• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Valdžia spaudos nemėgsta

Žilvinas VIZGIRDA

Skaitytojų auditorijos tyrimas ir laikraščių reitingai - labai įdomus dalykas. Kiekvienas laikraštis, skelbiantis savo reitingus, sugeba rasti tokį tyrimą, kuriame būtinai bus pirmoje vietoje. Jei nepavyksta būti tarp šalies geriausiųjų, galima skelbtis, kad esi skaitomiausias kuriame nors mieste arba kaime, o jei ir tokio tyrimo nėra, gali susirasti gatvę, daugiabutį ar bendrabutį ir vis tiek būsi pirmas. Galų gale ir tuos tyrimus atliekančių bendrovių - ne viena, tad gali rinktis tą, kuri sukalbamesnė, o gali tyrimą atlikti ir pats. "Akistata" nuo pat savo gyvavimo pradžios ėjo kitu keliu. Mes visą laiką laikraščio metrikoje nurodydavome teisingą tiražą, o tyrimus pirkome iš vienos bendrovės - "Baltijos tyrimų". Paėmęs pirmųjų mūsų laikraščių komplektus ant kai kurio numerio gali nerasti datos, bet tiražą tikrai rasi. Taip darėme visada - ir kai laikraštis ėjo daugiau kaip šimto tūkstančių tiražu, ir sunkesniais periodais. Šiuo metu "Akistatos" tiražas - apie 40 000. Bet ir toks tiražas leidžia mums pirmauti tarp savaitraščių ir būti antriems po "Lietuvos ryto" tarp visų laikraščių. Tai rodo, kad spauda gyvena ne pačius geriausius laikus ir kad gerokai smukę visų laikraščių tiražai. Lietuvos laikraščių bendra auditorija pagal "Baltijos tyrimus" atrodo taip:

REKLAMA
REKLAMA

1. "Lietuvos rytas" - 50,2 proc.

2. "Akistata" - 20,9 proc.

3. "Respublika" - 15,6 proc.

4. "Lietuvos žinios" - 12,8 proc.

5. "Kauno diena" - 11,5 proc.

6. "Šeimininkė" - 10,6 proc.

7. "TV per savaitę" - 10 proc.

8. VL "Vakaro žinios" - 9,4 proc.

9. "Valstiečių laikraštis" - 8,9 proc.

10. "Alio reklama" - 8,5 proc.

Kam skelbiame šiuos duomenis? Tikrai ne tam, kad pasigirtume. Duomenys apie periodinių leidinių auditoriją, jos dinamiką reikalingiausi reklamos davėjams. O kadangi ir mes be reklamos laikomės labai sunkiai, tad stengiamės ir patys reklamuoti savo leidinį, kad jis sudomintų reklamos agentūras.

REKLAMA

Mums patiems irgi reikalingas skaitytojų auditorijos tyrimas. Iš jo mes sužinome, kas mus skaito, apie ką reikia rašyti, kad būtų visiems įdomu. Vidutinis mūsų skaitytojas yra kiek vyresnio amžiaus, įgijęs vidurinį išsilavinimą, gyvena kaime ar nedideliame mieste, yra darbininkas, ūkininkas ar specialistas ir laikraštį perka kioske arba parduotuvėje.

Kokios temos domina mūsų skaitytoją? Pirmiausia, aišku, informacijos apie įvykius savame mieste, apskrityje, o po to įdomybės iš viso pasaulio. Toliau - respublikos įvykių naujienos, nusikalstamumas, sveikatos problemos, automobiliai, žmonių likimai. Ar tokių temų randate "Akistatoje"? Stengiamės apie tai rašyti. Apie tai kalbėjomės ir antradienį vykusiame gamybiniame susirinkime. Svarstėme, kaip reikės dirbti kitais metais, nes valstybės klerkai pyksta ant spaudos už tai, kad neturi ramaus gyvenimo, todėl kiekvieną kartą stengiasi spaudai apsunkinti gyvenimą. Ar ne pasityčiojimas ir iš spaudos, ir iš nuo nusikaltėlių nukentėjusių žmonių yra aukai Patirtos žalos atlyginimo įstatymo projektas? Projekte numatyta, kad moralinė žala dėl atimtos gyvybės būtų kompensuojama ne daugiau kaip 18 000 litų, o štai dėl garbės ir orumo įžeidimo laikraščiui gali pateikti net milijono litų ieškinį. Nuo kitų metų spauda apmokestinama ir PVM mokesčiu, o nuo honorarų valstybei teks mokėti 2 procentais daugiau nei šiemet. Tad jau dabar planuojama, kad laikraščiai pabrangs. Ilgai diskutavome, bet priėjome prie išvados, kad bent 20 centų "Akistata" pabrangs, nes antraip neišgyvensime. Jau dabar taupome kiekviename žingsnyje ir daugiau susispausti nėra kaip. Galime tik pažadėti, kad darysime viską, kad "Akistata" būtų įdomi ir kad jūs lauktumėte kiekvieno jos numerio.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų