Šią savaitę pasaulio mobiliojo ryšio sektoriaus atstovai susirinks Kanuose. Jie į Pietų Prancūzijos kurortą tikriausiai atvyks pakiliausios nuotaikos nuo 2000 metų, nes rinkoje turėtų įsitvirtinti bevieliu ryšiu perduodami paveikslėliai, muzikos kūriniai ir net televizijos transliacijos.
Šie metai Europoje taps pirmuoju tikru išbandymu ilgai atidėliotoms trečiosios kartos (3G) ryšio paslaugoms. Dar prieš ketverius metus operatoriai smarkiai pablogino savo finansinę padėtį sumokėdami daugiau kaip 100 mlrd. eurų už spartaus 3G ryšio licencijas.
Mobiliojo ryšio operatoriai, kurie susirinks į Kanuose vyksiantį "3GSM pasaulinį kongresą", renginyje žvalgysis naujų būdų prisivilioti vartotojus, pavyzdžiui, supaprastintų paslaugų verslo klientams ir patobulinto vaizdų iš telefonų su skaitmeniniais fotoaparatais spausdinimo.
Tačiau visų pirma reikia telefonų. Analitikai nerimauja, kad rinkoje iki 2005 metų pradžios trūks modelių, galinčių užtikrinti kokybišką vaizdo įrašų, paveikslėlių ir interneto duomenų perdavimą. "Remsime prie sienos gamintojus jau dabar reikalaudami 3G telefonų", - sakė vieno iš didžiausių Europoje mobiliojo ryšio operatoriaus atstovas.
Mobiliojo ryšio rinkos analitikas Janas Sitofas (Jan Sythoff) iš Londone įsikūrusios rinkos tyrimų bendrovės "Frost & Sullivan" skundėsi: "Beveik nėra 3G modelių". Analitikas pridūrė, kad siūlomi telefonai yra dideli ir brangūs.
Japonijoje ir Pietų Korėjoje 3G paslaugos siūlomos jau 2-3 metai. Tuo tarpu Europoje šias paslaugas pradėjo teikti tik "Hutchison Whampoa" ir "Telekom Austria". Dar labiau atsilieka Jungtinės Valstijos.
Po mobiliųjų telefonų pardavimams sėkmingo Kalėdų sezono ir neseno varžymosi dėl teisės įsigyti trečią pagal dydį JAV mobiliojo ryšio operatorę "AT&T Wireless" šiemetinis "3GSM pasaulinis kongresas" turėtų pateikti dar daugiau įrodymų, jog 414 mlrd. JAV dolerių vertės sektorius įveikė trejus metus trukusią krizę.
Kanų renginys yra svarbus ir rinkodaros požiūriu, ir tuo, kad jame pardavimų tikslais susitinka svarbiausi rinkos dalyviai. Telefonų gamintojų vadovų darbo kalendoriuose pilna pasiūlymų aptarti galimybes pasiūlyti žaidimus, kuriuos būtų galima žaisti su visame pasaulyje esančiais priešininkais, ar priemones, leisiančias klientams tuo pat metu peržiūrėti vaizdo įrašus, redaguoti teksto dokumentus ir kalbėti telefonu.
Prancūzijos "Orange", kuri yra trečia pagal turimų vartotojų skaičių Europos mobiliojo ryšio operatorė, žvalgosi naujų galimybių siūlyti kartu su gamintojais kuriamus telefonus. Šie telefonai užtikrina dvigubai didesnes pajamas už įprastus modelius, nes kartu kuriamais telefonais galima siūlyti skambučių garsų, paveikslėlių siuntimo ir elektroninio pašto paslaugas. Šiais metais vartotojams gali būti pasiūlytos ir grupinių skambučių bei radijo paslaugos.
Tačiau jei norima plėsti rinką, kurios 1,2 mlrd. abonentų pernai įsigijo 500 mln. telefonų, reikia išspręsti nesutarimus dėl programinės įrangos ir lustų standartų. Programinės įrangos rinkoje kaunasi "Linux", "Nokia" valdoma "Symbian" ir "Microsoft". Visos trys siekia, kad jų operacinės sistemos būtų pasirinktos vadinamiesiems intelektualiems telefonams, galintiems užtikrinti pažangias duomenų perdavimo paslaugas.
"Manau, kad nebus vienos dominuojančios operacinės sistemos, - sakė "Siemens" mobiliojo ryšio padaliniui vadovaujantis Rudis Lamprechtas (Rudi Lamprecht). - Bus dvi, tačiau dar neaišku, kurios".
"Texas Instruments", kuri yra didžiausia lustų mobiliesiems telefonams gamintoja, Kanuose paskelbs planus dėl naujos kartos mikroschemų, ketinamų jau kitais metais pradėti naudoti mobiliuosiuose telefonuose. "Texas Instruments" taip pat turėtų pristatyti lustus, kurie, be kita ko, užtikrins didelio ryškumo 4 megapikselių mobiliųjų telefonų su fotoaparatais darbą.
"Texas Instruments" siekia atsispirti vis didesnei "Intel Corp. (didžiausios kompiuterių lustų gamintojos) ir Azijos bendrovių konkurencijai rinkoje, kurioje šiais metais vartotojai turėtų nupirkti 560 mln. telefonų.
Kanuose dešimtys programinės įrangos bendrovių taip pat bandys pasinaudoti besikuriančia daugialypės terpės rinka. Į šią rinką, be kitų įmonių, turėtų skverbtis žaidimų kūrėja "In-Fusio", muzikos kūrinių atpažinimo paslaugas siūlančios "Shazam" ir "MusiKube", vietos nustatymo ir navigacijos programų kūrėjos "Webraska" ir "Telmap", interneto naršykles siūlanti "Opera" ir ekrano sąsajų bendrovė "Trigenix".
Reuters-ELTA