• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
    A grupė Birželio 14 d., penktadienis
    GER 5 SCO 1
    A grupė Birželio 15 d., šeštadienis
    HUN 1 SUI 3
    B grupė Birželio 15 d., šeštadienis
    ESP 3 CRO 0
    B grupė Birželio 15 d., šeštadienis
    ITA 2 ALB 1
    D grupė Birželio 16 d., sekmadienis
    POL 1 NED 2
    C grupė Birželio 16 d., sekmadienis
    SLO DEN 19:00
    C grupė Birželio 16 d., sekmadienis
    SRB ENG 22:00
    E grupė Birželio 17 d., pirmadienis
    ROU UKR 16:00
    E grupė Birželio 17 d., pirmadienis
    BEL SVK 19:00
    D grupė Birželio 17 d., pirmadienis
    AUT FRA 22:00
    F grupė Birželio 18 d., antradienis
    TUR GEO 19:00
    F grupė Birželio 18 d., antradienis
    POR CZE 22:00
    B grupė Birželio 19 d., trečiadienis
    CRO ALB 16:00
    A grupė Birželio 19 d., trečiadienis
    GER HUN 19:00
    A grupė Birželio 19 d., trečiadienis
    SCO SUI 22:00
    C grupė Birželio 20 d., ketvirtadienis
    SLO SRB 16:00
    C grupė Birželio 20 d., ketvirtadienis
    DEN ENG 19:00
    B grupė Birželio 20 d., ketvirtadienis
    ESP ITA 22:00
    E grupė Birželio 21 d., penktadienis
    SVK UKR 16:00
    D grupė Birželio 21 d., penktadienis
    POL AUT 19:00
    D grupė Birželio 21 d., penktadienis
    NED FRA 22:00
    F grupė Birželio 22 d., šeštadienis
    GEO CZE 16:00
    F grupė Birželio 22 d., šeštadienis
    TUR POR 19:00
    E grupė Birželio 22 d., šeštadienis
    BEL ROU 22:00
    A grupė Birželio 23 d., sekmadienis
    SCO HUN 22:00
    A grupė Birželio 23 d., sekmadienis
    SUI GER 22:00
    B grupė Birželio 24 d., pirmadienis
    ALB ESP 22:00
    B grupė Birželio 24 d., pirmadienis
    CRO ITA 22:00
    D grupė Birželio 25 d., antradienis
    FRA POL 19:00
    D grupė Birželio 25 d., antradienis
    NED AUT 19:00
    C grupė Birželio 25 d., antradienis
    DEN SRB 22:00
    C grupė Birželio 25 d., antradienis
    ENG SLO 22:00
    E grupė Birželio 26 d., trečiadienis
    UKR BEL 19:00
    E grupė Birželio 26 d., trečiadienis
    SVK ROU 19:00
    F grupė Birželio 26 d., trečiadienis
    GEO POR 22:00
    F grupė Birželio 26 d., trečiadienis
    CZE TUR 22:00
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dakaro fanams atrodo, kad Dakaras prasideda tuoj pat po Naujųjų metų ir baigiasi po dviejų savaičių. O kaip yra iš tikrųjų? Apie tai pasakoja Dakaro maratonui besiruošiantis „Heston Airlines“ pilotas Valdas Valiukevičius.

Dakaro fanams atrodo, kad Dakaras prasideda tuoj pat po Naujųjų metų ir baigiasi po dviejų savaičių. O kaip yra iš tikrųjų? Apie tai pasakoja Dakaro maratonui besiruošiantis „Heston Airlines“ pilotas Valdas Valiukevičius.

REKLAMA

„Man Dakaras prasidėjo 2021 metų sausį, kai sumaniau startuoti „Dakar Classic 2022“, – pasakoja Valdas. – Pasiruošimas prasidėjo tuomet ir trunka iki šiol, iki pat gruodžio 27 dienos, kai mūsų komanda įlips į lėktuvą, skrendantį į Saudo Arabiją.

Viskas prasidėjo nuo komandos formavimo – šturmano, mechaniko paieškos. Tuomet ėmėme ieškoti automobilio. Kai jį suradome, prasidėjo seno, 1987 metais pagaminto „Toyota Land Cruiser 71“ restauravimas. Mechanikas Juozas žadėjo jį „atgaivinti“ per porą mėnesių, tačiau tai užtruko keturis kartus ilgiau.

Reikėjo padaryti daugybę nestandartinių sprendimų, ieškoti detalių nuo Kauno sąvartynų iki Australijos gamintojų, rasti daugybę specialistų, kurie daro vienokius ar kitokius nestandartinius darbus.

REKLAMA
REKLAMA

Lygiagrečiai pradėjau bendrauti su Dakaro organizatoriais. Girdėjome, kad jie priims toli gražu ne visus norinčiuosius. Tad su jais derinome ir automobilio pasirinkimą, ir daugybę techninių dalykų. Laimei, organizatoriai labai maloniai ir operatyviai atsakydavo į mano klausimus, mielai konsultavo. Gavę „orgų“ palaiminimą, pradėjome registracijos procesą.

REKLAMA

Dalyvio mokestis 15 000 eurų. Jį reikia sumokėti per du kartus. Tačiau tai tik smulkmena, palyginti su daugybe kitokių derinimų ir mokėjimų. Reikėjo užsisakyti navigacijos ir saugumo prietaisus, apmokėti depozitus, užsisakyti fotografų paslaugas maratono metu, rezervuoti viešbučius, skrydžių bilietus.

