Mes jau pasakojome jums apie legendinį prancūzų automobiliuką „Renault 4“. Savu laiku jis buvo tapęs vos ne savotišku epochos simboliu. Na o šiandien siūlome jums prisiminti šio automobiliuko sportinius žygdarbius – šioje srityje „Renault 4“ ir jo mėgėjų palikimas irgi įspūdingas.
„Coupe de France Renault Cross Elf“: lenktynių purvo trasoje mokykla
Prasiskynusi kelią su „Coupe Gordini“, „Renault“ toliau plėtė savo lenktyninių automobilių klasę ir 1974 m. pristatė „Coupe de France Renault Cross Elf“ lenktynes. Bendradarbiaudama su specializuotu žurnalu „Champion“, „Renault“ suteikė galimybę pradedantiesiems lenktynių vairuotojams išbandyti lenktyniavimo purvo trasoje džiaugsmą. Siekiant užtikrinti lenktynių prieinamumą, jose dalyvavo tik „Renault 4“ automobiliai. Šiose lenktynėse dalyvavo tik standartiniai automobiliai. Vienintelis pakeitimas – tik pridėtas „Devil“ išmetamasis vamzdis ir smulkios kėbulo ir pakabos korekcijos. Kėbulas liko standartinis, buvo leista nuimti tik šoninius langus, žibintus ir ratų gaubtus. Jeigu buvo paliekamas priekinis stiklas, jis galėjo būti tik „Triplex“ tipo.
Dėl nedidelio registracijos mokesčio (vos 200 frankų) „Coupe de France Renault Cross“ lenktynės tapo ypač populiariu renginiu tarp vairuotojų. Kiekvienų lenktynių prizinį fondą sudarė daugiau nei 10 000 frankų, be to sezono laimėtojui buvo pažadėtas „Renault 5 Coupe“ automobilis. Vidutiniškai kiekvienose lenktynėse varžydavosi apie šešiasdešimt vairuotojų, o kai kuriuos iš 12 renginio etapų susižavėję stebėdavo ir daugiau nei 5000 žiūrovų.
Kelių magija
Šeštojo dešimtmečio pabaigoje laisvės ištroškęs jaunimas itin pamėgo ilgas keliones, vėliau pavadintas „trekais“. Sėdėdami už savo kasdienio automobilio, dažnai „Renault 4L“, vairo, jie leisdavosi į kelionę ir mesdavo iššūkį pasaulio keliams. Daugelis šių nuotykių ieškotojų traukė į Aziją – madingiausią tuo metu kelionių tašką. Kiek mažiau keliautojų suko į pietus, link Sub-Sacharos Afrikos. Sacharos dykuma ir jos tūkstančiai smėlio mylių suformavo daugeliui sunkiai įveikiamas kliūtis. Būtent todėl broliai Marreau pasirinko Sacharos dykumą savo pirmajam nuotykiui. Siekdami sumušti važiavimo iš Gerosios Vilties iškyšulio į Alžyrą rekordą (kurį ankstesniais metais pasiekė „Renault 12 Gordini“ modelis), 1969 m. jie pradėjo kelionę „Renault 4“ automobiliu.
Paryžius-Dakaras: Dovydas prieš Galijotą
Po aštuonerių metų ir vėl sėdėdami „Renault 4“ modelyje broliai laukė prie naujo tipo lenktynių starto linijos. Šių lenktynių trasa tęsėsi keletą tūkstančių mylių – nuo Paryžiaus iki Dakaro. Broliams lenktynėse sekėsi tiesiog puikiai: jie finišą pasiekė penkti, o automobilio kategorijoje užėmė antrąją vietą po dvigubai galingesnio už save modelio „Range Rover V8“. 1980 m. lenktynėse Marreau broliai startavo su „Renault 5 Alpine“ varikliu patobulintu „Renault 4“ automobiliu ir lenktynėse užėmė trečią vietą nuo laimėtojų atsilikę tik vieną valandą ir dešimt minučių. Netrukus lenktynės Paryžius-Dakaras tapo legendinėmis, Marreau broliai – herojais, o „Renault 4“ automobilis – lenktynių, kuriose ir neprofesionalai galėjo burtis į oficialias komandas bei pretenduoti į pergalę, simboliu.
Moterų turas per abi Amerikas
Michèle Ray, Eliane Lucotte, Betty Gérard ir Martine Libersart pateko į istoriją kaip keturios Amerikos žemyną užkariavusios moterys. Ušuaia, Ugnies Žemę ir Anchorage miestą Aliaskoje per visą Amerikos žemyną skiria dešimt tūkstančių mylių. Visus šiuos regionus daugiau nei keturis su puse mėnesio siekė įveikti dvi komandos. Jos keliavo sunkia trasa, kurioje – Andai, Amazonės drėgnieji atogrąžų miškai ir Jutos druskos dykuma bei galiausiai pasiekiamos uolėtos Ugnies žemės nuokalnės.
„Routes du Monde“
1966 m. drauge su Prancūzijos tyrinėtojų ir keliautojų draugija „Renault“ pradėjo „Routes du Monde“ programą. Programa susidėjo iš teminių kelionių, kurių kiekvienoje dalyvaudavo nuo šešių iki aštuonių komandų iš jaunų, 18-25 m. аmžiaus žmonių, vairuojančių „Renault 4“ automobilius. Kandidatai turėdavo komisijai pateikti kelionės projektą konkrečia tema, o kelionės tikslas galėjo būti bet kuris pasaulio taškas. Kiekvienais metais buvo sulaukiama nuo 150 iki 200 paraiškų. „Renault“ išnuomodavo automobilius laikotarpiui nuo mėnesio iki metų ar net ilgiau, drauge siūlydami kursus mechanikos, kino kūrimo ir fotografijos įgūdžiams tobulinti. Programa gyvavo iki 1984 m.
„Renault 4“ modelis dalyvauja mūsų dienų „4L Trophy“ lenktynėse
„Renault 4“ modelio fenomenas – tai, kad XXI-ojo amžiaus pradžios jaunimas jį taip pat laikė laisvės simboliu. Akivaizdu, kad nuo to neatskiriamos buvo „4L Trophy“ lenktynės. Lenktynės sumanytos 1998 m. Jose, 4000 mylių trasoje, varžosi 1200 studentų komandų, o dalyviai turi įveikti atstumą nuo Paryžiaus iki Maroko pietų. Dauguma dalyvaujančių automobilių yra seni, įveikę jau daugybę mylių. Todėl vis dar galima išvysti ir „Renault“ modelio magiją: tai automobilis – nuotykių ieškotojas, su kuriuo važiuoti galima bet kokia vietove, net jei ji smėlėta ar uolėta. „Renault 4“ yra toks patikimas, kad niekada nesugenda iki galo – lenktynėse dalyvaujantys neprofesionalai sugeba išsiversti su turima automobilio įranga ir pataisę automobilį prisijungti prie stovyklos kiekvieną vakarą...