Remigijus RAINYS
AB "Lietuvos draudimas" nukentėjusiesiems avarijose aptarnauti paskyrė pirmąjį naujojo Kauno filialo daugiaaukščio Savanorių prospekte aukštą. Tuo tarsi pabrėžiama, kad draudikams svarbiausia - ne naujų polisų pardavimas, o pagalba į nelaimę patekusiam žmogui. Iki balandžio 18 dienos, kol atslūgs draudžiančiųjų savo automobilius privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu srautas, kauniečiai dirbs be poilsio dienų nuo 8 iki 20 valandos.
Lengvojo automobilio savininkui, mašiną naudojančiam asmeniniais tikslais, pakanka sumokėti 220 litų bet kurioje iš 11 įstatyme numatytų draudimo bendrovių ir jo civilinė atsakomybė bus apdrausta 30 000 litų asmeniui ir 30 000 litų turtui. Tad kodėl gi naudingiau draustis AB "Lietuvos draudimas"?
Ogi todėl, kad "Lietuvos draudimas" - vienintelė šalyje draudimo bendrovė, įkūrusi aštuonis Nuostolių sureguliavimo centrus (NSC), kuriuose dirba savi ekspertai-turto vertintojai, todėl nereikia samdytis pašalinių asmenų. Lietuvos Respublikos audito, apskaitos ir turto vertinimo institute specialius egzaminus išlaikę inžinieriai ekspertai dirbdami remiasi specialia metodika, kurią patvirtino Turto vertintojų asociacija. Kauno nuostolių reguliavimo centras savo atstovų turi Kėdainiuose, Jonavoje bei Raseiniuose, iš kur lengviau operatyviai pasiekti įvykio vietą bet kuriame apskrities taške. Per pastaruosius pustrečių metų Kauno NSC sureguliuota per 11 000 žalos atvejų. Anksčiau normaliu buvo laikomas vidutiniškai dešimties draudiminių įvykių per dieną įforminimas, o dabar jų kasdien įforminama per 30. Atsirado naujas AB "Lietuvos draudimas" įvaizdis - bet kuriuo atveju padėti žmogui.
"Lietuvos draudimas" pirmasis šalyje pradėjo bendradarbiauti su autoservisais. Pagal sudarytas sutartis autoservisai Lietuvos draudimo klientams suteikia iki 10 procentų nuolaidą atliekamiems darbams (nuo serviso paslaugų kainoraščio) bei tokią pat nuolaidą naujoms detalėms (automobilį remontuojant šiuose servisuose) ir nemokamą techninę diagnostiką likus ne daugiau kaip 1 mėnesiui iki techninės apžiūros galiojimo pabaigos. Dar daugiau - įvykus autoavarijai, nemokamai transportuoja automobilį to rajono ar miesto ribose. "Lietuvos draudimo" klientai, ištikus nelaimei, bet kuriuo metu gali kreiptis į septynis Kauno apskrities lengvųjų automobilių ir keturis krovininių automobilių autoservisus, kur jų automobiliai bus suremontuoti be eilės. Nukentėjusiesiems nereikia rūpintis nei detalėmis, nei apmokėjimu - visi atsiskaitymai vyksta per AB "Lietuvos draudimas", o juridiniai asmenys susimoka tik pridėtinės vertės mokestį.
Autoįvykių nuolat daugėja, todėl AB "Lietuvos draudimas" žengė dar vieną naują žingsnį - nedideliuose draudiminiuose įvykiuose, kai nuostoliai neviršija 3 000-5 000 litų, ypatingą bendrovės pasitikėjimą įgiję servisai-partneriai atlieka inžinierių ekspertų funkcijas. Klientas, gavęs policijos pažymą apie avariją, gali važiuoti tiesiai į servisą, kuriame užpildo pareiškimo blanką, o pastarojo darbuotojai skaitmeniniu aparatu nufotografuoja sugadintą automobilį, elektroniniu paštu perduoda nuotrauką į Nuostolių sureguliavimo centrą ir pradeda remontą. Kaune yra keturi tokie autoservisai: UAB "Autofortas", IX forto gatvė 60, tel. (8*37) 30 86 50; UAB "Piliakalnis" autocentras, Ašigalio gatvė 6, tel. (8*37) 33 07 84; A. Žukausko autoservisas, Kertupio gatvė 16, Neveronys, tel. (8*37) 37 57 67, ir UAB "Smaita", Taikos prospektas 103 a, tel. (8* 37) 40 03 20. Beje, visuose servisuose-partneriuose "Lietuvos draudimo" klientų automobiliai po remonto bus nemokamai nuplauti, išvalyti jų salonai, o vairuotojai pavaišinti puodeliu kavos.
AB "Lietuvos draudimas" Kauno nuostolių sureguliavimo centro vadovai tikisi glaudesnio bendradarbiavimo su policijos pareigūnais, kad iškilus neaiškioms situacijoms operatyviai gautų papildomos informacijos. Vis dar pasitaiko atvejų, kai policijos išduotos pažymos smarkiai skiriasi nuo fakto. Pavyzdžiui, pažymoje tvirtinama, kad automobilis priekiu smarkiai rėžėsi į medį, kad iš mašinos liko beveik vien nuolaužos, o realiai nustatoma, kad medžio žievė net nepažeista. Už surastą itin brangų kliento automobilį "Lietuvos draudimo" vadovybė Kauno policijai padovanojo naują kompiuterį ir daug organizacinės technikos.
