• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

El. paštas darbo vietoje tampa įprasta norma daugelyje kompanijų. Jis ne tik palengvina darbą su klientais, bet ir pagerina komunikaciją kolektyvo viduje. Tačiau ar augantys el. žinučių srautai nekenkia darbuotojų veiklos kokybei? Amerikoje atliktas tyrimas rodo, kad JAV darbuotojai puikiai susitvarko su laiškų skaičiumi ir džiaugiasi el. pašto daroma įtaka jų darbui.

REKLAMA
REKLAMA

Amerikos informacinę visuomenę tyrinėjanti kompanija “Pew Internet & American Life Project” nustatė, kad apie 62 proc. visų dirbančių JAV gyventojų turi priėjimą prie interneto ir beveik visi iš jų (98 proc.) darbe naudojasi el. paštu.

REKLAMA

Dauguma el. paštu naudojasi saikingai

Priešingai nei buvo tikėtasi, paaiškėjo, kad kasdieniam el. pašto tikrinimui, laiškų rašymui bei siuntimui darbuotojai sugaišta palyginti nedaug laiko. Vidutiniškai JAV darbuotojas el. pašto priežiūrai skiria pusvalandį laiko, per dieną gaudamas maždaug 10 ir išsiųsdamas apie 5 laiškus.

REKLAMA
REKLAMA

60 proc. el. paštą turinčių Amerikos darbuotojų per dieną gauna 10 ir mažiau žinučių, 23 proc. - daugiau nei 20, ir tik 6 proc. - daugiau nei 50. 10 ar mažiau laiškų per dieną išsiunčia 78 proc. darbuotojų, daugiau nei 20 laiškų - 11 proc.

El. paštui valandą ar mažiau skiriantys darbuotojai sudaro 73 proc., įskaitant ir tuos 23 proc., kurie el. paštui per dieną skiria tik 15 minučių. Daugiau darbo laiko - apie 3 val. - sugaišta tie darbuotojai, kurie gauna per 50 žinučių ir išsiunčia daugiau nei 20.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dauguma darbuotojų savo el. pašto dėžutes tikrina vieną ar keletą kartų per dieną. Beveik ketvirtadalis naudojasi el. pašto programomis, leidžiančiomis nuolat sekti naujas žinutes. 44 proc. darbuotojų iš karto atsako į gautus laiškus, 38 proc. tai padaro darbo dienos pabaigoje, 10 proc. - per kelias dienas, o 6 proc. - iš viso neatsako.

REKLAMA

Intensyviausia el. žinučių “apyvarta” vyksta didelėse kompanijose. Jų darbuotojai gauna ir išsiunčia daugiau laiškų, el. paštui jie skiria daugiau nei 2 valandas per dieną, taip pat jie ypač dažnai tikrina savo paštą.

Didžioji dalis el. žinučių - darbui

Tyrimo metu paaiškėjo, kad dažniausiai el. paštas darbo vietoje naudojamas, kaip ir norėtų darbdaviai, - darbo reikalams. Daugiau negu pusė darbuotojų el. žinučių turinį įvardijo kaip “esminį darbui”. 75 proc. darbuotojų teigė, kad asmeninių laiškų jie išsiunčia labai nedaug.

REKLAMA

Beje, el. paštą darbui sąžiningiau naudoja vyresnio amžiaus žmonės. Jaunesni, 30 metų dar neturintys darbuotojai labiau maišo darbo ir asmeninius reikalus. Su darbu susiję laiškai sudaro tik šiek tiek daugiau nei trečdalį visos jų pašto dėžutės turinio.

Tyrimo autoriai pažymi, kad nepageidaujami laiškai (“spamas”) beveik nekelia problemų interneto ryšį turintiems darbuotojams - jie sudaro tik labai mažą darbo vietoje gaunamų žinučių dalį. Nors interneto šiukšlės vargina privatiems reikalams skirtų pašto dėžučių savininkus bei interneto paslaugų tiekėjus, darbinių pašto dėžučių jos beveik nepasiekia. Dauguma kompanijų yra įsidiegusios specialias, žinutes filtruojančias programas, kurios pašalina nepageidaujamus laiškus dar prieš tai, kol šie pasiekia adresatą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Telefoną ar fakso aparatą pakeičiantis el. paštas naudojamas įvairiems darbo reikalams, tačiau kai kuriais atvejais juo geriau nesinaudoti. Beveik du trečdaliai darbuotojų el. paštą laiko puikia priemone derinant planus ar tariantis dėl susitikimo. Didelių korporacijų darbuotojams susirašinėjimas el. paštu padeda laiku sužinoti darbovietės naujienas ir sekti vidaus įvykius. Vienas populiariausių el. pašto naudojimo būdų - prisegtų dokumentų siuntimas. Tačiau spręsdami rimtus klausimus JAV darbuotojai yra linkę kalbėtis akis į akį. 85 proc. darbuotojų mano, kad elektroninis susirašinėjimas ypač netinka problemų sprendimui su viršininku ar jautrioms temoms narplioti.

REKLAMA

Teigiamų el. pašto vertinimų daugiau

Iš esmės Amerikos darbuotojai palankiai vertina el. pašto įtaką jų darbui. Du trečdaliai el. paštą laiko neatskiriama kasdienės darbo veiklos dalimi ir nemano, kad jis gali kelti kokių nors problemų. 30 proc. puikiai susitvarko su juos pasiekiančiu el. žinučių skaičiumi ir tik 4 proc. teigia paskendę el. pašto srautuose.

REKLAMA

Absoliuti dauguma darbuotojų pažymi, kad el. paštas padeda jiems palaikyti kontaktą su didesniu ratu žmonių. 62 proc. teigia, kad el. pašto dėka juos lengviau gali pasiekti kolegos, 59 proc. sako, kad elektroninis susirašinėjimas pagerina kolektyvo atmosferą ir komandinį darbą.

Vienas iš el. pašto teikiamų pliusų - atsipalaidavimo pertraukėlės darbe. 39 proc. darbuotojų prisipažino el. paštu siuntinėjantys anekdotus ir pramoginio pobūdžio paveiksliukus, 26 proc. plepa apie asmeninį gyvenimą, 15 proc. liežuvauja apie kolegas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kiek mažesnė darbuotojų dalis jaučia ir neigiamą el. pašto įtaką. 22 proc. teigia, kad el. žinutės dažnai sukelia nesusipratimų, 28 proc. mano, kad el. paštas kartais neleidžia susikaupti, 23 proc. el. paštą laiko dar vienu streso šaltiniu, o 16 proc. darbuotojų nepatenkinti, kad susirašinėjimas paštu skatina paskalų plitimą.

REKLAMA

Nepaisant kai kurių negatyvių padarinių, dauguma žmonių įžvelgia teigiamą el. pašto poveikį jų darbo kokybei. Visų pirma el. paštas taupo laiką. Tai pripažino net 86 proc. darbuotojų. Be to, susirašinėjimas paštu švelnina darbo santykius, užtikrina sklandesnę darbų eigą ir pagerina individualią profesinę savijautą.

Pagal “Pewinternet.org” parengė Indrė Kochmanaitė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų