Paskatinta balsavusių rinkėjų apklausos sėkmės per prezidento rinkimų pirmąjį turą, naujienų agentūra BNS, bendradarbiaudama su telekomunikacijų bendrove "Omnitel", surengs ją ir per antrąjį turą.
Siekdama dar tikslesnių prognozių, BNS sausio 5 dieną apklaus beveik dvigubai daugiau rinkėjų įvairesnėse vietovėse.
Per pirmąjį rinkimų turą pernai gruodžio 22 dieną BNS apklausė 1050 balsavusiųjų rinkėjų 15-oje rajonų ir miestų, išlaikant rinkėjų amžiaus, lyties ir kt. proporcijas, taip atsižvelgiant į tai, kurių regionų žmonės per ankstesnius rinkimus balsavo panašiausiai į visos Lietuvos vidurkį.
Šįsyk bus apklausta 2000 balsavusių rinkėjų 30-yje Lietuvos miestų ir rajonų.
"Norime būti dar tikslesni negu pirmajame ture", - sakė BNS direktorius Rimantas Šimkus.
Gruodžio 22 dieną BNS atlikta balsavusiųjų rinkėjų apklausa gana tiksliai atspindėjo prezidento rinkimų tendencijas.
Šią BNS iniciatyvą labai palankiai įvertino Vyriausiosios rinkimų komisijos pirmininkas Zenonas Vaigauskas ir kandidatų rinkimų štabai.
Gana tiksli pirmojo rinkimų turo rezultatų prognozė, be kita ko, parodė ir tai, kad Lietuvos rinkėjai per dešimtmetį įprato atviriau reikšti savo nuomonę.
Kaip žinoma, 1992 metais per Seimo rinkimus viena Vakarų bendrovė atliko balsavusių rinkėjų apklausą, kurios rezultatai buvo visiškai priešingi tikriesiems. Respondentai nebuvo nuoširdūs - tąkart apklausa leido prognozuoti, kad rinkėjai balsavo už dešiniuosius, o Seime daugumą gavo kairieji.
Kaip ir per pirmojo turo apklausą, antrajame ture telekomunikacijų bendrovė "Omnitel" BNS suteiks galimybę naudotis pažangiausiomis informacijos perdavimo ir apdorojimo technologijomis, kurios leis jau 20 valandą, vos uždarius balsavimo apylinkes, pateikti apibendrintus duomenis.
Nuo 20 iki 21 valandos išskirtinę teisę skelbti BNS atliktos apklausos duomenis turės LNK televizijos Žinių tarnyba, 21 valandą duomenys bus išplatinti visiems BNS prenumeratoriams.
BNS