Vokietijos vyriausybei buvo pateiktas pirmas ieškinys dėl nesėkmingų bandymų įvesti sudėtingą greitkelių rinkliavos sistemą. Apie skundą paskelbta tepraėjus vos kelioms dienoms po to, kai dėl nesklandumų buvo atleisti sistemą administruojančio konsorciumo "Toll Collect" vadovai.
Nors sunkvežimių savininkai ir džiaugiasi, kad kol kas nereikia mokėti už naudojimąsi 12 tūkst. kilometrų besidriekiančiais Vokietijos greitkeliais, jie teigia sugaišę laiko savo transporto priemonėse montuodami kompiuterinius prietaisus. Dėl jų įdiegimo kai kurie sunkvežimiai negalėjo būti naudojami visą darbo dieną.
Manoma, kad mokestis bus pradėtas rinkti tik kitais metais, nes dar neveikia nacionalinė rinkliavos sistema.
"Manager Magazin Online" citavo teisininką Karlą Heinzą Gimmlerį (Karlą Haincą Gimlerį), kuris teigė dviejų transporto bendrovių vardu pateikęs ieškinį Vokietijos federalinei vyriausybei. Pasak teisininko, šių bendrovių investicijas į 500 eurų kainuojančius kompiuterinius prietaisus kol kas galima vadinti "nenaudojamu kapitalu".
Tuo tarpu Vokietijos transporto ministras Manfredas Stolpe (Manfredas Štolpė) vis aršiau kritikuoja "Toll Collect", turinčią teisę imti po 12 euro centų už nuvažiuotą kilometrą rinkliavas, kurias koncernas, atsiskaitęs komisinį mokestį, turėtų pervesti vyriausybei.
Anot ministerijos atstovo, M. Stolpe Vokietijos parlamento nariams už uždarų durų pareiškė, esą "Toll Collect" jį suklaidino ir sulaužė su vyriausybe sudarytą sutartį. Dėl laiku neįdiegiamos sistemos vyriausybė kiekvieną mėnesį praranda 156 mln. eurų.
Antradienį atsistatydino "Toll Collect" vadovas Michaelis Rummelis (Michaelis Rumelis), o gruodį iš užimamų pareigų turėtų pasitraukti stebėtojų tarybos pirmininkas Klausas Mangoldas.
Sistema turėtų palydovais stebėti kiekvieno sunkvežimio, su kuriuo būtų palaikomas mobilusis ryšys, judėjimą. Tuo tarpu bankai rinkliavos mokestį automatiškai pervestų "Toll Collect". Rinkliavos nemokančių sunkvežimių savininkus ketinama susekti greitkeliuose fotografuojant transporto priemonių numerius.
dpa-ELTA