REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dvi Japonijos kompanijos  „Hitachi“ ir „Mitsubishi Heavy Industries“ pradėjo derybas, kurios gali tapti didžiausiu Japonijoje susijungimo sandoriu, skelbia naujienų agentūra „Reuters“, remdamasi neįvardintais šaltiniais.

REKLAMA
REKLAMA

Paprastai kompanijų susijungimas yra laikomas paskutine nesėkmingai veikiančių įmonių išeitimi, tačiau iki šiol Japonijos kompanijos vengdavo jungtis. Šių dviejų seniausių Japonijos kompanijų susijungimas parodytų, kad šalyje susijungimo sandoriai gali būti puiki galimybė sumažinti išlaidas, kovoti su augančių jenos kursu ir įgyti daugiau konkurencingumo.

REKLAMA

„Jei susijungimo sandoris bus patvirtintas, tai bus puikios naujienos Japonijos pramonei, nes Tokijo kompanijos, siūlydamos savo kainas užsienio infrastruktūros projektuose, nebandys konkuruoti tarpusavyje ir taip padidins savo galimybes laimėti teisę į projektus bei padės šalies ekonomikai“, – teigė „MU Investments“ vyriausiasis fondo vadovas Kiyoshi Noda.

Abiejų kompanijų vadovai susitiko aptarti bendradarbiavimo sritis: ateities kartos energijos operacijos bei sumanieji elektros tinklai. Istoriją paviešinęs „Nikkei“ dienraštis teigė, kad kompanijos ketina įsteigti pasiruošimo susijungimui komitetą.

REKLAMA
REKLAMA

Abi Japonijos bendrovės pastaruoju metu smarkiai nukentėjo dėl išaugusių išlaidų.

Didžiausia Japonijos pramoninės elektronikos kompanija „Hitachi“ pirmąjį šių metų ketvirtį pasiekė pelną pirmą kartą per paskutinius penkerius metus. Bendrovė sumažinti savo milžinišką imperiją, kurią sudaro per 900 grupės įmonių. Per paskutinius 10 metų „Hitachi“ patyrė 14,3 mlrd. JAV dolerių nuostolių. Tuo tarpu didžiausia jos konkurentė, kompanija „General Electric“ (GE) per tą patį laikotarpį pasiekė 160 mlrd. pelną.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Didžiausia Japonijos sunkiųjų mašinų gamintoja „Mitsubishi Heavy Industry“ vis dar patiria nuostolius lėktuvų ir laivų statybos verslo srityse. Kompanijos teigimu, antrojo ketvirčio pelnas nukrito 1 proc. iki 38,7 mlrd. jenų (1,16 mlrd.litų), o aviacinio kosminio padalinio nuostoliai siekė 2,9 mlrd. jenų (87 tūkst. litų).

Susijungimo atveju būtų sukurta 150 mlrd. JAV dolerių pajamas gaunanti infrastruktūra, kuri atsiliktų tik nuo GE. Vis dėlto, susijungusi kompanija pagal rinkos vertė vis dar išliktų maža, palyginti su tokiomis pasaulinėmis pramonės grupėmis kaip GE, „Siemens“ ar ABB.

REKLAMA

„Hitachi“ rinkos vertė šiuo metu siekia 27 mlrd. JAV dolerių, todėl tikėtina, kad ji taps dominuojančiu partneriu, kadangi „Mitsubishi“ rinkos vertė siekia 16 mlrd. JAV dolerių.

Darbuotojų profesinė sąjunga informavo, kad susijungimo sandoris su darbuotojais dar nebuvo aptartas.

„Mes nieko negirdėjome apie jokį susijungimą, – sakė „Hitachi“ profesinės sąjungos, kuri vienija beveik 30 tūkst. kompanijoje dirbančių darbuotojų, atstovas. – Mes buvome labai nustebę, kai perskaitėme apie tai laikraštyje.“

REKLAMA

„Mitsubishi“ kompanijos profesinės sąjungos atstovai įsitikinę, kad joks susijungimo sandoris neįvyks.

„Mūsų kompanija niekada nebuvo nusprendusi susijungti su „Hitachi“, mes to daryti taip pat neketiname“, – sakė „Mitsubishi Heavy Industry“profesinės sąjungos generalinis sekretorius Muramoto Takashis.

Jis teigė, kad kompanija jį patikino, jog nebus jokio sandorio. Daugiau kaip 35 tūkst. „Mitsubishi“ darbuotojų interesus atstovaujantis M. Takashis teigė nematantis teigiamų šio sandorio aspektų „Mitsubishi“ kompanijai.

Primename, kad strateginiu investuotoju į Visagino atominę elektrinę (VAE) Lietuva pasirinko Japonijos bendrovę „Hitachi Ltd.“ kartu su „Hitachi-GE Nuclear Energy Ltd.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų