Pernai JAV interneto vartotojai už naudojimąsi mokamu interneto turiniu ir prenumeruojamomis svetainių paslaugomis sumokėjo apie 1,3 mlrd. dolerių. Tai liudija rinkos tyrimų kompanijos “comScore Networks” ir Interneto leidėjų asociacijos (OPA, www.online-publishers.org) atliktas tyrimas.
Nuo 2001-ųjų iki 2002-ųjų už interneto turinį mokančių vartotojų Jungtinėse Valstijose padaugėjo beveik dvigubai. OPA vadovas Michaelas Zimbalistas, komentuodamas tyrimo rezultatus sakė, kad 2002-ieji išliks kaip svarbaus vartotojų požiūrio į mokamą Voratinklio turinį pasikeitimo metai. “Dabar nėra ko svarstyti, ar vartotojai bus linkę mokėti už turinį, ar ne. Aišku, kad jie už jį mokės”, - teigė jis.
Sprendžiant pagal pajamas, noriausiai mokama už internetinių pažinčių svetainių paslaugas. Mokamų asmeninių skelbimų ir pažinčių svetainių pajamos 2002 m. pasiekė 302 mln. dolerių - tai kone 3 kartus daugiau nei 2001 metais.
OPA duomenimis 2002 m. už interneto turinį mokančių vartotojų skaičius išaugo iki 4 mln. Populiariausia mokamo turinio naudojimo forma - metinės svetainių prenumeratos, po jų eina mėnesiniai mokesčiai už naudojimąsi naujienų ir kitokio pobūdžio tinklapiais. Praėjusiais metais itin išaugo mikromokėjimais (iki 5 dolerių) pagrįstas interneto turinio naudojimo būdas - palyginti su 2001 m., šioms paslaugoms atiteko 707 proc. daugiau pajamų.
Daugiausiai pajamų iš mokamo turinio gavo “Yahoo!”, “Match.com”, “Real.com”, “Classmates.com” ir “WSJ.com” svetainės.