REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Smulkusis ir vidutinis verslas neabejotinai yra pagrindinis ekonomikos variklis visoje Europoje, jis sudaro apie 99 proc. visų įmonių. Turizmo sektorius – ne išimtis. Lietuvoje apgyvendinimo ir kelionių organizavimo paslaugų teikėjai yra tik smulkiosios ir vidutinės įmonės. Šalyje didžiausią dalį šių įmonių sudaro apgyvendinimo įstaigos. Ekspertų teigimu, ši rinka yra soti, tačiau netrukus poreikis padidės, tad tam reikėtų rengtis iš anksto.

Smulkusis ir vidutinis verslas neabejotinai yra pagrindinis ekonomikos variklis visoje Europoje, jis sudaro apie 99 proc. visų įmonių. Turizmo sektorius – ne išimtis. Lietuvoje apgyvendinimo ir kelionių organizavimo paslaugų teikėjai yra tik smulkiosios ir vidutinės įmonės. Šalyje didžiausią dalį šių įmonių sudaro apgyvendinimo įstaigos. Ekspertų teigimu, ši rinka yra soti, tačiau netrukus poreikis padidės, tad tam reikėtų rengtis iš anksto.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Optimistinės perspektyvos

Restorano „Verkiai“ įkūrėjas, C.H.E. (Certified Hospitality Educator) Linas Pučinskas teigia, kad tokiose valstybėse kaip Lietuva per artimiausius dešimtmečius sezonas pailgės iki pusės metų vietoj 3 mėnesių.

REKLAMA

„Dėl patogios Lietuvos geografinės padėties tikėtina, kad susireguliuos ir padaugės skrydžių skaičius. Visos šios prielaidos prognozuoja Lietuvai didžiulį turizmo šuolį per artimiausius du dešimtmečius. Naujų viešbučių ir turizmo paslaugų poreikis ateis jau greitai. Tam ruoštis reikia jau dabar“, – sako L. Pučinskas.

Valstybinio turizmo departamento duomenimis, užsienio turistų srautai didėja ir pasiekė 2 mln. lankytojų. Užsienio turistų skaičius labiausiai augo Druskininkų ir Palangos apgyvendinimo įstaigose. 2012 m. sausį–rugsėjį Lietuvos turizmo kelionių agentūrų ir organizatorių pajamos iš atvykstamojo turizmo siekė 100,3 mln. Lt (+4,9 proc.), iš išvykstamojo – 721,9 mln. Lt (+19,2 proc.).

REKLAMA
REKLAMA

Lietuviai išvykoms dažniausiai rinkosi Latviją, Jungtinę Karalystę ir pamėgtus Pietų kurortus. Didžiosios Britanijos įmonės „Tourism Growth Limited“ direktorius Paulas Hickey sako, kad turizmo sektorius šioje šalyje yra labai perspektyvus.

„Jungtinė Karalystė yra 7-a pasaulyje pagal turistų skaičių. Prognozuojama, kad per ateinančius 10 metų tai bus produktyviausia sritis, kasmet sukurianti 3,5 proc. pridėtinės vertės ekonomikos augimui. Tai sritis, kurios rezultatai bus geresni nei gamybos, transporto ar komunikacijos sričių įmonių“, – sako P. Hickey.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Stipriosios pusės

L. Pučinskas pastebi, kad vidutinis Lietuvos metinis viešbučių kambarių užimtumas 2012 metais sudarė 45,5 proc., o 2011 metais – 44,5 proc.

„Tai rodo, šiuo metu rinka soti, tačiau tai laikinas dalykas. Turizmas vystosi su dideliu pagreičiu. Akivaizdu, kad Lietuva pagal turizmo krypties gyvavimo ciklą (TALC) greitai pasieks maksimalų augimą“, – sako L. Pučinskas.

Eksperto teigimu, šalies namų darbai kuriant palankią erdvę turizmui beveik padaryti: turime kelis tarptautinius oro uostus, gerą susisiekimą tarp miestų, į Lietuvą yra atėjusios ir ateina stiprios viešbučių grandinės. Struktūrinių fondų ir privačių investuotojų dėka Lietuvoje naujai sukurta apgyvendinimo insfrastruktūra yra moderni ir tenkinanti išrankiausio šiuolaikinio turisto skonį.

REKLAMA

„Džiugina Druskininkų kurorto fenomenas. Visa tai didina konkurencingumą su senosios Europos valstybėmis, kur didelė dalis panašios infrastruktūros yra morališkai pasenusi“, – kalba L. Pučinskas.

Turime neužpildytų nišų

Turizmo verslo asociacijų atstovų teigimu, Lietuvoje turime puikias erdves, kultūrinio, istorinio paveldo, tačiau tam, kad savo galimybes galėtume išnaudoti maksimaliai, kartais pritrūksta specialistų praktinių įgūdžių, gebėjimo numatyti perspektyviausias sritis.

Siekiant pakelti turizmo srities administracijos darbuotojų bei vadybininkų kvalifikaciją ir padėti rasti optimalius sprendimus plėtojant turizmo verslą Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokykla su partneriais pirmą kartą Lietuvoje įgyvendina Europos socialinio fondo finansuojamą mokymo programos projektą „Turizmo sektoriaus vadovų, vadybininkų ir aptarnaujančio personalo žinių ir įgūdžių kėlimas“. Mokymuose dalyvaus Lietuvos viešbučių ir restoranų bei Lietuvos turizmo asociacijų darbuotojai.

REKLAMA

Specialistų teigimu, būtent gebėjimas įžvelgti perspektyvą bei aukšta darbuotojų kvalifikacija ir paslaugų kokybė yra vieni pagrindinių stipraus konkurencingumo bei galimybės plėtoti pelningą verslą bruožų. Mokymų metu ekspertų iš Lietuvos ir užsienio komanda padės identifikuoti perspektyviausias veiklos nišas, suteiks vadybos, svetingumo kalbos, šiuolaikinių technologijų pritaikymo turizmo sektoriuje žinių.

Pasak vieno iš mokymų programos dėstytojų L. Pučinsko, reikia atkreipti dėmesį, kad perspektyviausia Lietuvos turizmo sektoriaus niša yra ekologinis turizmas, paslaugų plėtra gražiose gamtos vietose, nacionaliniuose parkuose, kaimo turizmo sodybų kompleksai su didesniu paslaugų krepšeliu ir patrauklesnėmis kainomis.

„Reikėtų praplėsti paslaugų spektrą. Dar vis laisva pilių ir dvarų kaip turizmo objektų niša. Atsiradus daugiau tokių objektų atsiras ir didesnis interesas atkreipti dėmesį į Lietuvą kaip į šalį, patrauklią kultūros objektais“, – apie neišnaudotas, tačiau perspektyvias ir pelningas turizmo sektoriaus nišas kalba L. Pučinskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų