Virgis Ramonas
Valstybinė įmonė "Regitra", registruojanti ir išregistruojanti transporto priemones, paprastai didžiausio klientų antplūdžio sulaukdavo spalio mėnesį, todėl šių metų kovą plūstelėjęs visus rekordus sumušęs registruojamų ir išregistruojamų automobilių srautas gerokai apsunkino visų įmonės filialų darbą. Tradiciškai daugiausia operacijų teko atlikti Vilniaus ir Kauno "Regitros" filialų darbuotojams, todėl čia atvykusiems vairuotojams vietoj reklamuojamų dvidešimties minučių teko užtrukti po 1,5-2 valandas. Įmonės vadovai padidėjusį transporto priemonių savininkų ir valdytojų aktyvumą sieja su Privalomuoju civilinės atsakomybės transporto priemonių draudimo įstatymo įsigaliojimu ir kaltina draudimo bendroves, kad nė vienoje raginančioje draustis reklamoje nepriminė, jog jau nuo kovo 1-osios registruojant automobilius būtina pateikti draudimo polisą. Kovo mėnesį buvo intensyviai išregistruojami ir vėl įregistruojami šalies keliais jau važinėjantys automobiliai. "Regitros" darbuotojai spėja, kad tai nulėmė galimų represijų prieš neapsidraudusius vairuotojus baimė, mat daugelis automobilių "parduodami" tiesiog perduodant naujajam savininkui techninį mašinos pasą. Tik dabar buvo susigriebta, jog jei įvyktų avarija, atsakyti tektų juridiniam savininkui. Kita problema - itin didelis "nežinia kur esančių" automobilių skaičius. "Regitros" duomenų bazėje iki šių metų balandžio 1 dienos užregistruota 1 152 312 transporto priemonių, bet realiai šalies keliuose jų rieda gerokai mažiau. Žymiai anksčiau privalomąjį vairuotojų civilinės atsakomybės draudimą įsivedusios Latvijos patirtis rodo, kad kasmet techninė apžiūra atliekama tik 76-80 procentų visų rejestre įtrauktų transporto priemonių, o apdraudžiama dar dešimčia procentų mažiau. Mūsuose šie skaičiai gali būti dar įspūdingesni, mat daug "lietuviškų" automobilių jau metų metus važinėja Rusijoje ir Ukrainoje, o beviltiškos senienos baigia užkariauti miestų kiemus. "Švarinti" duomenų bazę ketinama įvedus transporto priemonės naudojimo mokestį, kurio idėja jau senokai sklando Vyriausybės koridoriuose. Tokiu atveju transporto priemonių savininkams bus nuostolinga neišregistruoti nenaudojamo automobilio, tačiau papildomai mokėti turės visi vairuotojai.