Pagal susitarimą su LRTRSVCA biuru, kitaip dar vadinamu "motoriniu" biuru, nuo šių metų balandžio 1-osios "Lietuvos draudimo" ekspertai sudarinės sąmatas remontuoti ir dėl neapsidraudusių vairuotojų kaltės autoįvykiuose sudaužytus automobilius.
Lengvatiniu privalomojo civilinės atsakomybės draudimo tarifu savo automobilius apsidraudę pensininkai ir invalidai neturėtų pamiršti, kad jei jų automobilis į autoįvykį pateks, kai jį vairuos kitas asmuo, draudimo pinigai bus išmokėti tik po to, kai bus sumokėtas skirtumas tarp lengvatinio draudimo ir pilnos įmokos sumos. Pilna draudimo išmokos suma nebus sumokama ir tokiu atveju, jei į autoįvykį patekusį apdraustą automobilį vairuos nepilnamečiai ar vairuotojo pažymėjimo neturintys asmenys.
Pavyzdingiems vairuotojams, metus išvažinėjusiems be pažeidimų, draudimo bendrovės gali taikyti iki 50 procentų privalomojo civilinės atsakomybės draudimo įmokos nuolaidą, tačiau realus jos dydis paaiškės tik baigiantis pirmiesiems Privalomojo civilinės atsakomybės draudimo įstatymo galiojimo metams. Dera priminti, kad, be privalomojo, egzistuoja ir kitos draudimo rūšys, mat 30 000 litų dažnai neužtenka nuostoliams padengti, jau nekalbant apie savo automobilio remontą. Ryškiausias pavyzdys - 84 metų vairuotoja, neseniai degalinės automobilių plovykloje sudaužiusi 170 000 Vokietijos markių kainuojančią įrangą. Nors senolės automobilis "Lietuvos draudime" nebuvo draustas Nuostolių sureguliavimo centro darbuotojai stengiasi padėti ir klientui, ir močiutei. Mūsų keliuose daugėja automobilių, kainuojančių po pusę milijono ir net daugiau litų, tad kiekvienas vairuotojas turėtų blaiviai įvertinti savo meistriškumą ir apsidrausti papildomai. Juo labiau kad pavojai gresia ir labai atsargiems vairuotojams. Šiomis dienomis ne be draudėjų pastangų išaiškintas Kauno rajono Domeikavos gyventojas, per pustrečių metų sugebėjęs oficialiai patekti į 72 autoįvykius, kuriuose kiekvieną kartą būdavo pripažįstamas nukentėjėliu. Šis vairuotojas kone kiekvieną dieną išvažiuodavo "į trasą" ir meistriškai "pakišdavo" savo automobilį kitiems eismo dalyviams. Beje, 72 - autoįvykių su draustais automobiliais skaičius, mat po įprasto susidūrimo mūsų herojus, sužinojęs, kad kito vairuotojo automobilis nedraustas, iš karto reikalaudavo "štukos" grynaisiais. Į avarijas kaip į darbą išsiruošdavęs pilietis staigiai stabdydamas "pakišdavo" ne tik savo, bet ir sugyventinės, uošvės bei kitus automobilius, o įkliuvo prieš pat darbo pabaigą bandęs užregistruoti autoįvykį su ką tik turguje nusipirkta jau sudaužyta prabangia "Renault Laguna".
Privalomajam civilinės atsakomybės draudimui frančezės nėra, tačiau smulkios avarijos kaltininkui verta paskaičiuoti, ar registruoti autoįvykį, ar vietoje atsiskaityti su nukentėjėliu. Mat, be baudos, kurią skirs kelių policija, jam kitais metais teks mokėti gerokai didesnį privalomojo draudimo mokestį. Prognozuojama, kad vieną kartą per metus avariją padariusiam vairuotojui kitais metais teks mokėti 15 procentų didesnę įmoką, o padariusiajam penkias avarijas privalomojo draudimo įmoka turėtų padvigubėti. Dar griežčiau turėtų būti elgiamasi su avarijas padariusiais neblaiviais vairuotojais - jiems privalomojo draudimo įmoka gali siekti net 880 litų. Veltui neatsargiai važinėjantieji tikisi, kad padidintų įmokų išvengs iš naujo drausdamiesi kitoje bendrovėje - apie draudiminius autoįvykius bus pranešama visoms draudimo bendrovėms. Nieko nelaimės gudručiai, po avarijos pardavę automobilį ir nusipirkę kitą - jo "nuodėmės" galios ir draudžiant naująją transporto priemonę.
AB "Lietuvos draudimas" galvoja ne tik kaip apdrausti kuo daugiau žmonių, bet ir kaip normaliai atlyginti žalą bei pasiruošti klientų aptarnavimui po įvykio.