Greičiausiai iš lietuvių penktą etapą baigė „Toyota Hilux“ važiuojantis Benedikto Vanago ekipažas, kuris sugaišo 3 valandas 57 minutes 51 sekundę ir užėmė 21-ą vietą tarp 28-ių 21-ą valandą (Lietuvos laiku) finišavusiųjų ekipažų.
Taip pat su „Toyota Hilux“ lenktynėse dalyvaujantis Antano Juknevičiaus ekipažas startavo iš 40 vietos, tačiau nukrito į 72. Tuo tarpu „Seat'u“ važiuojantis Vaidoto Žalos ekipažas užstrigo tarp antro ir trečio kontrolinių punktų.
Penktąjį etapą laimėjo ir lyderio poziciją bendroje įskaitoje sustiprino jau trečią pergalę šiemet iškovojęs devyniskart pasaulio autoralio (WRC) čempionas prancūzas Sebastienas Loebas („Peugeot“). Jis greičio ruože sugaišo 3 valandas 32 minutes 34 sekundes ir 22 sekundėmis aplenkė antroje vietoje likusį ispaną Carlosą Sainzą („Peugeot“) bei 3 minutėmis, trečiojoje pozicijoje likusį vienuolika kartų Dakare triumfavusį (penkissyk su automobiliu ir šešissyk su motociklu) legendinį prancūzą Stephane'ą Peterhanselį.
Bendroje lenktynių įskaitoje aukščiausiai iš lietuvių esantis Benediktas Vanagas pakilo į 27-ą vietą, tarp kol kas 28-ių klasifikuotų ekipažų.
V. Žalai dakaras gali baigtis
„Agrorodeo“ komandos lenktynininkai nepasiduoda: tikisi tęsti kovą Dakare
Penktasis 2016 metų Dakaro lenktynių etapas „Agrorodeo“ komandos ekipažui – Vaidotui Žalai ir Sauliui Jurgelėnui – kol kas tapo pačiu sunkiausiu. Lietuvoje pagamintu „Seat“ visureigiu į šias lenktynes išvykę sportininkai du etapus turėjo įveikti be mechanikų pagalbos. Su pirmąja šio išbandymo dalimi trečiadienį Vaidotas ir Saulius susitvarkė, nors, kaip patys sakė, važiavo turistų režimu.
Ketvirtadienį, kai 321 kilometro ilgio greičio ruožo trasa vietomis pasiekdavo 4600 metrų virš jūros lygio aukštį, sportininkai susidūrė su dar rimtesniais sunkumais. Pradėję etapą iš 57 pozicijos, jie sugebėjo iki antrojo tarpinio punkto aplenkti 7 konkurentų ekipažus. Tačiau tada Vaidotas ir Saulius įstrigo ilgam.
Kol kas išsamios informacijos nepateikė ir patys sportininkai. Nepasitvirtino žinios, kad ekologiškus NEXBTL dyzelinius degalus naudojantis variklis gavo hidrosmūgį – esą dėl patekusio į variklį vandens sportininkai buvo priversti sustoti.
Pasak trumpos iš sportininkų gautos informacijos, gedimo priežastis dar nėra atrasta. Variklis neužsiveda, tačiau sportininkams nepavyksta nustatyti, kodėl. Komanda tikrino oro tiekimo sistemą – ten sausa, drėgmės negauta. Kol kas Vaidotas ir Saulius telefonu konsultuojasi su jau Bolivijoje jų laukiančiais savo mechanikais ir nenuleidžia rankų: komanda tikisi rasti keisto gedimo priežastį, ją pašalinti ir tęsti lenktynes.
Lietuvių ekipažą, jau bemaž tris valandas tvarkantį automobilį, pralenkė visi lenktynes dar tęsiantys varžovai, tačiau „Agrorodeo“ komanda nepasiduoda ir tikisi finišuoti.