Lietuva visiems giriasi, kad yra teisinė valstybė. Tačiau paradoksas - tie, kurie dirba, kad taip būtų iš tikrųjų, patys kiekvieną mėnesį pažeidžia teisinės valstybės principus: teisėjai atlygį už darbą gauna pagal negaliojančius teisės aktus. Pagal Valstybės politikų, teisėjų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymą, teisėjų darbo užmokestis susideda iš pareiginės algos ir priedo už ištarnautus Lietuvos valstybei metus, kurį sudaro 3 procentai pareiginės algos už kiekvienus trejus metus, tačiau šis dydis neturi viršyti 30 proc. algos. Deja. Konstitucinis Teismas dar 2001 metais konstatavo, jog ne viskas šiame įstatyme gerai, aiškiai pasakė, kad teisėjams negalima mažinti algų. Taip teisėjų darbo užmokesčio teisiniame reglamentavime atsirado spraga. Vyriausybės kontrolieriai, tikrindami teismus, randa įvairių pažeidimų, bet, kai nėra tinkamų įstatymų, jie negali pateikti oficialios išvados. Todėl apie teisėjų atlyginimus sklando įvairiausi gandai: vieni sako, kad teisėjų algos didesnės nei prezidento, o kiti rėkia, kad algas reikia dar didinti. Besiklausydami tokių kalbų teisėjai nusprendė visiems parodyti savo pinigines. Ir ką ten pamatėm? Į rankas apylinkių teisėjai (o jų 480) gauna po 2 730 litų. Jų kolegos iš apygardos teismų (jų - 194) į pinigines per mėnesį įsideda vidutiniškai po 4 094 litus. Lietuvos apeliacinio teismo teisėjai (27) uždirba po 4 330, o Aukščiausiojo Teismo (35 teisėjai) - po 4 565 litus. Čia be priedų už darbo stažą. Tad koks nors žilas teisėjas, jau 12 metų dirbantis Lietuvos labui, gali gauti 12 procentų daugiau. Štai ir viskas!
REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
REKOMENDUOJAME
TOLIAU SKAITYKITE
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą