Vakar prie pastato, į kurį trečiadienio naktį, besileisdamas reiso JJ3054 iš Porto Algere į San Paulą oro linijų kompanijos „Tam Airlines“ lėktuvas, tapo nevaldomas, atsitrenkė ir užsidegė, ir kuris turėtų būt nugriautas šį savaitgalį, buvo rasti dar keli žuvusiųjų kūnai.
Negalutiniais duomenimis, nelaimingo atsitikimo aukų yra daugiau nei 200 – visi 170 keleiviai, šeši įgulos nariai ir tie, kurie katastrofos metu buvo žemėje.
Vakar Brazilijos prezidentas sakė kalbą per televiziją. „Mes jau negalėsime sugrąžinti tų, kurie mums brangūs, bet pareiškiu, kad visi žinotų, jog mūsų vyriausybė padės visas pastangas, kad išsiaiškintų tragedijos priežastis“.
Žmogaus klaida, mechaninis gedimas ar netinkama leidimosi tako danga – šios savaitės brazilų spaudoje buvo įvardintos visos įmanomos trečiadienio naktį įvykusios „Airbus A320“ lėktuvo katastrofos hipotezės.
Oro uostas Congonhas yra antras pagal dydį pietų Amerikoje. Per metus nuskraidinama 18 mln. keleivių, nors leistina riba yra tiktai 12 mln. Per pastaruosius trejetą metų keleivių skaičius išaugo iki 44,5 %.
Po įvykusios lėktuvo katastrofos San Paulo gubernatorius José Serra išplatino spaudoje kreipimąsi į šalies prezidentą Luiz Inacio Lula da Silva su prašymu imtis skubių apsaugos priemonių dėl Brazilijos oro transporto. Viena iš pirmųjų įvardintų priemonių – smarkiai apriboti Congonhas oro uosto keleivių judėjimą“.
Pastarasis J. Serra pasiūlymas – perkelti dalį skrydžių į San Paulo priemiestyje esantį Guarulhos ir kitus Brazilijos oro uostus, yra realus. Reikia tik pritraukti naujų investicijų dėl trečiojo keleivių tako konstrukcijos ir trečio terminalo statybos Guarulhos oro uoste.
Įvykio ekspertai neatmeta galimybės, kad tragedija įvyko dėl nesaugaus pagrindinio tako lietingomis oro sąlygomis. Tačiau viena iš realiausių tikimybių, kad lėktuvas sudužo dėl techninio gedimo.
San Paulo oro uosto video kamerų irašus, greitai buvo nustatyta, kad lėktuvas leidosi pernelyg dideliu greičiu. Paaiškėjo, kad neveikė ir vienas lėktuvo stabdis.
Ketvirtadienį Brazilijos oro linijų kompanija TAM pripažino, kad dešinysis lėtuvo stabdis buvo dezaktyvuotas š. m. birželio 13d.