BNS, Akistata
Nors šiais metais visi avaringumo rodikliai mažėja, tačiau spalio mėnesį žuvusiųjų skaičius keliuose vėl išaugo ir pasiekė pernykštį lygį. Pirminiais duomenimis, iki lapkričio 4 dienos, palyginti su 2007 metų tuo pačiu laikotarpiu, užregistruota 4127 eismo įvykiai. Žuvo 421 žmogus, 5037 sužeista. Palyginti su 2007 metų tuo pačiu laikotarpiu, eismo įvykių skaičius sumažėjo 24 proc. (arba 1299 įvykiais mažiau), žmonių žuvo 32 proc. mažiau (arba 196 ), sužeista 27 proc. mažiau (arba 1861 ). Trečdalis aukų - pėstieji ir dviratininkai (prie šios kategorijos dar priskiriami ir vadeliotojai bei mopedų vairuotojai).
Žmonių saugotis ir saugoti kitų keliuose nepriverčia nei socialinės reklamos, nei pėstiesiems išdalinta pusė milijono atšvaitų, nei baudos. Per 2008 metų 10 mėnesių šalies policijos įstaigų pareigūnai nustatė bemaž 15 000 eismo taisyklių pažeidimų, kuriuos padarė viešajame eisme dalyvaujantys pėstieji. Didžioji jų dalis - apie 12 500 - tamsiu paros metu pėsčiųjų nedėvimi atšvaitai.
Per šių metų 10 mėnesių Lietuvoje užregistruoti 1363 eismo įvykiai, kuriuose dalyvavo pėstieji. Dėl pėsčiųjų kaltės įvyko 564 eismo įvykiai. Nors lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu tai yra 129 įvykiais mažiau, tačiau žuvę 88 žmonės nenuteikia optimistiškai. 51 eismo įvykis įvyko dėl neblaivių pėsčiųjų kaltės -6 žmonės žuvo ir 52 buvo sužeisti.
Policijos vadovybė žada artimiausiu metu imtis radikalių priemonių, siekdama sumažinti aukų keliuose skaičių. Greitai represijas patirs ne tik eismo dalyviai, bet ir keliuose budintys policininkai. "Mūsų kantrybė baigėsi", - trečiadienį pareiškė generalinio komisaro pavaduotojas Saulius Skvernelis.
Avaringumas keliuose šiemet, palyginus su ankstesniais metais, mažėjo. Bet spalis gražią statistiką subjaurojo - žuvusiųjų skaičius keliuose pasiekė pernykštį lygį. Kaip minėta, trečdalis aukų - pėstieji ir dviratininkai. "Su jais nepavyksta susitarti nei geruoju, nei bloguoju", - sakė S.Skvernelis.
Generalinio komisaro pavaduotojas sakė dar negalįs atskleisti, kokių "žiaurių priemonių" ketinama imtis - nors jos jau suplanuotos, bet dar nepatvirtintos. Bet vis dėlto vieną iš numatytų priemonių S.Skvernelis paminėjo. Jei eismą prižiūrintys policininkai "nepastebės" pėsčiųjų pažeidimų, tai bus vertinamai kaip šiurkščios pareigūnų pražangos.
Dabar labai apribotos policininkų galimybės matuoti greitį - jiems leidžiama tai daryti tik nedidelę pamainos dalį. Jie privalės gerokai daugiau dėmesio skirti pėstiesiems. "Nusisuka pravažiuodami pro taisykles pažeidinėjantį pėsčiąjį - "nemato" jo. Žinoma, jiems lengviau "nugręžti" techninės apžiūros talono neturintį vairuotoją. Kantrybė baigėsi!" - trečiadienį sakė generalinio komisaro pavaduotojas.
S.Skvernelis baisėjosi pėsčiųjų elgesių keliuose. Pavyzdžiui, kasmet Lietuvoje automobiliai pervažiuoja 25-30 žmonių, miegojusių ant kelio.