Giedrė POTELIŪNAITĖ
Naujasis Karmėlavos oro uosto keleivių terminalas visiškai atitinka Šengeno bei tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos reikalavimus.
Per metus jame bus aptarnaujama 800 000 keleivių. Bet tai, ko gero, bus tik po keleto metų. Pernai Kauno oro uostas aptarnavo 391 000 keleivių, o šiemet planuojama, kad bus apie 440 000 keleivių. Bendras pastato plotas daugiau kaip 7000 kvadratinių metrų, šalia įrengta 1000 vietų stovėjimo aikštelė. Įdiegtos modernios keleivių ir bagažo aptarnavimo technologijos, veikia pažangiausia pasienio kontrolės ir aviacinio saugumo patikros įranga. Kaip informavo administracijos darbuotojai, netrukus terminale įsikurs visa keleiviams reikalinga infrastruktūra - informacijos tarnybos, bankas, kavinės, automobilių nuomos kompanijos, kelionių agentūra. Terminale įrengta 50 informacinių televizorių, 12 registracijos stalų.
Naujasis pastatas sukonstruotas taip, kad būtų galima plėstis ir pristatyti naujų priestatų. Šiam projektui įgyvendinti reikėjo 66 milijonų litų. Oro uosto darbuotojai džiaugiasi ne tik naujuoju terminalu, bet ir moderniausia Pabaltyje pakilimo tako šviesų signaline sistema.
Vidutiniškai per dieną Karmėlavos oro uoste būna keturi skrydžiai. Iš Kauno nuskristi galima į Airiją, Angliją, Vokietiją, o nuo praėjusio penktadienio paleistas tiesioginis reisas į Turkiją. Vyksta derybos dar su keliomis pigių skrydžių bendrovėmis ir tikimasi, kad skrydžių daugės.
Kauno oro uostas Lietuvoje pirmauja pagal pervežamų krovinių kiekį. Kasdien iš Karmėlavos kyla bendrovės UPS skubias siuntas gabenantis lėktuvas.