Konkurencijos taryba (KT) netirs konkurentų - didžiausio Baltijos šalių mažmeninio prekybos tinklo "VP Market" ir antrojo tinklo "Iki" skundų dėl vartotojus klaidinančios reklamos, kadangi, KT nuomone, tokia reklama vartotojų nesuklaidino.
"VP Market" prašė KT ištirti UAB "Palink", valdančios prekybos tinklą "Iki", reklaminį skelbimą, tvirtinantį, kad "Iki" visada šviežiausia". "Palink" pagrindinį konkurentą apskundė, kad "VP Market" klaidina vartotojus, reklamuodama savo gamybos sveriamas salotas.
"Palink" nurodė, kad televizijoje buvo transliuotas reklaminis vaizdo klipas, teigiantis, jog "Maxima" gaminamų salotų sudėtyje nėra jokių konservantų. Pareiškėjo teigimu, tai klaidinanti reklama, nes "Maxima" parduotuvėse pagamintų kai kurių salotų sudėtyje yra konservanto E 211.
Konkurencijos taryba "Palink" paprašė pateikti papildomos informacijos, kuri patvirtintų, kad reklamuotose sveriamose salotose yra konservantų. Per nustatytą laiką bendrovė nepateikė papildomų dokumentų, kurie reikalingi tyrimui pradėti dėl sveriamų salotų sudėties.
KT dėl minėtos reklamos vartotojai nesiskundė ir nėra įrodymų, kurie leistų teigti, kad reklamoje pateikta informacija yra klaidinanti ir galėtų paveikti vartotojų ekonominį elgesį.
Konkurencijos taryba ketvirtadienį nutarė atsisakyti pradėti tyrimą dėl "VP Market" veiksmų reklamuojant savos gamybos sveriamas salotas.
Beje, KT kovo 28 dieną priėmė nutarimą atsisakyti pradėti tyrimą ir dėl prekybos tinklo "Iki" reklamos. KT konstatavo, kad nėra pagrindo manyti, jog toks teiginys galėjo suklaidinti vartotojus ar paveikti jų ekonominį elgesį bei pakenkti kito ūkio subjekto galimybėms konkuruoti.
Vartotojas, prieš pirkdamas prekes, mato jas ir gali vizualiai pats įvertinti jų tinkamumą naudoti bei šviežumą ir priimti sprendimus. Vertinti teiginį pagal Reklamos įstatyme nurodytus lyginamosios reklamos kriterijus taip pat nebuvo pagrindo.
"VP Market" užima apie 25-30 proc., "Iki" tinklai - maždaug 12 proc. Lietuvos rinkos.
ELTA