Inga VENCKUTĖ
fotoŠiaudų ritiniai atitrūkusioje priekaboje galimai buvo neteisingai sutvirtinti, todėl vienas jų nusirito žemyn tiesiai į važiuojamąją dalį.
Ketvirtadienio popietę keliaujantys pro Šilutės ligonine galėjo stebėti avarinę situaciją, kurią sukėlė ūkininkas, gabenęs šiaudų ritinius. Traukdamas dvi prie traktoriaus prikabintas priekabas, galimai perkrautas gabenamu kroviniu, viena jų atsikabino ir nuriedėdama link gyvatvorės atsitrenkė į automobilį. Tuo metu nuo viršutinės eilės vienas ritinys nukrito tiesiai į važiuojamąją dalį. Laimei, didesnės nelaimės išvengta.
Dabar pats ūkininkų darbymetis. Tad nenuostabu, kad jų padaugėjo ir keliuose. Tam, kas dažnai keliauja, tenka susidurti ir su ūkininkų gabenamais šiaudų ar šieno ritiniais gatvėse bei regioniniuose keliuose. Suprantamas tų žmonių triūsas, bet neretai ir pasipiktinama, kai jie lėtokai judėdami su perkrauta priekaba trukdo eismui, apsunkina matomumą kitam eismo dalyviui, keliaujančiam pastarajam iš paskos.
Ketvirtadienį įvykęs incidentas, kai atsikabinusi priekaba su ritiniais užkabino automobilį, o nukritęs ritinys nusirito į važiuojamąją kelio dalį, verčia susimąstyti ar nebuvo pažeistos kelių eismo taisyklės. Tiesa, tuosyk automobilio ir traktoriaus vairuotojai policijos pareigūnų nekvietė, o eismo įvykio deklaraciją užpildė vietoje nereikšdami pretenzijų vienas kitam ir tolesnius aiškinimusis paliko draudimo kompanijoms.
Kalbantis su praeiviais, jie tik gūžčiojo pečiais ir sakė, kad akivaizdu, jog priekaba perkrauta. „Šilokarčemos“ korespondentė pasidomėjo apie tokių krovinių gabenimą Tauragės apskrities vyriausiojo policijos komisariato Šilutės rajono policijos komisariato Viešosios policijos skyriaus Kelių policijos grupės vyresniojo specialisto Vaido Kuzo. Pasak pareigūno, visi gabenantys krovinius privalo laikytis kelių eismo taisyklėse nurodytų reikalavimų. Taip pat ir ūkininkai.
Pagal KET vežamo krovinio masė ir vienos ašies apkrova neturi būti didesnė už nustatytas tai transporto priemonei. Krovinys transporto priemonėje turi būti padėtas ir pritvirtintas taip, kad neblogintų vairuotojui matomumo, nepažeistų transporto priemonės stabilumo ir netrukdytų jos vairuoti. Jis taip pat negali kristi, vilktis, kelti triukšmo ar teršti aplinkos ir kelio.
Jeigu krovinys priekyje arba gale išsikiša už transporto priemonės gabaritų daugiau kaip 1 m arba jo šoninis kraštas bent kiek išsikiša už transporto priemonės šoninio gabarito, jis turi būti pažymėtas, kaip numatyta KET 4 priede.
Transporto priemonių ar transporto junginių, kurių matmenys ar masė su kroviniu ar be jo viršija Susisiekimo ministerijos nustatytus dydžius, vairuotojai privalo su savimi turėti Susisiekimo ministerijos ir savivaldybių nustatyta tvarka išduotą leidimą bei laikytis leidime nustatytų sąlygų.
Kad ketvirtadienį ties ligonine susidarė avarinė situacija, informavo Šilutės seniūnaitis Liutauras Indriuška. Jis pasakojo, kad šiuo metu ūkininkai rengia nelegalias varžybas, kurių metu varžomasi, kas daugiau ritinių pasikraus ir nugabens. Tačiau logiškai mąstant, tai juk pavojinga. Nors, kad tai gali būti tiesa, galime stebėti iš įvykio nuotraukų, kuriose matosi, kad ritiniai sukrauti net ne dviem, o trim eilėm. Pritvirtintos matosi tik dvi ritinių eilės, o trečioji – palaida. Ritiniai aiškiai viršija leistiną gabenimo aukštį. Vadinasi, krovinys gabenamas nesaugiai ir tai jau prieštarauja KET. Taigi, galimai buvo pažeisti krovinių gabenimo reikalavimai.
Kaip ten bebūtų su minimu atveju, bet ateityje nesinorėtų išgirsti pranešimų, kad ūkininko gabenti šieno ar šiaudų ritiniai kažką sužalojo ar sugadino. KET visiems galioja vienodai ir privaloma jų laikytis.