Skatinti rinkėjus ateiti pareikšti savo nuomonę bei neapsisprendusiuosius raginti apsispręsti teigiamai - tai svarbiausi tikslai rengiantis referendumui dėl narystės Europos Sąjungoje (ES). Šiuos siekius, numatytus Visuomenės informavimo kampanijoje (VIK), antradienį (02.18) žurnalistams pristatė Europos komiteto generalinis direktorius Petras Auštrevičius.
"Tik trys iš aštuonių referendumų buvo sėkmingi ir pagrindinė problema - mažėjantis dalyvavimas", - sakė P. Auštrevičius.
VIK programoje teigiama, jog svarbiausi veiksniai, lemsiantys referendumo sėkmę, yra aktyvus pagrindinių valstybės pareigūnų, verslo atstovų, taip pat žiniasklaidos dalyvavimas aiškinant narystės ES naudą.
Be to, svarbu, jog informacija būtų pateikiama aiškiai, suprantamai ir, svarbiausia, toms žmonių grupėms, kurioms jos labiausiai trūksta.
Didelis dėmesys turi būti skiriamas žmonėms, gyvenantiems kaimiškuose šalies rajonuose, turi būti rengiami tiesioginiai susitikimai su gyventojais, kuriuose jie gautų atsakymus jiems rūpimais klausimais, susijusiais su Lietuvos naryste ES.
Kampanijos metu turi būti akcentuojama stojimo į ES nauda, teigiamos ateities permainos bei aiškinamos galimos grėsmės neigiamo tautos sprendimo atveju.
Europos komiteto vadovo pristatytoje informavimo programoje numatyta daugiau kaip 300 įvairių informacinių priemonių bei veiksmų - tiek bendrųjų, skirtų visai šalies bendruomenei, tiek specifinių, skirtų tam tikroms gyventojų grupėms. P. Auštrevičiaus teigimu, prie ruošimosi referendumui prisidės daugiau nei 2500 žmonių, jam bus skirta nuo 3 iki 4 milijonų litų.
Privalomąjį referendumą dėl narystės ES numatoma rengti 2 dienas - gegužės 10-ąją ir 11-ąją, tačiau tai galutinai nuspręs į neeilinę sesiją vasario 24-ąją susirenkantis Seimas.
ELTA