Pergalių galėjo ir nebūti
„Dar nenoriu atskleisti, su kuo šiemet važiuosiu. Turiu kelis pasiūlymus, bet kol šimtu procentų nėra aišku, nenoriu sakyti, kad kiltų nesklandumų. Kai tikrai žinosiu – pranešiu“, – šypsojosi J. Gelžinis.
Jis lenktynėse triumfavo ir pernai, važiavęs „Porsche“ automobiliu, laiką prie vairo dalijęsis su Benediktu Vanagu bei olandu Sebastiaanu Bleekemolenu. J. Gelžinis atskleidė, kad pergalės galėjo ir nebūti.
„Atrodė viskas gerai, automobilis neskleidė pašalinių garsų, bet kvalifikacijoje stigo galios. Išleidome tepalus ir pamatėme, kad iškrito daug metalinių detalių. Mechanikai variklį pakeitė atsarginiu ir tai išgelbėjo mūsų rezultatą. Kitu atveju tūkstančio kilometrų tikrai nebūtume įveikę. Mūsų lenktynės būtų pasibaigusios po valandos“, – tv3.lt pasakojo lenktynininkas.
Panaši situacija buvo prieš 10-metį, kai J. Gelžinis su „Porsche“ pasiekė pirmąją pergalę. Išvakarėse automobilis buvo visiškai sudaužytas. Iškilo grėsme J. Gelžinio komandos startui. Mechanikai per naktį „Porsche“ sutvarkė ir jis iškovojo pergalę.
Į komandas atvyksta su strategais
J. Gelžinis ant aukščiausio podiumo laiptelio lipo šešiskart. Iš jų – trejus pastaruosius metus – nuo 2013-ųjų iki 2016-ųjų Šešiskart čempionas pirmas trasą įveikė su skirtingais auotmobiliais. J. Gelžinis spaudė net ik „Porsche“, o ir „Ferrari“, „Spyker“ akseleratorių pedalus.
„Lenktynės ilgos, keičiasi oro sąlygos, gali susidurti su kitais automobiliais. Tokiose varžybose yra labai daug niuansų. Taigi nė vienos pergalės išskirti negaliu. Po kiekvienos, kai devynias ar 10 valandų praleidi lenktynėse, emocijos tikrai būna labai geros“, – pasakojo lenktynininkas.
Pasak J. Gelžinio, pergales dažniausiai lemia bendras darbas. Labai svarbus kriterijus – lenktynininko gebėjimas vairuoti. Tačiau kad ir koks sportininkas geras bebūtų, jis nieko nepasiektų be kitų vairuotojų, komandos ar mechanikų.
„Jei automobiliai yra vienodo pajėgumo, viską lemia vairuotojai. Tačiau šios lenktynės nėra tokios. Dar viena labai svarbi dalis – strategija. Dažniausiai į komandas ateinu kartu su strategais, kurie atlieka strateginį darbą“, – atskleidė J. Gelžinis.
Jo pasiruošimą lenktynėms sudaro keli etapai. Iš pradžių pasirengimas vyksta sporto salėje, vėliau daugiau dėmesio skiriama kardio treniruotėms.
Pasak J. Gelžinio, vakar jis dviračiu įveikė apie 80 kilometrų. Užvakar – panašų atstumą.
„Šiuo metu MTB dviračiai yra mano hobis, padedantis palaikyti formą, nes lenktynėse reikia daug ištvermės, turi išlikti aštrus ir sprendimus priimti kuo greičiau. Be to, išprakaituojame beveik du litrus. O ir laimėti kasmet vis sunkiau. Pernai kartelė buvo iškelta labai aukštai. Reikėjo profesionalių vairuotojų, profesionalios komandos, profesionalaus automobilio ir didelių rėmėjų“, – tikino praėjusių metų čempionas.
Tęsiasi glaudus bendradarbiavimas su TV6 ir tv3.lt
Pasak „Eneos 1006 km lenktynių“ organizatoriaus Dariaus Jonušio, šiemet vyksiančiose lenktynėse vyks kieta kova. Šiuo metu norą dalyvauti pareiškusios apie 30 komandų.
„Tokios lenktynės neturi analogų ne tik Baltijos šalyse, o ir didžiojoje Europos dalyje. Sulauksime geriausių komandų ir lenktynininkų, – tikino D. Jonušis. – Renginys vyks 18 kartą, o tai nepriklausomai Lietuvai – labai daug.“
Šiemet Palanga automobilių sporto šventės metu sulauks ir drago lenktynių, Danijos automobilių žiedinių varžybų etapo, kuriame gali dalyvauti šios šalies princo sūnus Joachimas.
„Pernai prasidėjo labai gražus mūsų ir TV6, tv3.lt bendradarbiavimas. Šiemet internetu bus galima stebėti lenktynes nuo pat atidarymo ketvirtadienį, – pasakojo D. Jonušis. – Jau prieš lenktynes tv3.lt portale bus visos komandos, lenktynininkai ir jų aprašymai. Varžybų metu bus galima ne tik stebėti lenktynes, o ir tiesiogiai sekti rezultatus, sekundes.“
„TV3 Lietuva“ vadovė Laura Blaževičiūtė džiaugėsi besitęsiančia draugyste ir teigė laukianti įspūdingų lenktynių.