Didžiosios Britanijos geležinkelių operatorė atėmė remonto padalinį iš privačių kompanijų ir grąžino į valstybės rankas. Manoma, kad ji siekia vėl iš dalies nacionalizuoti šaką, nes yra susirūpinusi dėl saugumo, kai po privatizacijos įvyko šešios didelės traukinių avarijos.
"Mes ilgai galvojome prieš priimdami sprendimą. Detaliai išstudijavome veiklą ir padarėme išvadą, kad tai yra teisingas žingsnis", - pareiškė "Network Rail" valdybos pirmininkas Ianas McAllisteris (Ianas Makalisteris).
Jis paneigė, kad vėl grįžtama prie nepelningos veiklos nacionalizavimo, nors kiti asmenys galvoja priešingai.
"Dabar yra visiškai aišku, kad mes einame link geležinkelių sektoriaus nacionalizavimo. Privatizacija yra palaidota", - BBC radijui teigė RMT sąjungos vadovas Bobas Crow (Bobas Krau). Jis pasveikino sprendimą, kuris bus galutinai priimtas kitų metų vasarą: "Tai yra puikus sprendimas geležinkelių darbuotojams ir keleiviams".
"Network Rail" perėmė geležinkelių infrastruktūros kontrolę praėjusiais metais, kai privatizuota "Railtrack" sužlugo po mirtinos traukinio avarijos Hatfylde į šiaurę nuo Londono. Tai atskleidė varganą investicijų nesulaukiančios geležinkelių sistemos padėtį. Po avarijos išaugo remonto sąnaudos.
Šios naujienos yra susijusios tik su pagrindiniais geležinkeliais ir pasirodė po to, kai praėjusią savaitę Londono metro nuo bėgių nuvažiavo du traukiniai. Kilo grėsmė, jog gali būti surengti streikai dėl saugumo būklės.
"Network Rail" teigimu, po šio sprendimo geroakai sumažėtų sąnaudos metiniame biudžete, kuris 2002-2003 metais sudaro 1,2 mlrd. svarų sterlingų. Šis žingsnis neturėtų įtakos geležinkelių atnaujinimo sandoriams su trečiųjų šalių tiekėjais.
“Reuters”-ELTA