Kiekviena smulkmena kainuoja daug. Ypač buvau nustebęs, kai organizatoriai pranešė, kad reikia FIA homologuotos vaistinėlės. Pirmieji pardavėjai Anglijoje vaistinėlę pasiūlė... už 300 eurų. Geriau paieškoję radome už 180. „Velcome to Motorsport, – tarė Benediktas Vanagas, išgirdęs mano aimanavimus dėl didelių kainų. – Patikėk, brangu būna tik pirmą kartą.“

REKLAMA
REKLAMA

„Organizatoriai sukūrė specialias paskyras internete – ten teko pildyti daugybę informacijos apie automobilį ir ekipažą. Reikėjo surašyti net savo apatinių drabužių dydžius. Žinoma, apatiniai yra specialūs, nedegantys, FIA homologuoti, labai nepigūs.

Kombinezonai mums kainavo po 700 eurų. Jie tokie šiaip sau, labai vidutiniški, šiek tiek geresni ir plonesni už pačius pigiausius. Tačiau Benediktas Vanagas ir kiti rimti lenktynininkai renkasi kombinezonus po 2 000 eurų. Tas pats ir su šalmais. Aš šalmą jau turėjau, o šturmanas sumokėjo 750 eurų. Batai – po 200, apatinių drabužių komplektas – per 200 eurų. O juk reikia ne vieno komplekto ir ne vieno kombinezono.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kuo dar nustebinti? Ai, dar padangos labai nepigios – po 500 eurų, o ratlankiai po 300. Ir taip toliau. Išlaidų sąrašas ilgas.

Per visus šiuos metus nebuvo dienos, kad nedirbčiau savo idėjai. Tai susirašinėju su organizatoriais, tai pildau įvairių federacijų anketas, važinėju po garažus ieškodamas kokios nors detalės, tai filmuoju, fotografuoju, pildau socialinių tinklų paskyras.

Vyšnia ant torto tapo mūsų automobilio pirmasis išvažiavimas iš garažo spalio pradžioje. Tai buvo šventė. Mes ir atšventėme – nuėjome trise į alaus barą ir išgėrėme visą kibirą alaus.

REKLAMA

Tada prasidėjo linksmoji dalis – testai. Automobilis pradžioje buvo nežmoniškai kietas. Važiuodamas per kiekvieną „gulintį policininką“, jis lyg kūju trenkdavo man per stuburą. Supratau, kad taip toli nenuvažiuosime. Prasidėjo eksperimentai. Sumažinome amortizatorių ir lingių lapų kiekį. Ir tai šiek tiek padėjo. Tikimės, kad mūsų stuburai atlaikys tuos 8 000 kilometrų arabiškos bekelės.

Kai automobilį buvo galima vairuoti, pradėjome visokias foto-video sesijas. Juk visiems norisi pamatyti, kaip atrodo atgimęs Baltasis Pelikanas. Kad jis atrodytų labai gražiai, paprašėme dizainerio Dominyko Budino, kad jis sukurtų jo dizainą. Ir jam tai puikiai pavyko.

REKLAMA

Lapkritį mus pasiekė organizatorių signalas krauti automobilius į laivą Marselyje. Tai atskiras etapas – organizuoti sportinio automobilio išvežimą, pakrauti techninės pagalbos sunkvežimį ir jį išsiųsti į Prancūziją. Kažkas turi nuvežti, kažkas turi priimti.

Rėmėjų paieška – dar vienas labai sudėtingas dalykas, kuris man sekėsi labai sunkiai. Jeigu ne mano šturmano Pauliaus Kavaliausko verslo ryšiai, tikrai nebūtume turėję reikalingo biudžeto. Nors pradžioje man atrodė, kad pasakius slaptažodį „Dakaras“ atsivers visų rėmėjų piniginės. Deja, klydau. Galbūt dakariečių Lietuvoje jau per daug. O gal „Dakar Classic“ koncepcija ne visiems patraukli, gal aš per prastas rinkodarininkas. Tikrai negaliu lygintis su B. Vanagu, V. Žala, A. Juknevičiumi, kuriems reikalingi dideli biudžetai, kuriems dirba didelės pagalbininkų komandos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lapkritį galiausiai pristatėme savo seną naują automobilį publikai – buvo smagus momentas. Dar liko papuošti kombinezonus rėmėjų reklama, susidėlioti viešbučius, COVID testus, apmokėti depozitus organizatoriams, pasiimti palydovinio ryšio telefoną, nusipirkti daugybę visokių laidų, mikrofonų, kamerų, dar ir vaistų dėl visa ko įsimesti, susidėti daiktus ir tada jau – jūra iki kelių. Pirmasis Dakaro etapas bus baigtas. ir jis nebuvo pats lengviausias. Vairuoti automobilį yra paprasčiau.

Ar buvo verta tiek vargti, kad pasiektum vien tik startą, o ne finišą? Manau, taip: per tą laiką pažinau daug naujų, gabių, talentingų žmonių, daug ko išmokau ir daug ką supratau. Ta patirtis yra didelė vertybė. Ir tikiu, kad turėsiu patį didžiausią savo gyvenimo nuotykį.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų