REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Iranas pradėjo tyrimą dėl pranešimo, kad jo oro erdvėje dėl skrydžių kontrolierių klaidos vos nesusidūrė du dideliame aukštyje skridę Pakistano keleiviniai lėktuvai, trečiadienį pranešė vietos žiniasklaida.

Iranas pradėjo tyrimą dėl pranešimo, kad jo oro erdvėje dėl skrydžių kontrolierių klaidos vos nesusidūrė du dideliame aukštyje skridę Pakistano keleiviniai lėktuvai, trečiadienį pranešė vietos žiniasklaida.

REKLAMA

Antradienį valstybinė oro bendrovė „Pakistan International Airlines“ (PIA) nurodė, kad lėktuvai pavojingai priartėjo vienas prie kito sekmadienį, kai iraniečių skrydžių kontrolė (ATC) leido į Pešavarą reisu PK-268 skridusiam PIA lėktuvui nusileisti iš 11 tūkst. metrų aukščio į 6 tūkst. metrų aukštį.

Tačiau apačioje, 10,7 tūkst. metrų aukštyje buvo kitas PIA keleivinis laineris, skridęs reisu PK-211 į Dubajų, ir abu lėktuvai prasilenkė 305 metrų atstumu vienas nuo kito, nurodė oro bendrovė.

Irano Islamo Respublikos Civilinės aviacijos organizacija (CAO) pranešė, kad pradėtas tyrimas dėl vos neįvykusios lėktuvų avarijos.

REKLAMA
REKLAMA

„Buvo imtasi atitinkamų priemonių, kad gautume šalies skrydžių kontrolės centro dokumentus, ir paprašėme lėktuvų pilotų ataskaitų tolesniam tyrimui“, – sakė CAO  vadovo pavaduotojas Hassanas Khoshkhoo.

REKLAMA

„Paprastai, gavus visus dokumentus, klausimas yra peržiūrimas... ir paskelbiamas galutinis rezultatas“, – sakė jis valstybiniam transliuotojui IRIB.

PIA atstovas Abdullah Hafeezas Khanas naujienų agentūrai AFP sakė, kad pilotų kabinose esanti „susidūrimų prevencijos sistema padėjo abiem pilotams pakoreguoti kursą ir išvengti susidūrimo lėktuvams priartėjus vienam prie kito“.

„Parašysime Irano pareigūnams, [prašydami] ištirti incidentą, nes ATC neturėjo leisti į Pešavarą skridusiam lėktuvui leistis“, – pridūrė jis.

H. Khoshkhoo taip pat sakė, kad lėktuvuose buvo įrengta sistema, kuri „duoda reikiamus perspėjimo signalus dideliu atstumu“. Jis pridūrė, kad „tokių incidentų pasitaikė ir kitose šalyse“.

REKLAMA
REKLAMA

Tarptautinių sankcijų spaudžiamas Iranas pastaraisiais metais patyrė keletą aviakatastrofų, o pareigūnai skundžiasi, kad susiduria su sunkumais bandydami įsigyti atsarginių dalių, kad galėtų toliau eksploatuoti savo senus orlaivius.

2020 metų sausį Irano ginkluotosios pajėgos numušė oro bendrovės „Ukraine International Airlines“ lėktuvą netrukus po to, kai jis pakilo iš Teherano. Žuvo visi juo skridę 176 žmonės.

Irano civilinės aviacijos administracija nurodė, kad pagrindinė tragediją lėmusi „žmogiškoji klaida“ buvo prastas priešlėktuvinio dalinio radaro suderinimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų