Nuo to laiko žmonės, besinaudojantys didžiausia pasaulyje socialinių tinklų platforma, pasakojo, kaip ši situacija paveikė jų gyvenimus. Daugelis jų mano, kad problema kur kas platesnė nei „Meta“ nurodo.
Kai kurie vartotojai sako, kad neteko prieigos prie puslapių, svarbių jų darbui, kiti pabrėžia, kad nutrūko ryšiai su artimaisiais.
Nemažai jų išreiškia nusivylimą, kad, nepaisant „Meta“ pareiškimų, jog problema sprendžiama, dažnai nėra jokio žmogaus, su kuriuo būtų galima tiesiogiai pasikalbėti apie situaciją. Įtariama, kad visa tai susiję su dirbtinio intelekto (DI) moderavimo sprendimais.
Taip pat pranešama, kad paveiktos buvo ir „Instagram“ paskyros, nors „Meta“ teigia neturinti įrodymų apie platesnio masto problemą savo platformose.
Per pastarąsias savaites daugiau nei 25 tūkst. žmonių pasirašė peticiją, kurioje nurodoma, jog problemos kyla „Facebook“, „Instagram“ ir „WhatsApp“ platformose.
Tūkstančiai žmonių šia tema aktyviai diskutuoja „Reddit“ forumuose, daugelis dalijasi savo istorijomis socialiniuose tinkluose. Kai kurie netgi svarsto galimybę pateikti kolektyvinį ieškinį prieš „Meta“.
Imasi veiksmų prieš paskyras, kurios pažeidžia „Meta“ politiką
Internetinę peticiją sukūrė 32 metų Brittany Watson iš Ontarijo, Kanados. Ji nusprendė veikti po to, kai gegužę jos „Facebook“ paskyra buvo užblokuota 9 dienoms. Pasak jos, „Meta“ nepateikė jokio paaiškinimo.
„Facebook man buvo daugiau nei tik programa. Ten saugojau metų metus kauptus prisiminimus, bendravau su šeima ir draugais, sekiau puslapius, kurie man teikė džiaugsmo, ir buvau psichinės sveikatos palaikymo bendruomenių narė“, – sakė ji.
„Problema tai ne tik grupės. Kalbame apie asmenines paskyras, verslo paskyras, „Facebook“ puslapius. Negaliu patikėti, kad jie sako, jog tai tik grupių klausimas“, – pridūrė B. Watson.
„Meta“ nurodė, kad imasi veiksmų prieš paskyras, kurios pažeidžia jų politiką, ir pažymėjo, kad „žmonės gali pateikti apeliaciją, jei mano, kad buvo padaryta klaida“.
Jei pralaimės apeliaciją, vyro paskyra bus pašalinta visam laikui
Johnas Dale‘as, buvęs žurnalistas iš vakarų Londono, administruoja vietos naujienų grupę su daugiau nei 5 tūkst. narių. Jo „Facebook“ paskyra pirmą kartą buvo sustabdyta gegužės 30 d. dėl tariamo bendruomenės standartų pažeidimo, o vėliau du kartus trumpam buvo atkurta.
Kadangi jis buvo vienintelis grupės administratorius, dabar negali patvirtinti naujų įrašų, o jo paties įrašai buvo pašalinti.
„Laikas sustojo. Buvo ištrinta nemažai svarbios medžiagos“, – sakė jis.
J. Dale‘as apskundė sprendimą, tačiau jei pralaimės apeliaciją, jo paskyra bus visam laikui panaikinta. Pasak jo, „Meta“ pateikė tik labai ribotą informaciją, kodėl paskyra buvo užblokuota.
„Nėra jokios klientų aptarnavimo tarnybos“, – pridūrė jis.
„Mano pajamos drastiškai sumažėjo“
Tuo tarpu Michelle DeMelo iš Kanados teigė, kad nuo birželio vidurio, kai buvo užblokuotos jos „Facebook“ ir „Instagram“ paskyros, patyrė finansinių nuostolių. Jos paskyros buvo atkurtos tik dieną po to, kai BBC kreipėsi į „Meta“ dėl jos situacijos.
Ji administruoja kelis puslapius, susijusius su skaitmeninės rinkodaros veikla, taip pat naudojasi „Facebook Marketplace“ prekių pirkimui ir pardavimui. Kadangi visos jos paskyros yra susietos, užblokavus vieną – užblokuotos buvo visos.
„Per pastarąsias dvi savaites mano pajamos drastiškai sumažėjo“, – sakė ji.
Pasak moters, klientai galvojo, kad juos užblokavo ji pati, arba kad jai kažkas nutiko. Ji neprisimena jokio konkretaus įvykio, kuris galėjo lemti paskyros blokavimą, ir nerimauja dėl savo reputacijos.
„Tai žeidžia, tokia galinga įmonė kaip „Meta“, sukurta vartotojų dėka, neteikia jokios realios žmogiškos pagalbos ar aiškių sprendimų“, – pažymėjo M. DeMelo.
Įtarimai dėl DI sprendimų
Be to, 21 metų Samas Tallas pranešė, kad praėjusią savaitę jo „Instagram“ paskyra buvo sustabdyta dėl bendruomenės taisyklių pažeidimo. Jis pateikė apeliaciją, tačiau ji buvo atmesta vos po dviejų minučių, todėl jis įtaria, kad viskas buvo spręsta dirbtinio intelekto.
„Tai tikrai nebuvo peržiūrėta žmogaus“, – sakė jis.
Ir pridūrė: „Visi prisiminimai, visi draugai – viskas dingo.“
Kadangi jo „Facebook“ paskyra buvo susieta su „Instagram“, ji taip pat buvo pašalinta. Jokio paaiškinimo vyras negavo.
Jis mano, kad „Meta“ privalo imtis rimtų veiksmų, ir ne tik dėl jo vieno: „Jei žinau, kad tokių žmonių yra daug, yra tikimybė, kad „Meta“ atsibus ir supras: „O, tai iš tiesų yra problema – reikia atkurti paskyras.“
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!