pakeitimas jau šių metų paskutinį ketvirtį. Vairuotojų darbo ir poilsio laiko apskaitą siūloma skaitmenizuoti:

„Siekiama patikslinti Darbo laiko ir poilsio laiko ypatumų ekonominės veiklos srityse aprašo nuostatas, susijusias su kelių transporto vairuotojų darbo ir poilsio režimo duomenų teikimu, ir nustatyti, kad visi duomenys, kuriuos kelių transporto įmonės perkelia iš transporto priemonių ar vairuotojų kortelių, turi būti teikiami Lietuvos transporto saugos administracijai.“

REKLAMA

Teigiama, kad transporto įmonėms teikiant duomenis į Lietuvos transporto saugos administracijos sistemą ir juos sistemoje saugant 3 metus bus užtikrinama, kad vairuotojams mokamas atlyginimas būtų apskaitomas pagal faktiškai išdirbtą laiką taip pat teisingai apmokama už naktinį darbą, viršvalandžius.

Per sąsają šie duomenys bus prieinami Valstybinei darbo inspekcijai, sudarant jai galimybę patikrinti, ar darbo laiko apskaitos žiniaraščiuose deklaruojama veikla atitinka faktinę, užfiksuotą skaitmeniniame tachografe bei vairuotojo kortelėse.

Taip pat bus sudaryta galimybė patikrinti, ar vairuotojai transporto įmonėse dirba legaliai. 2020 m. planuojama visiškai automatizuoti sistemą, kad ji gebėtų tiesiogiai tikrinti įmonių pažeidimus ir parinktų patikrinimams pačias rizikingiausias įmones arba tas, kurios neteikia duomenų.

Daugeliui plane numatytų priemonių bus reikalingi nauji įstatymai. Kad jie įsigaliotų, tam turi pritarti Seimas. Įstatymai įsigalioja, kai juos pasirašo prezidentas.

EF
2019-09-18 16:27:45
reiketu dar padaryti, kad seimunai, uzsidirbtu patys, o ne butu islaikomi is mokesciu moketoju kiseniu, bei panaikinti visokias nelieciamybes, taip pat kanceliarines prekes turetu pirkti,is vienos algos.
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Blabla 2019-09-21 08:22:37
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Dar reiketu visiems vairuotojams atnaujinti igudzius regitroje bent kas 5 metus. Butu dar surenkama pinigu.   ATSAKYTI
Virgis 2019-09-27 12:00:03
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Ir taip kas 5 metaikeiciam teises del 95 kodo,dar vairuotojo kortele,cia pastovios pajamos nieko nedarant
  
Lukas 2019-09-19 08:57:35
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Dalbajobai   ATSAKYTI
Nesinervuokit 2019-09-19 08:39:33
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Taigi prisipirko šarvuočių, vandens patrankų riaušėms malšint, tai dabar jau gali netrukdomai kurt įstatymus :D   ATSAKYTI
Teisybe 2019-09-19 08:07:54
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
O GAL IVEDAM NAUJA POLITIKU ALGU ISMOKEJIMA! GYVENTI UZ 200 EURU KAIP DAUGUMAI PENSININKU, KA? VAGIU SALIS   ATSAKYTI
Anonim 2019-09-19 07:45:55
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Lietuva yra prasiskolinus. Todėl neisgali išsimokėti skolų perka visokiems karininkams ginklus milijonais išleidžia, o kai žmogui alga kai reik paklet, tai oj oj tragedija. Jeigu tu galvoji, kad valstybei nerūpi pabandyk mokesčių ne mokėt, tuoj pat kaip vilkai prisistatys....
   ATSAKYTI
Danutė 2019-09-19 07:42:28
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Kad apmokestinti lengvuosius automobilius prieš tai reikia sutvarkyti viešajį transportą. Metro, tramvajus, traukiniai tarp miestų. Jeigu būtų patogus susisiekimas, daugelis atsisakytų automobilių.   ATSAKYTI
Jaroslav 2019-09-30 20:26:12
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Apie koki čia kosmosa kalbate, koks metro, kokie tramvajai? Viešasis transportas sparčiai atnaujinamas, perkami el.autobusai, tai apie koki dar patogiaani viešaji transporta Jus kalbate?  
Sudmaliai 2019-09-18 23:23:44
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Tai va,gerbiami seimo nariai,pasakykyt visai musu tautai!, kiek ikris kiekvienam seimo nariui i pinigine kurie pakele seime ranka uz si istatyma..ar jus nematot kokia aplinka kuriat?cirkus darot !!!   ATSAKYTI
11111111111 2019-09-18 19:28:00
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Išgamos plaus sau į kišenę pinigus, tik trigrašiu mala prieš visuomene, kad bus tas, tas, padaryta, o iš tikrųjų nieko. Kodel seimunai nepritaria apmokestinti už 2.3.4.ir t.t.turima būstą, o todėl, kad tik jie, ir jų giminaičiai turi po kelis būstus, vilas, ir jiems tas nepalankų.    ATSAKYTI
Klumpakojis 2019-09-18 17:52:46
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Kiek tversit,tautieciai?   ATSAKYTI
Kazkas bus 2019-09-19 08:27:45
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Bbz, bet jauciu, kad nebedaug  
Tai dar 2019-09-18 17:41:21
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Apmokestinkit orą ir lietų:
Lietus - 100€
Lietus su perkūnija - 200€
Audra - 300€
Iškart valstybė atsigautų   ATSAKYTI
Pavelavai 2019-09-18 20:02:14
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Imones jau moka už lietu  
Korupto 2019-09-18 16:47:44
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Šešėlių zonoje panašu toliau lieka pusė ekonomikos tik daugiau mokės tie kurie ir taip moka   ATSAKYTI
mindaugas 2019-09-18 16:36:11
Pranešti apie netinkamą komentarą
-6
karbauskis ir gandrai jau politiniai lavonai   ATSAKYTI
EF 2019-09-18 16:27:45
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
reiketu dar padaryti, kad seimunai, uzsidirbtu patys, o ne butu islaikomi is mokesciu moketoju kiseniu, bei panaikinti visokias nelieciamybes, taip pat kanceliarines prekes turetu pirkti,is vienos algos.    ATSAKYTI
Mamulė 2019-09-18 16:48:27
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Pritariu. Nuimt visas lengvatad  
Nu ir ką? 2019-09-28 20:15:04
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Išgyventu iš verslo kurie seimūnus remtu ir tikrai būtų žymiai blogiau negu dabar, nepriklausomai, kad ir dabar įma kyšius viskio dėžutėse nelegaliai, o įsivaizduokite, jeigu bus legalu.
Dėl kanceliarinių tai suprantu, reikia mažinti.  
Julius 2019-09-18 16:03:49
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Dar brangesniems seimūnų automobiliams.   ATSAKYTI
jonas 2019-09-18 15:59:21
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
kazkodel is tokiu straipsniu susidaro nuomone,kad labiausia norima pasipinigauti.visur pabreziama kiek bus surinkta milijonu,bet neaisku kur jie bus panaudoti???   ATSAKYTI
Taigi 2019-09-18 17:21:06
Pranešti apie netinkamą komentarą
-4
šaukštams, puodams auksiniams  

Top Video

100-metį atšventusios dvynės atskleidė paprastą savo ilgo gyvenimo paslaptį
DABAR RODOMA
100-metį atšventusios dvynės atskleidė paprastą savo ilgo gyvenimo paslaptį
DABAR RODOMA
Užfiksuotas šokiruojantis tėvų poelgis su kūdikiu: istorija kelia pyktį
DABAR RODOMA
Berniukas įsiuto dėl mamos poelgio – jo moralas nepaliks abejingų
DABAR RODOMA
Pikantiškas moters elgesys ant automobilio: netrukus buvo sulaikyta
DABAR RODOMA
Užfiksavo šlykšų pabėgioti išėjusios moters poelgį: paviešino, kad sugėdintų
DABAR RODOMA
Po paviešinto įrašo iš darbo mergina buvo atleista – klientai pašėlo
DABAR RODOMA
Laidotuves pertraukė netikėtumas: vyrui teko šokti į iškastą duobę
DABAR RODOMA
Išgyveno nemaloniausią incidentą lėktuve: keleivei prireikė palydovų pagalbos
DABAR RODOMA
Paviešintas įrašas, kaip siuntų darbuotojais apsimetę vyrai surišo šeimą ir ją apvogė
DABAR RODOMA
Moteris patyrė gyvenimo sukrėtimą: su taksi nevažiuos dar ilgai
REKLAMA
(nuotr. Fotodiena.lt)
Vyriausybė pritarė kitų metų valstybės biudžeto projektui. Oficialiai pabrėžiama, kad didžiausi jo prioritetai – socialinė apsauga ir skurdo mažinimas. Tačiau panagrinėjus, kam ...
Alkoholis (nuotr. stop kadras)
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas šią savaitę neskundžiama nutartimi patvirtino naktinės alkoholio prekybos draudimą Palangos bare „Laukinių vakarų salūnas“. ...
Skurdas (Fotobankas)
Lietuvos skurdo rodikliai ir toliau lieka vieni iš didžiausių Europos Sąjungoje, o su skurdo ar socialinės atskirties rizika susiduria kas penktas šalies gyventojas, teigia ...
Ugniagesys gaisrą Alytuje palygino su Černobyliu: vaizdai gniaužia kvapą (nuotr. asm. archyvo)
Alytaus Ekstremalių situacijų komisija sekmadienį uždraudė dirbti Pramonės rajone, kur toliau nepavyksta užgesinti gaisro padangų perdirbimo gamykloje, esančioms įmonėms. Toks ...
Apsipirkinėjimas, Vyginto Skaraičio nuotr.
Didžiausią lietuvių išlaidų dalį sudaro išlaidos maistui. „Eurostat“ duomenimis, lietuviai maistui skiriama pajamų dalimi lenkia kitų Baltijos šalių gyventojus. Pirkėjai ...
REKLAMA

TELEVIZIJA

TVPlay
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų