• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
    A grupė Birželio 14 d., penktadienis
    GER 5 SCO 1
    A grupė Birželio 15 d., šeštadienis
    HUN 1 SUI 3
    B grupė Birželio 15 d., šeštadienis
    ESP 3 CRO 0
    B grupė Birželio 15 d., šeštadienis
    ITA 2 ALB 1
    D grupė Birželio 16 d., sekmadienis
    POL 1 NED 2
    C grupė Birželio 16 d., sekmadienis
    SLO 1 DEN 1
    C grupė Birželio 16 d., sekmadienis
    SRB 0 ENG 1
    E grupė Birželio 17 d., pirmadienis
    ROU 3 UKR 0
    E grupė Birželio 17 d., pirmadienis
    BEL 0 SVK 0
    D grupė Birželio 17 d., pirmadienis
    AUT FRA 21:40
    F grupė Birželio 18 d., antradienis
    TUR GEO 18:40
    F grupė Birželio 18 d., antradienis
    POR CZE 21:40
    B grupė Birželio 19 d., trečiadienis
    CRO ALB 15:40
    A grupė Birželio 19 d., trečiadienis
    GER HUN 18:40
    A grupė Birželio 19 d., trečiadienis
    SCO SUI 21:40
    C grupė Birželio 20 d., ketvirtadienis
    SLO SRB 15:40
    C grupė Birželio 20 d., ketvirtadienis
    DEN ENG 18:40
    B grupė Birželio 20 d., ketvirtadienis
    ESP ITA 21:40
    E grupė Birželio 21 d., penktadienis
    SVK UKR 15:40
    D grupė Birželio 21 d., penktadienis
    POL AUT 18:40
    D grupė Birželio 21 d., penktadienis
    NED FRA 21:40
    F grupė Birželio 22 d., šeštadienis
    GEO CZE 15:40
    F grupė Birželio 22 d., šeštadienis
    TUR POR 18:40
    E grupė Birželio 22 d., šeštadienis
    BEL ROU 21:40
    A grupė Birželio 23 d., sekmadienis
    SCO HUN 21:40
    A grupė Birželio 23 d., sekmadienis
    SUI GER 21:40
    B grupė Birželio 24 d., pirmadienis
    ALB ESP 21:40
    B grupė Birželio 24 d., pirmadienis
    CRO ITA 21:40
    D grupė Birželio 25 d., antradienis
    FRA POL 18:40
    D grupė Birželio 25 d., antradienis
    NED AUT 18:40
    C grupė Birželio 25 d., antradienis
    DEN SRB 21:40
    C grupė Birželio 25 d., antradienis
    ENG SLO 21:40
    E grupė Birželio 26 d., trečiadienis
    UKR BEL 18:40
    E grupė Birželio 26 d., trečiadienis
    SVK ROU 18:40
    F grupė Birželio 26 d., trečiadienis
    GEO POR 21:40
    F grupė Birželio 26 d., trečiadienis
    CZE TUR 21:40
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Praėjusį dešimtmetį Baltijos šalyse ilgų nuotolių lenktynėse nemažai dalyvių rinkdavosi dyzelinius automobilius. „Aurum 1006 km“ lenktynėse tokiais degalais varomi modeliai sudarydavo kone trečdalį – ketvirtadalį viso parko, jais važiavusios komandos kopdavo ant podiumo.

Praėjusį dešimtmetį Baltijos šalyse ilgų nuotolių lenktynėse nemažai dalyvių rinkdavosi dyzelinius automobilius. „Aurum 1006 km“ lenktynėse tokiais degalais varomi modeliai sudarydavo kone trečdalį – ketvirtadalį viso parko, jais važiavusios komandos kopdavo ant podiumo.

REKLAMA

Šiemet prie starto linijos su dyzeliniu automobiliu stos tik viena komanda, paskutiniai mohikanai, „Antėja Racing Team“. Ar jau atėjo dyzelinių sportinių automobilių saulėlydis?

Dyzeliai turi privalumų ir automobilių sporte

Nors automobilių sportas daugumai asocijuojasi su dideliais, galingais ir klykiančiais benzinu ar etanoliu varomais varikliais, dyzelis čia taip pat turi išsikovojęs vietą po saulę. Ypač – ilgų nuotolių lenktynėse. Dyzeliniai „Audi“ tiesiog dominavo „Le Mano“ 24 valandų lenktynėse nuo 2006-ųjų iki 2014-ųjų. Tiesa, buvo tuo periodu vieną kartą pergalę iškovojusi ir „Peugeot“ komanda. Taip pat su dyzeliniais varikliais. Ir tinka ilgų nuotolių lenktynėms dėl mažų degalų sąnaudų.

„Mes žinome, kad tiek lyderiai, tiek kiti mūsų konkurentai „Aurum 1006 km“ lenktynėse stos piltis degalų maždaug kas valandą. Mes planuojame stoti vieną, daugiausiai du kartus“, - apie dyzelinio automobilio pranašumą lietuviškame „Le Mane“ kalbėjo „Antėja Racing Team“ komandos vadovas Linas Vaina.

REKLAMA
REKLAMA

Raudonu „BMW 135d“ modeliu važiuojanti komanda skaičiuoja, kad automobilis 100 km sportiniu režimu naudoja 25-28 litrus dyzelio. Skaičiai gali pasirodyti dideli, tačiau dėl pergalės bendroje įskaitoje kovojantys superautomobiliai „suvalgo“ ir daugiau nei 50 litrų tokiam pačiam nuotoliui įveikti. Dyzelinis BMW startuoja su 120 litrų degalų, pylimo metu taisyklės leidžia jam pripilti 90 litrų, tad priklausomai nuo veiksmo intensyvumo trasoje pakanka vieno ar dviejų sustojimų.

REKLAMA

„Kol varžovai stovi ir pilasi degalus, mes pravažiuojam apie tris ratus. Tad per 10 valandų lenktynes sutaupome apie 15-20 ratų vien dėl to, kad mums nereikia piltis degalų“, - komentavo L. Vaina.

Kur jie visi dingo?

„Antėja Racing Team“ komandos vadovas buvo vienas pirmųjų „Aurum 1006 km“ lenktynėse startavusių su dyzeliniu automobiliu maždaug 2005-aisiais metais. Ilgainiui jie tapo itin populiarūs, klasę sudarydavo 7-8 dyzeliniai automobiliai, kurie ne vieną kartą yra užlipę ir ant bendros įskaitos podiumo. Tačiau dabar jų beveik neliko.

REKLAMA
REKLAMA

„Automobiliai labai pagreitėjo, dauguma komandų persėdo į itin galinus gamyklinius automobilius, nori greitai lėkti. Tie superautomobiliai yra tokie greiti, kad ir su sustojimais degalų daugiau ratų susuka,“ – paaiškino „Antėja Racing Team“ pilotas Rimas Cesiulis.

Jo teigimu, konkurentai nepersėdo prie greitesnių automobilių. Tiesiog nebeliko važiuojančių lėtesne technika, nes varžytis su GT3 klasės bolidais ar naujausiais „Porsche“ sudėtinga.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Susitraukė dalyvių sąrašas, vietoje anksčiau buvusių 30-40 komandų liko 23. Ir tik stipriausios. „Antėjos“ ekipa neslepia nusivylimo, kad nebus lygiaverčių varžovų pakovoti, tačiau stengsis nustebinti rezultatais bendroje įskaitoje lenktyniaudami su modernesniais ir greitesniais automobiliais.

Dyzelis taip pat gali būti greitas

„Daug kas įsivaizduoja, kad dyzeliniai automobiliai yra lėti. Bet toli gražu taip nėra. Mūsų BMW tikrai nėra lėtas, nors ir turi standartinį variklį. Dyzeliniai varikliai pasižymi geru sukimo momentu, tad trauka tikrai smagi. Be to, vien tik pakeitę variklio programą galėtumėme „atsukti“ tiek galios, kad „Porsche Cayman“ mūsų nepavytų, bet mes čia žaidžiame ilgalaikį žaidimą, ir mums yra svarbu patikimumas“, - papildė R. Cesiulis.

REKLAMA

Beveik visi šiemet Palangoje lenktyniausiantys automobiliai – gamykliniai. Tačiau „Antėjos“ komandos vadovo teigimu tai dar negarantuoja jų patikimumo.

„Išties nauji gamykliniai automobiliai yra tik keli. Dauguma čia važiuojančių modelių yra pirkti naudoti, ir niekas tiksliai nežino, kiek jie dar gali tarnauti. O mes savo automobilį pažįstame, žinome ko tikėtis, ir nutikus kokiam nors gedimui žinome kaip jį greitai išspręsti“, - paaiškino raudonam dyzeliniam BMW ilgus metus ištikimos „Antėja Racing Team“ komandos vadovas.

Taip pat jiems nepamaišytų ir lietus. Linas Vaina pridėjo, kad lietus išlygins sąlygas ir greiti automobiliai sulėtės labiau, nei patyrusių vilkų, Rimo Cesiulio, Vido Gedučio ir Vaidoto Mitkaus valdomas BMW, ir nusijuokė, kad nauji automobiliai išties yra labai greiti, tačiau sudėtingose sąlygose gali ir laiko patikrintas dyzelinis BMW iššauti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų