Justas Kontrimas, sportin.lt.
Lietuvos A lygos čempionatas jau įsibėgėjo. 2014 metai vėl atnešė pasikeitimų ir naujovių lygoje, keitėsi ir patys klubai, kurie prieš sezoną stiprinosi naujais pirkiniais, galbūt užlopijo infrastruktūros skyles ir kitaip ruošė savo komandą.
Tačiau yra ir dar viena sritis, kuri šiais laikais yra kaip niekad aktuali. Plotmė, per kurią galima nuveikti tiek daug, o kartu ir tiek reikšmingo. Tai yra, žinoma, sparčiai išpopuliarėję socialiniai tinklai, į kuriuos koncentruojasi masės interneto vartotojų. Dabar jie yra kone didžiausias informacijos šaltinis, atsižvelgiant į tai, jog ne visi lankosi naujienų portaluose ar, šiuo atveju, komandų oficialiuose puslapiuose. Pasižiūrėkime ar aukščiausios lygos klubai sugeba išnaudoti socialinius tinklus pakankamai, pasirinkdami tris populiariausias šių laikų informacijos dalijimosi terpes.
Vilniaus „Žalgiris“
Facebook: Yra (25730 fanų)
Twitter: Yra (24 sekėjai)
Youtube: Yra
Visų pirma, Lietuvos čempionai socialiniuose tinkluose yra pakankamai gerai pasiekiami, tačiau tai dar nereiškia, jog puslapio egzistavimas rodo, jog jie gali gauti aukštą įvertinimą už jo valdymą.
„Facebook“ tinkle galime pamatyti kelias tendencijas, kurios tikrai neužkliūna už akių. Manau, kad taktika prieš kiekvienas rungtynes uždėti „cover“ viršelį su ateinančių rungtynių informacija pasiteisina puikiai – einant per savo sieną ir užvedus pelės žymeklį ant „Žalgirio“ pavadinimo, jau coveris suvilioja savo unikalumu. Pati puslapio siena yra ganėtinai monotoniška – kiekviena oficialaus puslapio naujienos nuoroda yra įdedama čia, tarp jų įsiterpia iliustruoti rungtynių atnaujinimai. Tačiau, fanai, kurių galbūt nepasiekė reikiama informacija ankščiau (tarkim rungtynių rezultato nuotrauka), gali sužinoti viską apie jas iš, pavyzdžiui, Mareko Zubo komentarų. Dar vienas aspektas, už kurį galima pagirti „žaliai baltų“ administratorius, tai rungtynių renginių kūrimas. Be abejo, žmones paspaudžia dalyvauti, atkreipdami savo draugų dėmesį, kurie taip pat gali susidomėti rungtynėmis. Žiūrint toliau, puikiai marketingu žaidžiama ir sukuriant konkursus, kuriuose dažniausiai fanai gali laimėti bilietus į namų rungtynes, vėlgi atkreipiant draugų dėmesį.
Tuo tarpu „Twitter“ tinkle tikras štilis. Klubas turi oficialią paskyrą, kurios, jie net nereklamuoja, ir dar neparašė nė vienos žinutės. Sezono pradžioje kažkoks užsivedęs fanas buvo sukūręs neoficialų profilį, kuriame pakankamai profesionaliai pristatinėjo visas su klubu susijusias naujienas, kol galų gale nustojo, pareikšdamas, jog „tikisi, jog klubo valdyba atkreips dėmesį į socialines medijos galimybes“. Aš su tuo visiškai sutinku – čempionų komanda privalo naudotis ir šiuo tinklu, juo labiau neoficialų profilį seka 225 fanai, ir savaime aišku, kad jų būtų daugiau, jei klubo administratoriai imtųsi iniciatyvos.
Pagirtina veikla „Youtube“ kanale. Visų pirma, sveikinimai, jog tai yra neapmokestinama, kaip kai kuriuose užsienio klubuose, o dalijamasi viskuo nemokamai su pasauliu. Rungtynių santraukos ir komentarai kruopščiai įdedami po kiekvieno mačo, tai yra labai pagirtina.
Įvertinimas: 8 balai. Beveik idealus „Facebook“ tinklo administravimas, kuris atliekamas labai profesionaliai, tiesa įnešti šviežio kraujo nebūtų tragedija. O „Twitter“ dykynėje būtų malonu pamatyti bent pirmus ženklus noro žengti į priekį (prieš UEFA kovas tai būtų fantastiška inovacija). Kaip ir minėjau, „Youtube“ tinklas yra sutvarkytas puikiai, tik video būtų galima dėti tiesiai į veidaknygės sieną, o ne nuorodą į portalą, kuriame ir yra video.