Lietuvos Konkurencijos taryba ketvirtadienio (10.30) posėdyje pritarė JAV bendrovės "Procter&Gamble Company" įmonės Vokietijoje - "Procter&Gamble Germany Management GmbH" planams įsigyti iki 100 proc. Vokietijos bendrovės "Wella AG" akcijų.
Nustatyta, kad ši koncentracija nesukurs dominuojančios padėties ir dėl to nebus itin apribojama konkurencija atitinkamose rinkose Lietuvoje. Kreiptis į mūsų šalies Konkurencijos tarybą minėtos užsienio bendrovės turėjo dėl to, kad jų bei su jomis susijusių ūkio subjektų bendrosios pajamos viršija koncentracijos kontrolės ribas.
Dviejų milžinų sąjunga gamybos, transporto, prekybos srityse keičia koncentracijos laipsnį ir Europoje. "Procter&Gamble Germany" prašymą dėl koncentracijos buvo pateikusi Europos Komisijai, kuri šių metų liepą leido jai įsigyti "Wella", tačiau nustatė įpareigojimus dėl struktūrinių pakeitimų. Iš esmės tai konkurencijos sąlygų užtikrinimas plaukų priežiūros prekių rinkose Airijoje, Norvegijoje ir Švedijoje.
Lietuvoje "Procter&Gamble" produkcija prekiauja vietos platintojai. Vartotojams yra gerai žinomos tokios buitinės higieninės prekės, kaip "Ariel", "Tide", "Lenor", "Always","Pampers", "Blend-a-med", "Wash&Go" ir kitos.
Įmonių grupė dirba daugiau kaip 85 pasaulio šalyse. Lietuvoje veikia Latvijos bendrovės "Procter&Gamble Marketing Latvia Ltd." atstovybė, kuri užsiima reklamos ir viešųjų ryšių veikla.
"Wella" - pasaulyje žinoma plaukų dažymo ir kitos priežiūros produkcijos gamintoja. Ji turi padalinius daugiau nei 20 pasaulio šalių. Lietuvoje "Wella" grupė prekiauja įvairių rūšių produkcija per vietinius platintojus ir mažmenininkus.
Konkurencijos taryba išanalizavo dėl šios koncentracijos labiausiai veikiamą plaukų priežiūros rinką Lietuvoje. Tiek "Procter&Gamble", tiek "Wella" produktai plaukų priežiūrai, ypač šampūnai, yra populiarūs. Atlikta analizė parodė, kad vartotojai dažnai renkasi ir kitų gamintojų produkciją - prancūzišką "L`Oreal", "Keranove", olandišką - "HennaPlus", vokišką - "Londacolour", "Schwarzkopf", amerikietišką-graikišką "Rilken" ir kitą. Taip pat galima rinktis Lenkijos ir Rusijos įmonių gaminius.
"Wella" dar turi leidimą prekiauti kvepalais "Gucci" ir "Alfred Dunhill". Jos pelnas prieš palūkanas, mokesčius, amortizaciją ir nusidėvėjimą (EBITDA) per pirmąjį šių metų pusmetį smuko 20,2 proc. - iki 45,1 mln. eurų. Tam pagrindinės įtakos turėjo euro kursas, taip pat JAV dolerio, Japonijos jenos ir Lotynų Amerikos valiutų kursų kaita. Pardavimai minėtu laikotarpiu sumažėjo 4 proc. - iki 814,2 mln. eurų.
ELTA