Patentas buvo pateiktas dar 2017-aisiais, tačiau užregistruotas tik šių metų vasarą. Pati technologija, anot naujienų agentūros TASS, leidžia nustatyti išmanaus telefono vartotojo pajamas pagal jo profesiją, analizuoja GPS duomenis, telefone veikiančias programas.
Maža to, ši technologija galėtų analizuoti ir garsinius bei vaizdinius duomenis ir tekstinius pranešimus, kurie yra saugomi išmaniuosiuose telefonuose, nešiojamuose kompiuteriuose ar kitoje kompiuterinėje įrangoje. Taip pat – prisijungti prie mikrofono ar kameros.
„Mes nenaudojome ir neplanuojame naudoti šio patento savo paslaugose. Ši technologija taip ir liko gyventi popieriuje kaip patentas“, – cituojamas įmonės komentaras TASS.
Duomenų rinkimas ir perdavimas
Perdavimo pareiškime nurodyta, kad duomenų surinkimu, reikalingu nustatyti vartotojo profesiją, užsiims specialus dirbtinio intelekto algoritmas. Jis analizuotų visą būtiną informaciją, nurodančią mažiausiai vieną vartotojo užsiėmimą, ir sukurtų loginę seką, kuri padėtų nustatyti žmogaus profesiją ir jo uždarbio dydį.
„Izvestija“ teigimu, vienas iš patento autorių Leonidas Šnyras, programos kūrimo metu dirbęs „Yandex“, patikslino, kad, nepaisant „tik ant popieriaus egzistuojančios galimybės“, jį turi didžiulį potencialą.
Būtent todėl, net jeigu ji ir nebus niekada naudoja, buvo nuspręsta ją patentuoti. Leidinyje taip pat teigiama, kad bendrovės konfidencialumo politika numato, kad surenkama informacija gali būti perduodama reklamos pirkėjams ir partneriams, o taip pat, jeigu to būtų pareikalauta, valdžiai ar spec. tarnyboms.
„Yandex“ atstovai į tai atsakė, kad konfidencialumo politika, atvirkščiai, nenumato galimybės duomenis perduoti trečiajai šaliai.
„Mes neparduodame jūsų duomenų ir nesidaliname jais su kuo papuola, net ir su mūsų partneriais. Išimtis sudaro tik situacijos, kuomet tai yra neišvengiama – pavyzdžiui, suteikiant paslaugas. Mes pranešame „Yandex. Taksi“ vairuotojui jūsų tuometinę buvimo vietą, kad jis galėtų jus pasiimti. Kuomet jūs perkate bilietus „Yandex.Afiša“, mes galime perduoti jūsų duomenis pardavėjui, kad jūs tą bilietą įsigytumėte“, – TASS aiškino įmonės pozicija „Yandex“ atstovai.