REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pasaulio automobilių sporto istorijoje buvo labai daug sprendimų, kurie versdavo pergalvoti susiklosčiusius stereotipus. Štai kad ir 1975 metais pasirodę „F1“ bolidai su šešiais ratais. Tokį sprendimą padarė inžinieriai kurdami „Tyrrell P34 Cosworth" bolidą.

REKLAMA
REKLAMA

Nors pradžioje kompanija „Tyrrell" naudodama „Ford Cosworth" variklį ir naujo tipo transmisiją net negalvojo apie tokį sprendimą, tačiau vien variklio pranašumo nepakako. Inžinieriai pradėjo analizuoti aerodinamiką. Vienas didesnių trukdžių buvo dideli priekiniai bolido ratai. Sprendimas priekyje naudoti 4 mažus ratus pasirodė logiškas. Tokiu būdu iki minimumo buvo galima sumažinti priekinių ratų oro pasipriešinimą.

REKLAMA

Kitas svarbus argumentas buvo priekinių ratų sukibimo didinimas. Nors ir mažesnių, tačiau keturių ratų naudojimas padidino bendrą ratų lietimosi su kelio danga plotą. Tačiau prieš 1975 metų rugsėjo 22 dieną parodydami savo kūrinį plačiai visuomenei kompanijos „Tyrrell" inžinieriai sprendė visą eilę problemų, su kuriomis nebuvo susidūrę darydami bolidus su 4 ratais.

Didžiausias iššūkis buvo susijęs su 10 colių dydžio „F-1" padangų kūrimu. Teko ilgai įtikinėti padangų gamintojus, kad jie sutiktų gaminti tokias padangas bolidams. Pagaliau susitarimas buvo pasiektas su „Goodyear" kompanija.

REKLAMA
REKLAMA

Pirmų testų metu komandos inžinieriai buvo maloniai nustebinti priekinės bolido dalies sukibimu. Tačiau padidinta ratų trintis ir jos dydis iššaukė temperatūros problemas. Ratai smarkiai kaito. Padangos greitai dėvėjosi. Iš esmės šios problemos taip ir nepavyko išspręsti.

Pirmi pasirodymai „F-1" trasose teikė daug vilčių. Jau pirmame etape bolidas kvalifikacijoje parodė trečią laiką. Tačiau lenktynes baigė avarija dėl perkaitusių ratų. Sekančio sezono metu du „Tyrrell P34 Cosworth" bolidai bendroje kvalifikacijoje užėmė trečią ir ketvirtą vietas. Tai pastūmėjo toliau dirbti su šiuo prototipu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Viso buvo pagaminta net penkios „Tyrrell P34 Cosworth" versijos. Tačiau greitas priekinių padangų dėvėjimasis taip ir liko bolido „Achilo kulnu“. Kompanija spaudė „Goodyear" gaminti naujo mišinio 10 colių padangas. Tačiau galiausiai „Goodyear" atsisakė tiekti šias, tik vienai formulei skirtas, padangas ir nusprendė daugiau dėmesio skirti įprastoms bolidų padangoms.

1977-78 metų pakeitimai daugiau rėmėsi nauja aerodinamika. Tačiau geresnių rezultatų lenktynėse pasiekti nepavyko. Taip teko atsisakyti šio inovacinio projekto. O vėliau naudoti 6 ratus F-1 boliduose uždraudė lenktynių vadovybė. Taip šis bolidas įsirašė į „F-1" istoriją kaip daugiausiai ratų naudojantis bolidas.

Dabar šios mašinos yra geidžiamas muziejų ir privačių automobilių kolekcininkų eksponatas, kuris kartais pasirodo senų sportinių automobilių parodose ir lenktynėse.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų